'studie na studie toont aan ... ' is op dit forum vaak vertaling van 'hier zijn een hoop studies die in mijn kraam passen en de rest negeren we voor het gemak .... '.
Die zijn meestal gebouwd op zeer circumstantiële situaties die niets zeggen over de volledige impact van een algemene invoer waar het hier over gaat.
Afkomen dat een lagere maximumsnelheid de filedruk beneden haalt zegt op zeg niet veel. Als je 8 minuten later op je bestemming bent, omdat je trager hebt moeten rijden, dan had je net zo goed 8 minuten in de file kunnen staan. 8 verloren minuten zijn 8 verloren minuten, wat de reden van die vertraging ook is.
En bovenal, ik denk dat ondernemingen voor zichzelf beter in staat zijn om uit te maken welke snelheid voor hun personeel bedrijfseconomisch het het meest interessant is dan dat politici met een groene, ideologische agenda en velen waarschijnlijk nog geen dag in hun leven productief bijgedragen hebben.
Dus: Studies mogen niet meer gebruikt worden als argument, omdat er die worden uitgekozen die in de kraam passen. En de conclusie daarvan is dat een stelling die jij uit je neus trekt opeens evenveel waarde krijgt als een heleboel studies? Dat is toch flauwekul? "Jij belicht maar 2/3 van de feiten grondig, correct en wetenschappelijk, dus is dat evenveel waard als ik die dingen verzin?"
En je rare stelling over de filedruk klopt ook niet, hè. Jij stelt hier al de minuten in de file gelijk aan de minuten die je verliest door trager te rijden. Stel nog dat dat klopt, heb je die 8 minuten minder verbruikt dan in de file staan te kachelen, en is het niet voor niks.
Op sympathie bij jou, misschien. Maar jij valt misschien niet in de doelgroep van de boodschap. Iemand met deftige marketingskills weet namelijk hoe en wanneer ze welk deel van de kiezers moeten aanspreken, en als je de reacties hier ziet, is het gebrek aan sympathie vooral bij mensen die toch al niet te veel sympathie hebben voor Groen.En mocht groen het zo verpakt hebben.. Ze zouden - denk ik - nog op sympathie kunnen rekenen. Blijkbaar niemand met deftige marketingskills in die partij... Net zoals het "we gaan meer autoloze zondagen inrichten" balonnetje dat ze opgelaten hadden oO

. Maar ik vraag me wel af of ze ooit de tegengestelde richting gaan opgaan als auto's zuiniger worden...