Voor Gent kiest voor N-VA in plaats van Groen

In een ideale wereld laten we geen enkele auto meer toe, dan geen enkele bus of tram, dan geen fiets meer, want uiteindelijk is wandelen nog het aangenaamst en veiligst. Dat is natuurlijk een karikatuur ervan maken, maar er gebeuren ook ongevallen tussen fietsers en voetgangers, en in een straat wandelen waar de fietsers langs je heen scheren vind ik ook niet bijster aangenaam. Je kan het zo ver doordrijven als je wil natuurlijk. Uiteindelijk is mobiliteit een afweging tussen verschillende, vaak tegenstrijdige belangen.
Hahaha vergelijk anders eens watermeloenen met bananen. Het zijn beiden stukken fruit, maar verder houdt het ook op he. Fietsers zijn net zoals auto’s transportmiddelen.
Een fietser is minder belastend voor het milieu, neemt minder plaats in en je bent minder vaak dood als er eentje tegen jou rijdt.

Ik wil die beelden van na de gemeenteraad anders wel eens zien. Ik heb dit hele gedoe nu wel heel erg gevolgd en heb dergelijke “high five”-beelden nooit gezien.

Dan moet ge de beelden van het nieuws van de VRT nog eens goed bekijken want daar kan je duidelijk zien dat als die groene daar toekomt in de regen dat de mensen netjes in een rij gaan staan en dan gaat ze er langs en geeft ze een klopje tegen de opgestoken handen en nadien doen ze nog een soort dansje dacht ik .
Natuurlijk de bijhorende chestbump hebben ze niet uitgevoerd .
Ik volg heel die situatie niet op de voet en zelfs ik heb dat te zien gekregen . ;)

Misschien kan N-VA zich eerst excuseren voor alle verwijten naar Tinne Van Der Straeten voor ze zelf beginnen huilen hoe hard de politiek kan zijn. Je kan niet zelf mee verantwoordelijk zijn voor iets en dan zelf klagen dat je daar last van hebt.

Enerzijds, een giga brug die je hier maakt met een serieus whataboutism.

Anderzijds, er is nog wel een verschil tussen als politieke partij de politieke beslissingen waar je het niet mee eens bent van een minister aankaarten, zelfs al zou dat op een vrij harde manier gebeuren, en als medestanders van een politieke partij leden van een andere partij op straat, aan hun werkplek, gaan beschimpen en bespuwen.

Tenzij Tinne Van Der Straeten ook zo door aanhangenrs van NVA op straat werd aangepakt, maar dat heb ik dan gemist?

Los daarvan, ik vind nu ook wel dat bepaalde mensen in Gent, die heel hard uitdragen dat Gent dé progressieve, vredelievende en verdraagzame stad bij uitstek is, toch een heel slechte beurt hebben gemaakt.

Misschien kan N-VA zich eerst excuseren voor alle verwijten naar Tinne Van Der Straeten voor ze zelf beginnen huilen hoe hard de politiek kan zijn. Je kan niet zelf mee verantwoordelijk zijn voor iets en dan zelf klagen dat je daar last van hebt.
Verwijten naar TvDS?
Je bedoelt op haar beleid? Wat terecht is als je in de oppositie zit en je het niet eens bent?

Totaal niet te vergelijken met wat we hier in Gent hebben gezien.

Verwijten naar TvDS?
Je bedoelt op haar beleid? Wat terecht is als je in de oppositie zit en je het niet eens bent?

Is het echt niet te vergelijken? Of is het gewoon niet te vergelijken omdat je bij de ene uitspraken van politici neemt, en bij de andere uitspraken van boze, gepassioneerde tegenstanders?

Want die laatste waren uiteraard minder in het nieuws bij TVDS, maar die waren toch echt niet alleen ontopic over haar beleid. En even laakbaar als sommige dwaze uitspraken van boze betogers in Gent. Maar je moet wel de juiste vergelijking maken: Welke Gentse politicus heeft bespuwd en beschimpt?

Verwijten naar TvDS?

Tja, misschien zijn dingen die op het net gebeuren niet equivalent aan wat er irl gebeurt, maar de online haat op twitter tegenover TvdS is buiten alle proporties. Dagelijks lees je er meerdere oproepen om haar in de gevangenis op te sluiten en erger.

