Waar ben jij nostalgisch naar?

Het ICQ geluidje.
Via ICQ een ex leren kennen, een Spaanse, hebben maanden gechat zonder nog maar elkaar eens te zien, is ongezien nu, na een 6 maanden toch maar eens ne foto gestuurd, resultaat, 7 jaar samen geweest, en bijna mee verhuisd naar ginder.

Goeie tijden.
Link geopend. En nostalgisch nu naar een tijd waarin je voor een clipje van 3 seconden op Youtube niet eerst reclame van 15 seconden lang moet doorstaan :unsure:.

Het ICQ geluidje.
Via ICQ een ex leren kennen, een Spaanse, hebben maanden gechat zonder nog maar elkaar eens te zien, is ongezien nu, na een 6 maanden toch maar eens ne foto gestuurd, resultaat, 7 jaar samen geweest, en bijna mee verhuisd naar ginder.

Goeie tijden.
Wat een comment daar op youtube. XD

aaron1uk 10 Years ago

I miss the internet from these days the internet was a wonderful place of like minded people where everyone got on, still in awe of the magic of playing games with people from different corners of the world.

Zo'n vriendelijke plaats vol gehuppel, regenbogen en lollies was het games.pandora.be forum toen anders toch niet. XD Kheb daar veel puperale threads geweten waar geroepen en getierd werd over wie er nu het beste was in Counter-Strike en hoe de rest allemaal domme lamers waren die alleen maar konden winnen door laffe domme taktieken te gebruiken en wie er een vuile klootzak was en zo. :) Scheldtirades van op ICQ werden op het forum gecopy-paste en daar verder uitgevochten. 😂

Maar desalniettemin heb ik ook nostalgie voor ICQ want ik was ook een domme puber die zich daar naar zijn leeftijd zat te gedragen. ^_^ Ik ken nog steeds mijn ICQ-nummer vanbuiten.

Laatst bewerkt:
Midden jaren 90 had je van die compilatie CDroms met pc games op. die kwamen elke maand uit.
Niet echt legaal, maar wat was het heerlijk om vrijdagavond de pc op te spinnen, die cdrom er in en hopen dat de games werkte. het was snel zondagavond :p

Chatrooms, toen die nog bestonden. Ik heb daar mijn eerste lief leren kennen, lang lang geleden. En redelijk wat mensen op MSN Messenger gehad waar ik uren mee chatte. Heb ook nog eens een Amerikaanse crush gehad via zo'n chatroom. Soms ben ik wel benieuwd wat er van al die mensen nog geworden is.

En die chatrooms betreden via een mIRC programma die je helemaal gepimped had met alle toeters en bellen, automatische zinnen/woorden en geluidjes door shortcuts via het toetsenbord. En dan zelf chatrooms maken en bots downloaden :biglaugh:

Doet me ook terug denken aan een Nederlands versie van ASLpage waar je je profiel helemaal kon pimpen met html codes.

Chatrooms, toen die nog bestonden. Ik heb daar mijn eerste lief leren kennen, lang lang geleden. En redelijk wat mensen op MSN Messenger gehad waar ik uren mee chatte. Heb ook nog eens een Amerikaanse crush gehad via zo'n chatroom. Soms ben ik wel benieuwd wat er van al die mensen nog geworden is.
Idem, ooit toen ik 13 was mijn eerste lief daar op gevonden terwijl we minigolf zaten te doen in die room :unsure:

Hele week tijdens pauzes op school mee smsen en s'avonds op MSN en dan int weekend dik een uur op de trein om haar te zien, achteraf verbaasd dat dat toch een jaar had stand gehouden.

Daarna ook een heel lange tijd elke dag op MSN gezeten met een meisje die heel dichtbij woonde, paar keer geprobeerd maar ze was echt gefocused op studeren en wou niemand maar toch vriendschappelijk gehouden en eigenlijk mee blijven chatten tot het einde van MSN.

Onlangs haar eens opgezocht online en blijkt dat ze nu computer aided design doet en consulent is en huisje tuintje boompje man heeft gevonden.

Meanwhile zit ik hier een Monday Friday 9 to 5 te doen en in het weekend in bars/clubs/afterclubs tot soms 11u dus best een groot contrast maar wel in lijn met hoe het toen was, zij zat elke avond met haar neus in de boeken terwijl we op MSN zaten en ik zat op ofwel Counterstrike of op Runescape dus eigenlijk is het allemaal uitgedraaid zoals we altijd zeiden tegen elkaar :unsure:

Maar wel grappig om na 18-19 jaar foto's te zien en ze ziet er nog steeds compleet hetzelfde uit.

Ik had ook iemand op IRC leren kennen. In zo een #donna, #topradio,... kanaal waar een bot continu quizvraagjes stelde.

Ik was toen tijdelijk uit elkaar met m'n toenmalige vriendin (intussen m'n vrouw) en we waren aan het plannen waren om eens af te spreken (zij had ook nog een lief waar ze het mee wou uitmaken). We gingen in Gent samen naar de toen nieuwste Pirates of the Caribbean in de cinema gaan kijken en ik zou bij haar mogen blijven slapen.
Net daarvoor hebben m'n vriendin en ik elkaar opnieuw gevonden.

