Chris Dust
Member
Ik was er bij die bewuste avond. Een groepje mensen verzamelden omdat we niet tevreden waren met het feit dat groen gedist was. We hebben daar 2 tot 3 uur gestaan. We hebben slogans geroepen , de eerste 10 min "gent is groen" waarna het snel veranderde in "gent is progressief" omdat daar in geen geval enkel groene mensen stonden. Toen zijn hafsa en wateeuw even nr buiten gekomen. Ze hebben mensen die ze kenden gezien en omhelst ,als soort van troost gebaar, en handen geschud met andere kennissen . Hafsa heeft een korte toespraak gedaan met als boodschap"we zullen blijven strijden voor een progressief gent. Dan zijn ze terug nr binnen gegaan want het was nu eenmaal gemeenteraad. Een tijdje later zijn ze weer nr buiten gekomen en kregen ze applaus. Opnieuw een paar omhelsingen, korte toespraak , vooral bedankingen voor de steun van de omstaanders. Daarna was de gemeenteraad gedaan en zijn ze nr huis gegaan (vermoed ik, niet echt gezien). Hafsa of Watteeuw hebben op geen enkel moment opgeroepen om nva of welke andere parrij uit te jouwen. Daarna kwam anneleen naar buiten, werd er welgeteld 2 min boe geroepen. Gespuwd werd er niet (ik stond op de tweede rij ,vrij dichtbij dus), het begon te regenen en anneleen zal dat dus verkeerd geinterpreteerd hebben. Ik kan me inbeelden dat het voor haar best intimiderende 2 min waren. Maar er was absoluut geen sprake van obstructie. Ze is in no time door de mensenmassa geraakt zonder problemen.
Daarna blijven we wachten op mathias, probeerden we een mensenketting te maken rons het stadhuis, dat mislukte. De meeste mensen gingen naar huis want het begon harder te regenen. Enkele diehards zijn ge bleven en hebben blijkbaar een stukje megewandeld met mathias (daar was ik niet meer bij, ik vertrok met de grootste groep toen het harder begon te regenen).
Dat is er gebeurd. Ik stoor mij enorm hard aan de verslaggeving van de media en het framen en opblazen van die 2 min boe roepen door anneleen en andere nva´ers (joren noemde ons fascisten, wrf???)
Wie iets anders beweerd was er niet bij en weet dus absoluut niet hoe het is verlopen.
Daarna blijven we wachten op mathias, probeerden we een mensenketting te maken rons het stadhuis, dat mislukte. De meeste mensen gingen naar huis want het begon harder te regenen. Enkele diehards zijn ge bleven en hebben blijkbaar een stukje megewandeld met mathias (daar was ik niet meer bij, ik vertrok met de grootste groep toen het harder begon te regenen).
Dat is er gebeurd. Ik stoor mij enorm hard aan de verslaggeving van de media en het framen en opblazen van die 2 min boe roepen door anneleen en andere nva´ers (joren noemde ons fascisten, wrf???)
Wie iets anders beweerd was er niet bij en weet dus absoluut niet hoe het is verlopen.

) (op voorhand mijn excuses fox dat ik het hier even in het belachelijke trek, geen commentaar op jou persoonlijk) .