Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
1 kieskring voor Vlaanderen, dus niet per provincie.Kan iemand mij zeggen of de kieskringen ook provinciaal zijn?
Lang gedacht om voor Groen te gaan, omdat de ecologische en klimatologische strijd vooral op dat niveau moet gestreden worden. Er is nu al te veel toegegeven op de milieuherstelwet, dus op dat vlak zie ik de groene fractie graag terug sterk staan. Maar op vlak van Europese samenwerking, o.a. wat betreft een Europees leger, gaat Vooruit verder dan Groen. En ik raak er steeds meer van overtuigd dat een federaal Europa de weg voorwaarts is, willen we onze welvaart en manier van leven vrijwaren en niet de speelbal zijn van de VS, Rusland, China, ... Daarom nu toch ook heel erg aan het twijfelen om voor Volt te stemmen Europees. Het idee van een pan-Europese partij ben ik echt wel genegen, hun pleidooi voor een federaal Europa zonder veto van de lidstaten al helemaal. En als ik eens door de rest van hun programma scroll zie ik nog wel zaken waar ik blij van word. Alleen zijn ze echt wel nog piepklein en vrees ik toch een weggegooide stem. Het helpt ook niet dat ze nergens in de stemtesten of debatten worden meegenomen. Als iedereen denkt zoals mij, kan zo'n nieuwe partij natuurlijk nooit doorbreken, maar goed.
Om wat hierboven ook reeds stond: Volt. Mocht ik er Vlaams/Federaal voor kunnen stemmen zou dat ook gebeuren.Ik overweeg groen, want imo is groen daar op hun plaats om zaken op een supra nationaal niveau te kunnen vastleggen. Enige probleem is dat ik niet enkel hun ecologisch programma kan kiezen maar ook al hun andere zever >.<
Wat bedoel je hiermee? De groenen vormen een aanzienlijke fractie (10%) in het Europese Parlement.VB, PvdA en Groen hebben gewoonweg geen plaats op het Europese toneel.
Ik bedoel hiermee de Vlaamse partij Groen. Dogmatisch, amateuristisch en naïef. Ik acht hen niet in staat om de BE belangen te verdedigen in de EU noch de EU belangen te verdedigen tegen niet-EU actoren.Wat bedoel je hiermee? De groenen vormen een aanzienlijke fractie (10%) in het Europese Parlement.
Lijkt me dat je ook de verschillende Europese fracties waar de partijen toe horen in beraad kan nemen.
Dat dogmatisme is een verwijt dat nergens op slaat, dat hebben ze deze legislatuur wel bewezen. Even naar de recente geschiedenis kijken: N-VA liet de regering vallen omwille van een door henzelf onderhandeld internationaal symbooldossier, Open VLD liet de regering vallen omwille van BHV. Maar de twee partijen die continue om de oren worden geslagen dat ze dogmatisch zijn, wat hebben die gedaan? Een compromis gezocht en gevonden over een onderwerp dat bijna letterlijk de bestaansreden van hun partij is. Je kan dan lullen dat ze niet anders konden, maar natuurlijk konden ze dat wel. Voor het algemeen belang van het land was er geen keuze, maar dat heeft N-VA bij Michel I niet tegengehouden, noch Open VLD bij Leterme II. En dat houdt N-VA straks ook weer niet tegen als ze het land, opnieuw, in een impasse brengen door bijvoorbeeld dogmatisch vast te houden aan hun Vlaams-nationalisme en weer een staatshervorming eisen.Ik bedoel hiermee de Vlaamse partij Groen. Dogmatisch, amateuristisch en naïef. Ik acht hen niet in staat om de BE belangen te verdedigen in de EU noch de EU belangen te verdedigen tegen niet-EU actoren.
Ik zie niet de link tussen dogmatisme en de 2 voorbeelden die je aanhaalt.Dat dogmatisme is een verwijt dat nergens op slaat, dat hebben ze deze legislatuur wel bewezen. Even naar de recente geschiedenis kijken: N-VA liet de regering vallen omwille van een door henzelf onderhandeld internationaal symbooldossier, Open VLD liet de regering vallen omwille van BHV. Maar de twee partijen die continue om de oren worden geslagen dat ze dogmatisch zijn, wat hebben die gedaan? Een compromis gezocht en gevonden over een onderwerp dat bijna letterlijk de bestaansreden van hun partij is. Je kan dan lullen dat ze niet anders konden, maar natuurlijk konden ze dat wel. Voor het algemeen belang van het land was er geen keuze, maar dat heeft N-VA bij Michel I niet tegengehouden, noch Open VLD bij Leterme II. En dat houdt N-VA straks ook weer niet tegen als ze het land, opnieuw, in een impasse brengen door bijvoorbeeld dogmatisch vast te houden aan hun Vlaams-nationalisme en weer een staatshervorming eisen.
