Wederom, welke positie?Zonder te zeveren, voor zo een publieke posities zouden ze psychologische testen moeten afnemen. Bij vele andere jobs moeten ze dat ook doen...
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wederom, welke positie?Zonder te zeveren, voor zo een publieke posities zouden ze psychologische testen moeten afnemen. Bij vele andere jobs moeten ze dat ook doen...
zijn maatschappelijke positie als aanspreekpunt gekregen door de media en politiek , we weten allemaal moest MVR openlijk extreemrechtse sympathieën hebben ,hij nooit zo in beeld zou gekomen zijn . Hij zou genegeerd worden door de media .Wederom, welke positie?
Er kan hem maar 1 iemand aan stellen he. Geef mij eens de bron waar hij aangesteld is door de politiek. Ik dacht nog altijd dat dit steven van gucht was. En door de media? Dan wil je dus de facto dat de politiek zich gaat moeien met de media? Of wie moet zich daar dan mee bezig houden?zijn maatschappelijke positie als aanspreekpunt gekregen door de media en politiek , we weten allemaal moest MVR openlijk extreemrechtse sympathieën hebben ,hij nooit zo in beeld zou gekomen zijn . Hij zou genegeerd worden door de media .
zijn maatschappelijke positie als aanspreekpunt gekregen door de media en politiek , we weten allemaal moest MVR openlijk extreemrechtse sympathieën hebben ,hij nooit zo in beeld zou gekomen zijn . Hij zou genegeerd worden door de media .
Niet om te willen neuten, maar volgens wikipedia:Er kan hem maar 1 iemand aan stellen he. Geef mij eens de bron waar hij aangesteld is door de politiek. Ik dacht nog altijd dat dit steven van gucht was. En door de media? Dan wil je dus de facto dat de politiek zich gaat moeien met de media? Of wie moet zich daar dan mee bezig houden?
Tijdens de COVID-19-pandemie van 2020 is Marc Van Ranst zowel lid van de 'Risk Assessment Group' (RAG), dat de risico's van het coronavirus SARS-CoV-2 voor de volksgezondheid analyseert, als van het 'Wetenschappelijk comité Coronavirus' dat de diverse Belgische gezondheidsautoriteiten adviseert over de bestrijding van het griepvirus alsook prognoses maakt over de ontwikkeling en de verspreiding ervan in België. Beide organen vallen rechtstreeks onder de federale Minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open Vld).[12] Sinds begin april 2020 maakte Marc Van Ranst ook deel uit van de zogenaamde GEES (Groep van Experts belast met de Exit-Strategie), een tienkoppige werkgroep van deskundigen die door premier Sophie Wilmès werd opgericht om de Belgische exitstrategie uit de lockdown voor te bereiden en de corona-maatregelen te versoepelen.[13] Na de ontbinding van de GEES op 31 augustus 2020 zetelt Van Ranst voortaan als plaatsvervanger van de (eventueel verhinderde) infectiologe Erika Vlieghe in het vernieuwde Celeval (Cellule d'évaluation/Evaluatiecel), het belangrijkste federale adviesorgaan van de Nationale Veiligheidsraad.[14]
het had verstandig geweest moest de media inzien, dat het mss niet zo een geweldig idee is om constant iemand uit te nodigen die een duidelijk laag beeld heeft over een groot deel van deze bevolking.Er kan hem maar 1 iemand aan stellen he. Geef mij eens de bron waar hij aangesteld is door de politiek. Ik dacht nog altijd dat dit steven van gucht was. En door de media? Dan wil je dus de facto dat de politiek zich gaat moeien met de media? Of wie moet zich daar dan mee bezig houden?