Welke verwijten? Dat ze ongeveer de meest incompetente minister in de geschiedenis van België is geweest? Dat ze eigenhandig ons land in een energiecrisis heeft gestoken? Mag misschien wel eens een kritisch woord over worden gezegd, vind je niet?

Is het echt niet te vergelijken? Of is het gewoon niet te vergelijken omdat je bij de ene uitspraken van politici neemt, en bij de andere uitspraken van boze, gepassioneerde tegenstanders?

Want die laatste waren uiteraard minder in het nieuws bij TVDS, maar die waren toch echt niet alleen ontopic over haar beleid. En even laakbaar als sommige dwaze uitspraken van boze betogers in Gent. Maar je moet wel de juiste vergelijking maken: Welke Gentse politicus heeft bespuwd en beschimpt?
Er is op van Bossuyt gespuwd toen ze uit het stadhuis kwam, blijkbaar gemist? Maar ja, wie spuwde? Bossuyt acht het aan de opgejouwde betogers. Een betoging georganiseerd door groene en rode vakbonden, cultuur etc, ook aangemoedigd door groene politici. Hafsa en Bossuyt kunnen hier beide gelijk hebben, maar het was een hypocriet spel.
De volgende stap is iets gooien, en dan slaan, en dan een mes trekken (zie Raoul Hedebouw bvb) ... ik maak even een hyperbool nu. Dat wil je niet.

Ja op iemand spuwen op straat, of kritiek geven op iemands beleid in een regeringsgebouw, op dat beleid ... groot verschil immo.
Ik begrijp je punt wel, het was waarschijnlijk geen groen of rood politicus die spuwde. Maar ik begrijp Bossuyt ook heel goed. Bespuwd, beschimpt als mens... alsof NVA'ers niet in Gent horen, en dat is discriminatie. Komende van een groep die tolerantie en liefde preekt. Hypocrisie ten top dus bij 'sommige' aanhangers van het progressief kamp.

Laatst bewerkt:
Welke verwijten? Dat ze ongeveer de meest incompetente minister in de geschiedenis van België is geweest? Dat ze eigenhandig ons land in een energiecrisis heeft gestoken? Mag misschien wel eens een kritisch woord over worden gezegd, vind je niet?
Allen feitelijke onwaarheden.
Dit is hier echter niet de topic voor.

Er is op van Bossuyt gespuwd toen ze uit het stadhuis kwam, blijkbaar gemist? Maar ja, wie spuwde? Bossuyt acht het aan de opgejouwde betogers. Een betoging georganiseerd door groene en rode vakbonden, cultuur etc, ook aangemoedigd door groene politici. Hafsa en Bossuyt kunnen hier beide gelijk hebben, maar het was een hypocriet spel.
De volgende stap is iets gooien, en dan slaan, en dan een mes trekken (zie Raoul Hedebouw bvb) ... ik maak even een hyperbool nu. Dat wil je niet.

Ja op iemand spuwen op straat, of kritiek geven op iemands beleid in een regeringsgebouw, op dat beleid ... groot verschil immo.
Ik begrijp je punt wel, het was waarschijnlijk geen groen of rood politicus die spuwde. Maar ik begrijp Bossuyt ook heel goed. Bespuwd, beschimpt als mens... alsof NVA'ers niet in Gent horen, en dat is discriminatie. Komende van een groep die tolerantie en liefde preekt. Hypocrisie ten top dus bij 'sommige' aanhangers van het progressief kamp.
Ik snap wat je bedoelt, en ik geef je helemaal gelijk, hè: op iemand spuwen op straat of kritiek geven op iemands beleid is een groot verschil.
Alleen: het spuwen gebeurt door Jef die staat te betogen (totaal van het padje uiteraard). De kritiek op iemands beleid gebeurt door politici.

Je moet appelen met appelen vergelijken, @MrKend54l vergelijkt de betogers van de ene met de politici van de andere. Groen-politici hebben niet op Bossuyt gespuwd. En de zaken die tegenstanders van TVDS op straat zeiden (of op Twitter), waren niet bepaald gewoon kritiek op haar beleid. Vergelijk het eerlijk, en vergelijk de reactie van de Groen-politici tegen de N-VA met de reactie van de politici op het beleid van TVDS. En vergelijk de reactie van de Gentse betogers tegen de N-VA met de reactie van de betogers/twitteraars/man in de straat tegen TVDS. En dan kom je op een veel vergelijkbaardere situatie uit, dan is het verschil plots niet meer zo groot.

