Vuelta a España 2025

Wat gaan we morgen zien?

Normaal moet Visma altijd winnen maar zelfs met een mannetje minder?
UAE dan? Dit jaar nog maar 1 vlakke(re) TT gewonnen in vergelijking met de ~10 van vorig jaar. Misschien ook wat te disfunctioneel.
Trek heeft er al eentje gewonnen dit jaar en is over het algemeen wel goed in form maar te weinig top TT'ers vind ik. Bora vind ik maar meh.

INEOS draait de klok tien jaar terug en wint!

Iedereen in een kleiner team krijgt een veeg om de oren. En Landa natuurlijk.

Leuke discipline en zeker over deze afstand zal het zelden bepalend zijn voor de einduitslag. In principe mag je verwachten dat de top 10 binnen de minuut eindigt. In 2022 verloor de laatste zelfs geen 2 minuten over quasi dezelfde afstand. De ploegen zijn aerodynamisch allemaal zo goed geworden dat het nog lastig is om ver weg te rijden.

Mooie winnaar gisteren.
Is de 2de keer al voor Ineos (Watson) denk ik dit jaar dat hun last minute vervanger een rit wint in de desbetreffende ronde

Wat gaan we morgen zien?

Normaal moet Visma altijd winnen maar zelfs met een mannetje minder?
UAE dan? Dit jaar nog maar 1 vlakke(re) TT gewonnen in vergelijking met de ~10 van vorig jaar. Misschien ook wat te disfunctioneel.
Trek heeft er al eentje gewonnen dit jaar en is over het algemeen wel goed in form maar te weinig top TT'ers vind ik. Bora vind ik maar meh.

INEOS draait de klok tien jaar terug en wint!

Iedereen in een kleiner team krijgt een veeg om de oren. En Landa natuurlijk.
Ineos heeft met Ganna en Sheffield wel 2 kanonnen bij, daarnaast nog hardrijders zoals Kwiatkowski en Jungels. Ik hoop dat ze een goede prestatie neerzetten, zou ze zelfs op 1 zetten. Bij die discipline hangt het er ook vanaf wie er op voorhand wat tijd aan gespendeerd heeft.

Die fouten van Renaat weer zeg :laugh:
Is echt niet meer normaal. Burgos = Jayco, Israel = Decathlon (nee, het was niet de foute ploeg). Die man kan echt gewoon geen ploegen meer uiteen houden zelfs.

Hebben die mannen nu nog altijd niet door dat de wind duidelijk compleet omgeslagen is? Letterlijk elke ploeg is veel trager tussen T1 en T2 en aan het einde maken ze terug tijd goed.

Hebben die mannen nu nog altijd niet door dat de wind duidelijk compleet omgeslagen is? Letterlijk elke ploeg is veel trager tussen T1 en T2 en aan het einde maken ze terug tijd goed.

Wat hebben die wel door. Kunnen niet eens een ploeg herkennen.

Visma 13" aan T2 op UAE is toch ook best veel.

En nu vallen ze uit de lucht als ze zien dat UAE terug tijd heeft goed gemaakt. Misschien moeten ze eens kijken naar het kaartje. Jongens toch :laugh:

Visma nog wat tijd teruggepakt van 13" naar 8" achterstand dat is binnen de marge. Vingegaard weeral leider. Moet ie weeral proberen dat truitjes weg te geven.

Die fouten van Renaat weer zeg :laugh:
Is echt niet meer normaal. Burgos = Jayco, Israel = Decathlon (nee, het was niet de foute ploeg). Die man kan echt gewoon geen ploegen meer uiteen houden zelfs.
Die Renaat bleef dat ook verschillende keren herhalen hè.

"Even dubbelchecken hè, ja het was weldegelijk Decathlon hè, de truitjes lijken wel hard op elkaar, maar we zijn zeker"

:rofl: :rofl: :rofl:

Het probleem is dat als je de koers op zo'n moment maar met een half oog zit te volgen dat je dat gewoon als waarheid aanziet en daar verder niet te veel over nadenkt.

Als je trouwens even tegoei oplet zie je trouwens gewoon dat die rugnummers met een 2 beginnen. Decathlon is 91-98.

Wederom een fietsendiefstal in de Vuelta, dit keer bij TotalEnergies.

Dergelijke zaken krijg je mij toch niet uitgelegd hoor.

Wel een diefstal, niet in de Vuelta.

Je zou verwachten dat er ondertussen toch al wat meer beveiliging op zit.
Iets te snel geweest ja. TotalEnergies zit trouwens niet eens in de Vuelta. :laugh:

Maar idd. Als je ziet hoeveel die fietsen en dergelijke allemaal kosten tegenwoordig. Een goed alarmsysteem en eventueel in combinatie met een bewakingsagent kost minder dan 1 fiets bij elkaar.

Iets te snel geweest ja. TotalEnergies zit trouwens niet eens in de Vuelta. :laugh:

Maar idd. Als je ziet hoeveel die fietsen en dergelijke allemaal kosten tegenwoordig. Een goed alarmsysteem en eventueel in combinatie met een bewakingsagent kost minder dan 1 fiets bij elkaar.

Je kan toch moeilijk een bewakingsagent zetten bij iedere koers ?
Dan heb je er ongeveer 4-5 nodig op sommige momenten en dan moet je nog de service koers ook beveiligen.

En als het een goeie dievenbende is heb je aan 1 beveiligingsagent niet genoeg denk ik , tenzij het John Wick is ofzo :p

Je kan toch moeilijk een bewakingsagent zetten bij iedere koers ?
Dan heb je er ongeveer 4-5 nodig op sommige momenten en dan moet je nog de service koers ook beveiligen.

En als het een goeie dievenbende is heb je aan 1 beveiligingsagent niet genoeg denk ik , tenzij het John Wick is ofzo :p
En waarom niet? Het gaat hier om materiaal van honderdduizenden euro's. Een bewakingsagent dient trouwens in de eerste plaats ter afschrikking en indien nodig kan die ook meteen de politie verwittigen bij verdachte situaties.

't Is zeker geen waterdicht systeem, maar hoeveel diefstallen zijn er al wel niet gebeurd ondertussen? Ik weet niet wat de risico-analyse momenteel is van de ploegen, maar ik heb niet de indruk dat die bij iedereen fantastisch is.

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
259
Weergaven
19K
Terug
Bovenaan