ThomasMore
Well-known member
Het niet indexeren van de woonbonus is gewoon regelrechte diefstal, verergert door de huidige hyperinflatie, die gelukkig natuurlijk nog meer afbreuk doet aan je lening.
Als ik het goed heb ben jij eigenaar en heb je geen kinderen.Nu alle gekheid op een stokje, ik ben het deels eens met de N-VA en VLD dat de kinderbijslag verhogen zou ik ook niet doen... maar om andere redenen dan hen.
Je wilt dus zelf meer voordelen (die woonbonus) maar bent tegen een mogelijk voordeel voor gezinnen met kinderen. Da's ook opportunistisch.
Ik heb mijn woning gekocht na afschaffing van de woonbonus en voor de hervorming van de registratierechten. Daar kan ik dan over janken maar bottom line heb ik geen huis gekocht omwille van de woonbonus of lage registratierechten. Wat heeft het dan voor zin om nu te klagen?
Yep, omdat een deel van de gezinnen niet deftig voor hun kroost kan zorgen moeten we het voordeel maar voor iedereen afschaffen. Dat is alsof je een algemeen rijverbod zou afkondigen nadat je een paar bestuurders hebt betrapt op dronken rijden.Kinderen zijn inderdaad de toekomst, maar als er blijkbaar ouders zijn die met nochtans voldoende kindergeld, hun kinderen met een lege brooddoos naar school sturen, zou ik nu in plaats van kindergeld volledig te indexeren, een deel van die middelen heroriënteren richting meer gratis voorzieningen voor kinderen, waaronder schoolmaaltijden.
Wat die indexering betreft vind ik nergens terug hoeveel dat precies zou zijn? Ik meen ergens 2% te hebben gelezen... Da's voor een gezin met 1 kind een maandelijkse verhoging van 3,4 euro... Of 6,8 euro voor het modale gezin met 2 kinderen. Voor heel wat gezinnen gaat dat 0,0 impact hebben... Wat dat betreft lijkt het me dan ook misschien een piste om eerder te ondersteunen waar het nodig is ipv. een algemene indexering van het kindergeld.