NVA calimero's blijven noemen is wel best grappig nu, groen (en rood en blauw .... ) doen dat even hard.
HLN had een uitgebreide mening en een artikel door Bossuyt (achter paywall, maar die ik even kort gratis zag, misschien door korte fout bij update artikel). En die linkte door naar een 'spuw' artikel. Als bespuwd worden figuurlijk bedoelt was, graag de media bron ... Wat zag de grote meute op HLN, die video reactie vooral natuurlijk met Hafsa. Dat de high fives van Hafsa los stonden van het uitjouwen etc. en Bossuyt hier wat emotioneel reageerde, kan ik inkomen zoals ik reeds zei. Ik zei, beide zullen wel wat gelijk hebben op bepaalde vlakken.
Als je tussen 100den mensen je hoofd 5 seconden draait naar de persoon naast jou, heeft een ander al gespuwd... zo kan het gaan. Misschien niet in het gezicht, maar op de grond , who knows (point of vieuw, speculatie ...) . Eén iemand ziet niet alles tussen 100den mensen. Dus het blijft 2 zijden van het verhaal vanuit 2 stand- en gezichtspunten. Bossuyt versus betogers en aanhang.
Bodemlijn voor me.
Bossuyt was vooral verontwaardigd voor gans haar partij en al haar mensen in Gent (niets van 'ik' ben de calimero), legde ze uit (in dat uigebreider artikel). En wat deed NVA de laatste 14 dagen als groen terug onderhandelde? Sereen blijven en stil, geen betogingen of beinvloeding op vraag van iedereen van NVA Gent (zelfde artikel). Dat ze als partij afgerekend werden en niet op inhoud van een bestuursakkoord - met dank aan de vooruit achterban - zat hen ook diep. En het feit dat groen nu opeens wel met diezelfde tekst akkoord zou gaan, en eerst niet.
Dus kom niet af met calimero's aub als een groot deel van de progressieve tegenpartij direct reageerde met betogingen, en zelfs hyperbolen, of fake news ... en als door de duivel zelf in hun gat gebeten als NVA maar zou mee besturen zonder groen. Groen heeft ook veel kritiek van rood en blauw te slikken wegens spanningen intern. Er was veel meer aan de hand dan NVA die zou kunnen meebesturen.
Hoe je het draait of keert, het bleef alweer een politieke shitshow op zijn Belgisch.
En precies alsof groen niet venijnig oppositie kan voeren ... K Calvo (kuh kuh) met zijn vooral explosieve kernuitstap trigger. Hij kreeg dan ook een dolk in de rug van eigen partij, als het zelfs hen teveel werd. Hij lijkt gelukkiger als Burgemeester van Mechelen nu, goed voor hem.