Dat meisje super teleurgesteld en de second dat ik haar dat vertelde (ze had het nog niet uitgemaakt toen met haar lief) blokkeerde ze me en antwoorden op geen smsjes meer.

Ik hebe daar lang heel slecht over gevoeld want ik kwam daar echt supergoed mee overeen. Da was een supertof (en knap) meisje.
Ik herinner me nog haar naam en toenmalige woonplaats. Maar ze was toen alleszins heel erg anti facebook en pro Netlog.
Maar ik vind ze nergens online terug. Enkel een Klinisch psychologe met dezelfde naam, maar ik twijfel of het zij is.

Midden jaren 90 had je van die compilatie CDroms met pc games op. die kwamen elke maand uit.
Niet echt legaal, maar wat was het heerlijk om vrijdagavond de pc op te spinnen, die cdrom er in en hopen dat de games werkte. het was snel zondagavond :p

Mijn ma had dit nog gevonden dit weekend:

6-FE04803-9-F30-49-EE-B903-15-CF70-D0-A7-D4.jpg

Ik had ook zo een vlam waar ik altijd mee chatte op ICQ. Katrien heette ze. Zoals waarschijnlijk velen hier op chat.to.be leren kennen en dan echt altijd uren en uren mee gechat. Een paar keer gebeld ook. Uiteindelijk wel nooit mee afgesproken. We waren het eens van plan en hadden zelfs nen datum vastgelegd maar toen mocht ze niet van haar lief. :)

Ergens wel te begrijpen want we waren ook wel een tikkeltje zot van mekander maar langs den andere kant was ik toen een heel timide manneke zonder zelfvertrouwen en zou ik toch niks geprobeerd hebben. Ik ben er vrij zeker van dat zij ook wel trouw zou gebleven zijn aan hem. Ach ja. :) Pubers die voor het eerst liefde en relaties ontdekken.

Dan later toen het al MSN was ipv ICQ heb ik ook nog een Amerikaanse gehad waar ik veel mee chatte en die even ook een crush geweest is. Die heb ik uiteindelijk wel eens irl gezien. Vele jaren na onze dagelijkse chatsessies had ze een lief in Holland en ging ze daar op bezoek. Toen heeft ze mij terug opgezocht en samen met haar lief ne keer komen goeiendag zeggen in België. Was wel tof.

Gisteren eens wat nostaligisch beginnen doen en mensen liggen opzoeken van vroeger en youtube kanalen die ik toen volgden.

Resultaat : ne kameraad van vroeger zijn doodprentje gevonden en Tabby, waar ik een grote crush op had die nu door een dildo machine geneukt wordt op Onlyfans. Life is weird yo

Resultaat : ne kameraad van vroeger zijn doodprentje gevonden en Tabby, waar ik een grote crush op had die nu door een dildo machine geneukt wordt op Onlyfans. Life is weird yo
Tabby wordt dus getapt. En houd er een aardige stuiver aan over hoop ik voor haar. :ROFLMAO:

Het ging hierboven over eerste lieven leren kennen op chat.to.be maar wat ik daar het meest heb zitten doen is gewoon keihard den troll uithangen. Bijvoorbeeld als ge daar op iemand dubbelklikte om een DM te starten verscheen er zo een popup-schermke waar ge dan in kon chatten. Als ge dat dan sloot kreeg den andere daarin een bericht "uw gesprekspartner heeft het gesprek verlaten" maar het schermke bleef wel staan.

Zo konde dus keer op keer iemand DM'en en dan meteen dat vensterke sluiten zonder iets gezegd te hebben. Zo bleef dieje mens maar popups krijgen. 😇

Bepaalde albums (CD's) waarbij je spontaan aan een specifieke reis moet denken en je volledig ondergedompeld wordt in nostalgie. Zalig is dat.

Ik ben mij er ook altijd zeer bewust van geweest dat dit amper nog kan voorvallen sinds de doorbraak van Spotify en consoorten. Een heel jammere zaak. Daarom had ik destijds voorgesteld aan mijn vrouw om tijdens onze laatste grote reis (toen we nog geen kinderen hadden) in 2019 een bepaald album heel regelmatig op te zetten. Ze rolde met haar ogen en dacht: "daar heb je die overdenker weer". :laugh:

Maar ik kan jullie wel zeggen dat het werkt. :smile: Echt zalig. We hebben wellicht een jaar of 10 reizen gedaan zonder dat die kunnen gelinkt worden aan muziek, en met die laatste reis was dat eindelijk opnieuw gelukt.

Heimwee soms naar een maatschappij die niet geobsedeerd was door de veiligheids/gezondheidsfetisj.

Gewoon bokes van 't tafel eten ipv uit een bord. Handen wassen na toiletgebruik? Kan mij dat als kind totaal niet herinneren... enz

Terug
Bovenaan