Dan moet ge de beelden van het nieuws van de VRT nog eens goed bekijken want daar kan je duidelijk zien dat als die groene daar toekomt in de regen dat de mensen netjes in een rij gaan staan en dan gaat ze er langs en geeft ze een klopje tegen de opgestoken handen en nadien doen ze nog een soort dansje dacht ik .
Natuurlijk de bijhorende chestbump hebben ze niet uitgevoerd .
Ik volg heel die situatie niet op de voet en zelfs ik heb dat te zien gekregen . ;)
Juist… alleen… GAAT HET NIET OVER HETZELFDE MOMENT! Plottwist!!!
VB beweert dat El-Bazioui high fives stond te geven aan de mensen die haar uitjouwden. Ik heb tot nader order geen beelden gezien van El-Bazioui die aanwezig was terwijl VB uitgejouwd werd, laat staan dat ze high fives gaf aan de mensen nadat ze haar uitgejouwd hadden.
Of ga je beweren dat VB boos was omdat El-Bazioui high fives gaf aan mensen die haar NADIEN hebben uitgescholden? Dat zou behoorlijk kinderachtig zijn van VB. Dat is alsof je zou beweren dat iedereen die ooit de hand heeft geschud van Tom Van Grieken, een extreem-rechtse sympathieën heeft…

Kijk, als je dat echt denkt, bewijst dus gewoon de framing die rechtse partijen in ons land gebruiken.
Groen als partij kun je tot 2003 verwijten de kerncentrales te willen sluiten. Daarna had je volgende regeringen:

Verhofstad II (energieminister fientje moerman, geen stappen voor openhouden kerncentrales)
Verhofdstadt III (energieminister Paul magnette, geen stappen voor openhouden kerncentrales)
Leterme I (energieminister Paul magnette, geen stappen voor openhouden kerncentrales)
Van Rompuy (energieminister Paul magnette, geen stappen voor openhouden kerncentrales)
Leterme II (energieminister Paul magnette, geen stappen voor openhouden kerncentrales)
Di Rupo (energieminister Melchior Wathelet, geen stappen voor openhouden kerncentrales)
Michel I (energieminister Marie-Christine Marghem, geen stappen voor openhouden kerncentrales)
Michel II (energieminister Marie-Christine Marghem, geen stappen voor openhouden kerncentrales)
Wilmes I (energieminister Marie-Christine Marghem, geen stappen voor openhouden kerncentrales)
Wilmes II (energieminister Marie-Christine Marghem, geen stappen voor openhouden kerncentrales)

Dus 17 jaar lang hebben achtereenvolgens VLD, PS, CDH, en MR de portefeuille energie in handen gehad, en niemand van hen heeft aanstalten gemaakt om ook maar iets aan de energiebevoorrading te doen. Maar zodra de gaskraan door poetin dichtgedraaid wordt, is het TVDS haar schuld dat de facturen de hoogte in gaan. Zelfs al zijn die kerncentrales niet eens dicht. Dat kun je alleen maar geloven als je een handpopje bent van rechtse propaganda.

Laatst bewerkt:
Kijk, als je dat echt denkt, bewijst dus gewoon de framing die rechtse partijen in ons land gebruiken.
Groen als partij kun je tot 2003 verwijten de kerncentrales te willen sluiten. Daarna had je volgende regeringen:

Verhofstad II (energieminister fientje moerman, geen stappen voor openhouden kerncentrales)
Verhofdstadt III (energieminister Paul magnette, geen stappen voor openhouden kerncentrales)
Leterme I (energieminister Paul magnette, geen stappen voor openhouden kerncentrales)
Van Rompuy (energieminister Paul magnette, geen stappen voor openhouden kerncentrales)
Leterme II (energieminister Paul magnette, geen stappen voor openhouden kerncentrales)
Di Rupo (energieminister Melchior Wathelet, geen stappen voor openhouden kerncentrales)
Michel I (energieminister Marie-Christine Marghem, geen stappen voor openhouden kerncentrales)
Michel II (energieminister Marie-Christine Marghem, geen stappen voor openhouden kerncentrales)
Wilmes I (energieminister Marie-Christine Marghem, geen stappen voor openhouden kerncentrales)
Wilmes II (energieminister Marie-Christine Marghem, geen stappen voor openhouden kerncentrales)

Dus 17 jaar lang hebben achtereenvolgens VLD, PS, CDH, en MR de portefeuille energie in handen gehad, en niemand van hen heeft aanstalten gemaakt om ook maar iets aan de energiebevoorrading te doen. Maar zodra de gaskraan door poetin dichtgedraaid wordt, is het TVDS haar schuld dat de facturen de hoogte in gaan. Zelfs al zijn die kerncentrales niet eens dicht.

