Vuelta 2024

Wie wint de Vuelta ?

• Roglic

Stemmen: 25 51,0%
  • Kuss

Stemmen: 3 6,1%
  • Almeida

Stemmen: 2 4,1%
  • Yates Adam

Stemmen: 7 14,3%
  • Mas

Stemmen: 1 2,0%
  • Landa

Stemmen: 3 6,1%
  • D.F. Martinez

Stemmen: 0 0,0%
  • Rodriguez Carlos

Stemmen: 1 2,0%
  • Carapaz

• Skjelmose

• Tiberi

• Uijtdebroeks

Stemmen: 5 10,2%
  • Arensman

• Gaudu

• Toch iemand anders (wie dan...)

Stemmen: 2 4,1%

• Totaal aantal stemmers
    49

Obi Wan Kenobi

Well-known member

vuelta-espana-logo-2024-unipublic-press_886x.jpg

LaVuelta.jpg

Een pittig parcours , waardoor er bijna geen enkele pure sprinter aan de startlijst staat.

Ook staat er geen halfgod op de deelnemerslijst, waardoor dit waarschijnlijk een spannende grote ronde kan worden.
Hoe spannend ? Dit zal zijn zal afhangen van Roglic zijn vormpeil (die vrij onzeker lijkt) ...

SPORZA WIELERMANAGER

Laatst bewerkt:
Benieuwd naar Landa eigenlijk, want die was toch heel sterk buiten de 3 aliens gerekend in de tour.

Ik hoop echt dat Landa de Vuelta wint :love:

Is wat mij betreft ook gewoon topfavoriet (als die zijn Tour-vorm heeft iig).

Ik lees dat heel vaak maar ik vind dat eigenlijk maar een rare gedachtegang aangezien hij in diezelfde Tour al geklopt werd door Almeida, die ook gewoon start. Daar hebben ze ook nog Yates die niet super begon aan de Tour, maar beter verwacht wordt nu, Roglic, Mas die altijd een top Vuelta rijdt na een teleurstellende Tour, en nog heel veel meer volk. Eigenlijk echt een deelnemerslijst om duimen en vingers van af te likken. Alé toch qua klimgeweld. Op de 3 grote na staat hier zowat iedereen aan de start. Wat betreft de sprints gaat het wel een onnozel laag niveau zijn. Groves tegen Van Aert, misschien eens een verrassing van een Bittner, Marit of Coquard ofzo.

Ik lees dat heel vaak maar ik vind dat eigenlijk maar een rare gedachtegang aangezien hij in diezelfde Tour al geklopt werd door Almeida, die ook gewoon start. Daar hebben ze ook nog Yates die niet super begon aan de Tour, maar beter verwacht wordt nu, Roglic, Mas die altijd een top Vuelta rijdt na een teleurstellende Tour, en nog heel veel meer volk. Eigenlijk echt een deelnemerslijst om duimen en vingers van af te likken. Alé toch qua klimgeweld. Op de 3 grote na staat hier zowat iedereen aan de start. Wat betreft de sprints gaat het wel een onnozel laag niveau zijn. Groves tegen Van Aert, misschien eens een verrassing van een Bittner, Marit of Coquard ofzo.
Wel ja, goed punt eigenlijk :unsure: Misschien dat ik iets te graag wil dat Landa wint.

Maar ik denk wel dat we Landa niet volledig mogen vergelijken ten opzichte van Almeida in de voorbije Tour. Landa was toch ietsje meer superknecht van Evenepoel, terwijl Almeida toch net iets meer een vrijere rol had. Die loste vaak vrij vroeg op de beklimming om vervolgens Joao-style zijn eigen tempo te kiezen.

Landa, Almeida en Yates kan je min of meer op gelijke hoogte plaatsen denk ik uiteindelijk.

Wel ja, goed punt eigenlijk :unsure: Misschien dat ik iets te graag wil dat Landa wint.

Maar ik denk wel dat we Landa niet volledig mogen vergelijken ten opzichte van Almeida in de voorbije Tour. Landa was toch ietsje meer superknecht van Evenepoel, terwijl Almeida toch net iets meer een vrijere rol had. Die loste vaak vrij vroeg op de beklimming om vervolgens Joao-style zijn eigen tempo te kiezen.

Landa, Almeida en Yates kan je min of meer op gelijke hoogte plaatsen denk ik uiteindelijk.

Ik vind niet dat Landa meer geknecht heeft dan Almeida? Die laatste bergrit heeft Landa veel gedaan maar daar voor?

Nu, 't is niet dat Landa de Vuelta niet kan winnen hé, het verschil met Almeida bijvoorbeeld was niet groot, maar die twee echt vlakke tijdritten kunnen hem wel pijn doen. Hij heeft ook niet echt de punch om telkens seconden te pakken op van die stijle korte klimmetjes tegenover vele anderen. Almeida zelf is daar ook wel vaker slecht in dan goed.

Ik vind het vooral ontzettend moeilijk te voorspellen. Je kan moeilijk weten hoe goed sommige van die toppers in werkelijkheid echt zijn, want ze hebben eigenlijk allemaal al een grote ronde gereden dit jaar.

Dat parcours is trouwens echt pittig.
60.000 hoogtemeters op een parcours met twee korte tijdritten.
Lijkt me het meeste hoogtemeters in een GT in de 21ste eeuw.

Eerste dagen zal het blijkbaar ook serieus over de 30° gaan.

Op de radio zeggen ze dat Van Aert favoriet is maar ik ben toch benieuwd of hij Tarling kan kloppen (zonder pech).

Terug
Bovenaan