Renegadexxripxx
Well-known member
Hetgeen redelijk is of niet redelijk is, is afhankelijk hoe je het bekijkt. En voor mij hoeft er niets te veranderen. Wil jij en wil groen dat wel. Awel maak het een breekpunt bij de volgende verkiezing.Omdat het voorstel van Groen nog vrij redelijk is, en een kopie van wat er in NL al jaren bestaat. Omdat het zo een minimale impact heeft op ons leven.
Omdat het misschien België niet langer in de categorie apenladen laat thuishoren wat veiligheidscijfers betreft.
![]()
Road death statistics in the EU (infographic) | Topics | European Parliament
The EU has a good record on road safety, but one person dying in a road accident is one too many. Discover road fatality figures by country, age and sex.www.europarl.europa.eu
Laat het prominent figureren in uw politiek programma.
Dit is geen idiote hyperbool. Dit is een verschil van opinie. Voor mij is een snelheidsverlaging van 120 naar 100km/h erover. Voor u niet, maar zo te zien was er toch niet veel animo om het erdoor te duwen bij de andere partijen.Dat voorstel doet wat jij hieronder aangeeft, niet teveel impact op ons leven. Dus dit is gewoon een idiote hyperbool.
De doelstelling van een autosnelweg is om SNEL te kunnen rijden en te blijven rijden. Daarom dat er daar ook geen lichten en dergelijke meer zijn, die het verkeer echter op de andere wegen tijdsintensief maken.
Kan ik dat niet meer, dan rij ik wel langs de binnenwegen. Wat nu juist de reden is waarom we snelwegen hebben, zodanig dat we die wegen ontlasten...
Tuurlijk gaat dat wel lukken. En als je dan toch zodanig overtuigd bent dat het niet ga lukken. Zorg er dan voor dat jij samen met anderen die dezelfde opinie hebben al niet bijdragen aan deze problematiek.En dat gaat echt niet lukken.
Gooi uw elektrische bolide buiten en ga met de fiets (neen niet de elektrische fiets). Of, als je toch zo ver niet wilt gaan voor het milieu, begin vanaf nu maar maximaal 100km/h op de autostrade te rijden. Doen zou ik zeggen.
Euhm... als je 10l benzine slurpt of je slurpt 5,4l,3l benzine. Hoe is dat geen lagere last op het milieu ? Ja het is geen nullast, ... maar dat wordt ook nergens gevraagd. Al zetten we daar op termijn wel op in bij mijn weten (je weet wel met kernenergie en hernieuwbare energie in onze energietransitie naar elektrische wagens... wat er natuurlijk niet morgen gaat zijn... maar waar er wel versneld op ingezet wordt)En die wagens met brandstofmotor geven geen lagere last op het milieu, dus dat is helemaal geen argument. 99% van de wagens die door deze maatregel zouden 'vertragen' zijn vervuilende voertuigen.
En neen, wagens verbruiken niet minder dan zoveel jaren geleden. Omdat de optimale instelling voor minimale CO2 uitstoot zorgt voor meer andere schadelijke emissies. En omdat iedereen met een SUV met de areodynamica van een baksteen wilt rijden.
Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk. Voor mij zou de logischere oplossing zijn om minder wagens in het verkeer te krijgen. Om mensen uit hun vervoer te krijgen naar alternatieven. Niet om mensen te straffen dat ze maar 100km/h mogen rijden...Lees nog eens het stukje van @JorisBlack
Transport is de sector die verantwoordelijk is voor de sterkste stijging van de CO2 uitstoot
De maatregel zou dus wel logisch zijn.
Want daar los je juist geen sikkepit mee op (net zoals dat de stijging van onze uitstoot ook komt doordat iedereen en zijn kat is overgestapt naar de wagen). Aangezien je nu nog niet gecontroleerd krijgt dat mensen zich houden aan de snelheidslimieten. Dus stop dan ook met belachelijke maatregelen en start met maatregelen die je wel kunt nemen en die effectief effect KUNNEN hebben. En het is niet dat ze niet bestaan, Corona heeft aangetoond dat het perfect kan (en dat je mensen die daar effectief niet mee overweg kunnen, toch nog altijd zich kunnen verplaatsen)
Ik rijd hoop en al 1 keer in de week met de wagen/moto. De rest van al mijn vervoer is bus/trein of het voetenmachien.
Geen enkel probleem. Laat ons starten dat ook elektrische bollides accijnzen en dergelijke meer betalen. Ipv dat ze door het feit dat ze met hun eigen zonnepanelen kunnen tanken ze daar helemaal niet aan bijdragen.Enfin, een alternatief zou een extra milieubelasting zijn op de brandstof. Want de huidige is duidelijk nog niet hoog genoeg
En neen, al verviervoudigd de energiekost, ik ga daar geen m minder mijn wagen/moto voor aan de kant zetten (aangezien ik dan nog altijd maar aan hoop en al 120€ per maand ga zitten... wat voor mij echt geen sikkepit uitmaakt ergo dat is het mij nog altijd waard).
Want voordat die verviervoudiging realiteit is, is de partij die zoiets voorstelt al lang partij af.
Dus wil je er effectief iets aan doen... zorg voor een oplossing die haalbaar is... en waar je mensen mee meekrijgt in plaats van ze tegen u in het harnas te jagen...