Amateuristisch en naïef ... in de manier waarop ze aan politiek doen misschien (enfin, zeker) wel, in de manier waarop ze besturen ben ik het daar niet mee eens. Met Petra De Sutter en Tinne Van der Straeten had je twee technocraten in de federale regering die gewoon prima werk leverden. In Brussel deed Elke Van den Brandt het ook goed.
Net zomin er een link te maken is tussen Groen en dogmatisme, klopt.Ik zie niet de link tussen dogmatisme en de 2 voorbeelden die je aanhaalt.
De realiteit is dat 99% van de mensen het geen hol kan schelen of er van wakker ligt, maar het toch om de haverklap te pas en te onpas in zijn gezicht krijgt gesmeten. Ik blijf erbij dat dit soort van disproportioneel pushen van een agenda meer kwaad doet dan goed bij vele mensen.De genderdiscussie is daar een goed voorbeeld van. De tegenstanders discussiëren niet tegen effectieve voorstellen of reële ideeën, maar komen dan af met de 100 pro-nouns, of de douches van je kleinkinderen. Discussieer nu eens over de realiteit.
QED. Ik vraag je om te discussiëren over de realiteit, en je begint weer over iets dat pure perceptie is. Het wordt helemaal niet in je gezicht gesmeten, of door je strot geramd zoals het ook vaak beschreven wordt. Er is geen grote boze agenda. Er is in verschillende landen wel een verlangen naar betere maatschappelijke representativiteit in de media van, en gelijke rechten en respect voor minderheidsgroepen. Disproportioneel? We zijn nog lang niet aan een proportionele representatie ...De realiteit is dat 99% van de mensen het geen hol kan schelen of er van wakker ligt, maar het toch om de haverklap te pas en te onpas in zijn gezicht krijgt gesmeten. Ik blijf erbij dat dit soort van disproportioneel pushen van een agenda meer kwaad doet dan goed bij vele mensen.
Renew.Europe (Open VLD, MR) het meest, maar ook de Greens/EFA (Groen, Ecolo), S&D (Vooruit, PS) en EPP (CD&V, Les Engagés) zijn pro-Europa.Welke fractie in Europa is voor meer Europa, en een Europees leger?
Ik geloof wel niet dat er ooit nog maar 1 kerncentrale bijgebouwd kan worden in BE, of dat nu SMR of een grote is, met groen in een regering. Hun standpunt rond kernafval is bijna wetenschapsontekking door te stellen dat gevaarlijk is en niet op te lossen is.Net zomin er een link te maken is tussen Groen en dogmatisme, klopt.
Het enige dogmatisme hier is de continue foutieve framing van de standpunten van Groen rond (kern)energie. Dat is de leugen die je zodanig vaak verteld hebt, dat je hem zelf gelooft. Hier wat Groen effectief over kernenergie zegt: https://www.groen.be/waarom-de-kernuitstap. Je kan het oneens zijn met hun mening, of met de conclusies die ze trekken, maar wees dan oneens met wat effectief hun ideeën zijn, en niet met wat je denkt of wilt dat ze zijn.
Het is een beetje de ziekte van deze tijd, zeker? Ik zie het steeds vaker, hoe er hier geargumenteerd wordt tegen veronderstellingen en hypotheses, in plaats van tegen reële ideeën en situaties. De genderdiscussie is daar een goed voorbeeld van. De tegenstanders discussiëren niet tegen effectieve voorstellen of reële ideeën, maar komen dan af met de 100 pro-nouns, of de douches van je kleinkinderen. Discussieer nu eens over de realiteit.
Volt kan je er ook nog bijreken, ook in de Greens/EFA fractie.Renew.Europe (Open VLD, MR) het meest, maar ook de Greens/EFA (Groen, Ecolo), S&D (Vooruit, PS) en EPP (CD&V, Les Engagés) zijn pro-Europa.