Nergens is hij daar het publiekelijke aanspreekpunt he, hij zit in verschillende adviesraden maar hij communiceert nog altijd niet in de media in naam van de politiek, in heb begin nog een tijdje als griepcommissaris maar men heeft hem al snel genoeg naar de achtergrond proberen te schuiven, samen met andere experts bij de oprichting van Celeval. Dit is niet helemaal gelukt gezien de status die hij ondertussen bij de media verworven had en de mislopen van die adviesraad. Dan heeft men die terug in de gems toegelaten maar die doen eigenlijk geen publieke uitspraken meer maar imo wil de politiek al een hele tijd van MVR afkomen, gezien zijn continue kritiek op het beleid en het drukzetten door zaken in de media te gooien.Niet om te willen neuten, maar volgens wikipedia:
Dit is een gans andere insteek en ook een die ik deel hoor, MVR is gewoon teveel gevraagd door de media en krijgt overal veel te veel credibiliteit als gaat over zijn mening. En credibiliteit gebruikt hij ook veel te veel om druk op de maatschappij en politiek te zetten om zijn visie op de maatregelen erdoor te krijgen. Maar de media is nog altijd onafhankelijk en nodigt nog altijd uit wie zij willen natuurlijk. Ook helpt het niet dat de politiek pertinent blijft weigeren om zelf hun beleid te gaan verdedigen in de media. Dan grijpt men weer veel te makkelijk terug naar MVR. Hence de ganse saga met Dedecker, imo moest een andere politicus daarmee in debat gaan om het beleid te verdedigen ivm met terrassen.het had verstandig geweest moest de media inzien, dat het mss niet zo een geweldig idee is om constant iemand uit te nodigen die een duidelijk laag beeld heeft over een groot deel van deze bevolking.
Goed ik zei niet dat hij woordvoerder was, maar je bent serieus aan het muggenziften. Voor zo een leidinggevende/hooggeplaatste positie zou je altijd zware psychologische tests moeten laten afnemen. Je werkt in een multidisciplinair team, zal regelmatig gevraagd worden voor de media (bijna alle mensen uit die teams worden gevraagd in de media) en je zal bovendien het leven van de mensen gaan bepalen. Zelfs als je politieagent of verpleegkundige testen ze of je geschikt bent voor die positie.Nergens is hij daar het publiekelijke aanspreekpunt he, hij zit in verschillende adviesraden maar hij communiceert nog altijd niet in de media in naam van de politiek, in heb begin nog een tijdje als griepcommissaris maar men heeft hem al snel genoeg naar de achtergrond proberen te schuiven, samen met andere experts bij de oprichting van Celeval. Dit is niet helemaal gelukt gezien de status die hij ondertussen bij de media verworven had en de mislopen van die adviesraad. Dan heeft men die terug in de gems toegelaten maar die doen eigenlijk geen publieke uitspraken meer maar imo wil de politiek al een hele tijd van MVR afkomen, gezien zijn continue kritiek op het beleid en het drukzetten door zaken in de media te gooien.
Dit is een gans andere insteek en ook een die ik deel hoor, MVR is gewoon teveel gevraagd door de media en krijgt overal veel te veel credibiliteit als gaat over zijn mening. En credibiliteit gebruikt hij ook veel te veel om druk op de maatschappij en politiek te zetten om zijn visie op de maatregelen erdoor te krijgen. Maar de media is nog altijd onafhankelijk en nodigt nog altijd uit wie zij willen natuurlijk. Ook helpt het niet dat de politiek pertinent blijft weigeren om zelf hun beleid te gaan verdedigen in de media. Dan grijpt men weer veel te makkelijk terug naar MVR. Hence de ganse saga met Dedecker, imo moest een andere politicus daarmee in debat gaan om het beleid te verdedigen ivm met terrassen.