Dat klopt niet hé.

Als ze 17 jaar niets gedaan hadden, dan was dit niet gebeurd.

Het lijkt mij dat men eenzelfde ding gewoon opnieuw ging gedaan hebben indien Groen er niet had ingezeten. Waardoor het feit dat die andere sluiten dus wel expliciet de fout is van groen. Ongeacht het feit dat de andere partijen ervoor geen klop hebben gedaan om zaken ten gronde deftig te regelen.

Maar ik ken weinig beleid in België dat niet gewoon reactionair is ipv visionair. Waardoor het voor mij ook wel een beetje oneerlijk lijkt om dat dan aan te klagen.
Net zoals dat iemand verantwoordelijk is voor geen beleid, is iemand anders ook verantwoordelijk voor het beleid dat ze wel voeren. En dat beleid was en is gewoon verkeerd.

Enerzijds, een giga brug die je hier maakt met een serieus whataboutism.

Anderzijds, er is nog wel een verschil tussen als politieke partij de politieke beslissingen waar je het niet mee eens bent van een minister aankaarten, zelfs al zou dat op een vrij harde manier gebeuren, en als medestanders van een politieke partij leden van een andere partij op straat, aan hun werkplek, gaan beschimpen en bespuwen.

Tenzij Tinne Van Der Straeten ook zo door aanhangenrs van NVA op straat werd aangepakt, maar dat heb ik dan gemist?

Los daarvan, ik vind nu ook wel dat bepaalde mensen in Gent, die heel hard uitdragen dat Gent dé progressieve, vredelievende en verdraagzame stad bij uitstek is, toch een heel slechte beurt hebben gemaakt.
Verwijten naar TvDS?

Als Bart De Wever op TV zegt dat ze VLD zullen kapot maken, als hij TVDS vals beschuldigt van omkoperij (en nog vele zulke zaken), dan voed je gewoon zelf het radicalisme in de samenleving. Het is dan frappant dat net N-VA komt wenen dat het er hard en persoonlijk aan toegaat.

Daarmee praat ik de acties in Gent natuurlijk niet goed. Ook jong Groen dat blijkbaar fuck NVA tweet is er los over.

Tiens, TVDS wordt net geprezen om haar kunde. Je kan daar ideologisch niet met akkoord zijn, dat is fair.

Het nieuwsblad gaf haar een 7/10, en dat komt dan nog door een terechte dikke onvoldoende op communicatie. Op haar beleid krijgt ze een straffe 6,5/8. Ze heeft door een veranderende geopolitieke context ook pragmatisch haar verzet tegen de kerncentrales opgegeven, net zoals de rest van Groen.

Ok, en reken nu eens uit hoeveel auto's op hetzelfde oppervlak hadden kunnen staan?
True hoor, maar het ene vervangen door meer van het andere maakt de stad er ook niet mooier op.
En als ze tijdens al die events ergens anders terecht kunnen, waarom de rest van het jaar niet?

Juist… alleen… GAAT HET NIET OVER HETZELFDE MOMENT! Plottwist!!!
VB beweert dat El-Bazioui high fives stond te geven aan de mensen die haar uitjouwden. Ik heb tot nader order geen beelden gezien van El-Bazioui die aanwezig was terwijl VB uitgejouwd werd, laat staan dat ze high fives gaf aan de mensen nadat ze haar uitgejouwd hadden.
Of ga je beweren dat VB boos was omdat El-Bazioui high fives gaf aan mensen die haar NADIEN hebben uitgescholden? Dat zou behoorlijk kinderachtig zijn van VB. Dat is alsof je zou beweren dat iedereen die ooit de hand heeft geschud van Tom Van Grieken, een extreem-rechtse sympathieën heeft…
Ik beweer hier niets .
Kan zijn dat het eerst gemeente vergadering is geweest van die gasten daar en dat ze bij het naar buiten komen uitgejouwd werden omdat er een meute stond te wachten (wat ergens bevestigd is door het journaal ) , kan dan ook zijn dat die groene dan is toegekomen omdat ze gehoord heeft dat er een betoging bezig was en dat ze dan de high files gegeven heeft …dus het kan zijn dat ze inderdaad high files liggen geven heeft nadat die andere gemeente vergadering hebben gehad en bespuwt en uitgejouwd zijn geweest .

