Ipv gewoon mijn mening af te doen als nonsens, probeer mss eens mijn argumenten te weerleggen met tegenargumenten. Dan kunnen we mss een conclusie trekken dat het ofwel idd nonsens is, of mss net niet. Maar ze gewoon lacherig afdoen als nonsens omdat het niet uw mening is, is natuurlijk makkelijk.
Ik zal nogmaals een poging doen. In de argumentatie pro verlaging zegt men dat 100km/u voor beter doorstroming zorgt, omdat dan iedereen aan dezelfde 100km/u rijdt en er dus minder wordt geremd of net opgetrokken omwille van snelheidsverschil. Maar men gaat er daar dus vanuit dat iedereen effectief aan die 100km/u gaat rijden. Dat is dus imo theorie. Want wat als in de praktijk mensen 115, 110, 105, 100, 95 en 90 per uur gaan rijden? Zoals nu men 130, 125, 120, 115 en 110 rijdt? Dan blijven die snelheidverschillen quasi dezelfde. En vraag ik me af of er dan idd betere doorstroming is.
En ja, omwille van het geringe snelheidsverschil met vrachtwagens lijkt mij daar een veiligheidsissue te kunnen zijn met het vlot nemen van een afrit, zeker bij veel verkeer. Maar feel free to change my mind met argumenten hoor.
Maar daarnaast heb je gelijk én dat heb ik ook al zo gezegd: ik rijd liever 120km/u omdat ik 100km/u over lange afstanden idd slaapverwekkend traag vind.