Ik zie toch nergens waar hij verkeerde uitspraken doet in het hoedanigheid van zijn publieke functie. Imo kan je niet zitten pleiten voor vrijheid van meningsuiting om dat zo'n zaken te zeggen. Ik zou ook niet willen dat een woordvoerder van de regering moet aftreden omdat hij wat extreem linkse personen zit te sarren. Zolang die personen niets onwettelijks doen zou dit geen gevolgen mogen hebben voor ieders job. En ik weet dat men altijd wel meer naar rechtse personen zit te kijken op dat gebied maar door zelfs zo'n zaken te eisen van een of andere linkse viroloog gaat men nog meer opperen om mensen met een (extreem) rechtse mening te treffen. Men moet toch consequent blijven imo.Goed ik zei niet dat hij woordvoerder was, maar je bent serieus aan het muggenziften. Voor zo een leidinggevende/hooggeplaatste positie zou je altijd zware psychologische tests moeten laten afnemen. Je werkt in een multidisciplinair team, zal regelmatig gevraagd worden voor de media (bijna alle mensen uit die teams worden gevraagd in de media) en je zal bovendien het leven van de mensen gaan bepalen. Zelfs als je politieagent of verpleegkundige testen ze of je geschikt bent voor die positie.
Hij kan wetenschappelijk capabel zijn, maar qua mensenkennis en communicatie is hij dat zeker niet.
Goed ik zei niet dat hij woordvoerder was, maar je bent serieus aan het muggenziften. Voor zo een leidinggevende/hooggeplaatste positie zou je altijd zware psychologische tests moeten laten afnemen. Je werkt in een multidisciplinair team, zal regelmatig gevraagd worden voor de media (bijna alle mensen uit die teams worden gevraagd in de media) en je zal bovendien het leven van de mensen gaan bepalen. Zelfs als je politieagent of verpleegkundige testen ze of je geschikt bent voor die positie.
Hij kan wetenschappelijk capabel zijn, maar qua mensenkennis en communicatie is hij dat zeker niet.
(voor zover 'normaal' iets betekent in de psychologie).Ik zie toch nergens waar hij verkeerde uitspraken doet in het hoedanigheid van zijn publieke functie. Imo kan je niet zitten pleiten voor vrijheid van meningsuiting om dat zo'n zaken te zeggen. Ik zou ook niet willen dat een woordvoerder van de regering moet aftreden omdat hij wat extreem linkse personen zit te sarren. Zolang die personen niets onwettelijks doen zou dit geen gevolgen mogen hebben voor ieders job. En ik weet dat men altijd wel meer naar rechtse personen zit te kijken op dat gebied maar door zelfs zo'n zaken te eisen van een of andere linkse viroloog gaat men nog meer opperen om mensen met een (extreem) rechtse mening te treffen. Men moet toch consequent blijven imo.
Uw kredietwaardigheid zakt beneden alle peil als ge u verlaagt tot hetzelfde niveau als trollen. Hij zou er toch net boven moeten staan? Stel u voor dat een rechtse viroloog met Vlaams Belang-sympathieën in een parallel universum de wetenschap zou verkondigen op TV en tegelijkertijd de Islam bestrijdt op Twitter. Niet alleen dat, maar ondertussen het hele spectrum onder dezelfde paraplu trekt voor het verheerlijken van terrorisme.
En de vraag is?Dit punt blijft maar terugkomen en ik heb nog steeds geen antwoord gekregen op hetgeen hieronder. De politiek zou hem moeten terugfluiten.
Ik ben eigenlijk benieuwd wat de media hier eigenlijk zelf van vindt, zeker na de bedreiging van het DPG-gebouw.
Zou hij nog uitgenodigd worden als hij dezelfde fratsen blijft herhalen?
Geen vraag als we het eens zijn. Echter vind ik het dan straf dat er nog steeds discussie is over de verenigbaarheid van zijn verschillende rollen. In de adviesraden en daarmee bij uitbreiding in de media. Elke werkgever zou hem inmiddels berispt hebben bij een gelijkaardige publieke functie. Nee, de overheid is niet zijn werkgever maar hij is wel een onderdeel van het systeem. Beide machten (politiek en media) behandelen hem nu nog met fluwelen handschoenen, wellicht gezien zijn huidige situatie.En de vraag is?