Ze ontkent het ook niet wat i, dan wel verwacht van iemand die aan politiek doet …

Om het met dezelfde worden te zeggen ….plot twist ….

En eerlijk kan het mij verder geen reet schelen wat ze daar allemaal doen of gaan doen . ;)

Ik beweer hier niets .
Kan zijn dat het eerst gemeente vergadering is geweest van die gasten daar en dat ze bij het naar buiten komen uitgejouwd werden omdat er een meute stond te wachten (wat ergens bevestigd is door het journaal ) , kan dan ook zijn dat die groene dan is toegekomen omdat ze gehoord heeft dat er een betoging bezig was en dat ze dan de high files gegeven heeft …dus het kan zijn dat ze inderdaad high files liggen geven heeft nadat die andere gemeente vergadering hebben gehad en bespuwt en uitgejouwd zijn geweest .

Ze ontkent het ook niet wat i, dan wel verwacht van iemand die aan politiek doet …

Om het met dezelfde worden te zeggen ….plot twist ….

En eerlijk kan het mij verder geen reet schelen wat ze daar allemaal doen of gaan doen . ;)
Ik denk dat je idd beter stopt met de discussie aangezien het je a) geen reet kan schelen en b) je duidelijk niet op de hoogte bent van de feiten als ik mij moet baseren op wat je zonet allemaal schreef.
Het kan allemaal zijn… wel, plottwist (!!!) zo was het niet. Check your facts. Groen (oa ook Hafsa El-Bazioui) verliet de gemeenteraad vroeger en is bij de protesteerders langs geweest. Daar zijn beelden van. Uren later was de gemeenteraad afgelopen en verliet ook Van Bossuyt het stadhuis. Toen heeft de overgebleven menigte haar uitgejouwd en (beweert zij) bespuwd. Van het uitjouwen zijn er ook beelden, van het spuwen niet. El-Bazioui is echter op die laatste beelden nergens te bekennen.
Betekent dat dat ze erbij was? Ik weet het niet? Betekent dat dat ze er niet bij was? Ik weet het ook niet? Ik kan alleen maar vaststellen dat op basis van het beeldmateriaal lijkt alsof ze er niet meer bij was. En dat is ook exact wat ze beweert: “ik was daar niet bij”.

Tja, misschien zijn dingen die op het net gebeuren niet equivalent aan wat er irl gebeurt, maar de online haat op twitter tegenover TvdS is buiten alle proporties. Dagelijks lees je er meerdere oproepen om haar in de gevangenis op te sluiten en erger.

We moeten wel duidelijk een verschil maken tussen online uwen bak vol krijgen en terwijl je op straat loopt bedreigd en bespuwd worden.
Dat eerste is laakbaar, dat laatste is gewoon van een heel andere grootorde en is gewoon intimiderend.

Daarbij ben ik het niet volledig akkoord. Bij TvDS was de basis wel haar beleid en de beslissingen die ze nam en de houding die ze had.
Ja er werd zeker ook op de man gespeeld en het ging soms ook louter om de persoon die ze was en de partij waarvoor ze opkomt.
Plus die berichten zijn niet terug te traceren naar stemmers voor één partij. Daar zullen stemmers voor N-VA, VB, CD&V en open VLD bijzitten.

Bij Bossuyt gaat het puur over persoonlijke aanvallen die volledig los staan van het beleid. Het gaat puur over het feit dat zij een bestuur wou vormen met een voormalig partner van groen.
En het gaat zoals ik al zei over echt fysieke en verbale agressie in het echte leven.
De personen die dit deden zijn volledig terug te traceren naar stemmers van Groen en in beperkte mate vooruit.
Laat ons dus stellen dat het toch over twee cases gaan die niet te vergelijken vallen.
Het wrange is dan nog dat er high fives zijn uitgedeeld ook. Je kan dat wel afkeuren, maar dat komt gewoon niet goed over en daar mag je u gerust wel voor verantwoorden. Voor heel het circus mag er wel verantwoording afgelegd worden.

Terug
Bovenaan