Waar ben jij nostalgisch naar?

Sinds het overlijden van Margriet Hermans heeft VRT MAX afleveringen van "Zeg eens Euh" online gezet.

Niet normaal wat een nostalgie die oproept. Dat decor alleen al.

Ik kijk nu de ene aflevering na de andere, kan er niet mee ophouden :love:

Gisteren had ik , was ik maar terug 16/17 jaar vibes nostalgie ..Uiteraard wel met de kennis van de bijna 40jarige in augustus. 💀💪👍

So wie so f! Nostalgie

4vEx3ZX.jpeg

Met het aankomende WK enz. deze nog eens bovengehaald. De enige die ik ooit heb verzameld. Wat een prachtige tijd toch. Op de speelplaats volop ruilen. En als je er minder als X aantal nog niet had, kon je een formulier invullen waar op je de ontbrekende stickers kon aanduiden en die werden dan door Panini naar u gezonden. Zo blij dat ik was toen die envelop in de brievenbus zat :love:.
Volledig album:

Heb ik ook zot verzameld. Eén zakje van vijf stickers voor 10 frank. En dan gratis twee stickers bij producten van Danone als ik me niet vergis. Ontelbare potjes petit gervais verslonden die periode.

Iemand die weet of je ook de stickeralbums van de Belgische competitie ergens kan raadplegen? Heb die ook een paar jaar verzameld.

Oh, en dat stickerboek van The Simpsons in 1999 of 2000. Daar zaten zelfs geurstickers bij. :love:

1

Volledig album:

Heb ik ook zot verzameld. Eén zakje van vijf stickers voor 10 frank. En dan gratis twee stickers bij producten van Danone als ik me niet vergis. Ontelbare potjes petit gervais verslonden die periode.

Iemand die weet of je ook de stickeralbums van de Belgische competitie ergens kan raadplegen? Heb die ook een paar jaar verzameld.

Oh, en dat stickerboek van The Simpsons in 1999 of 2000. Daar zaten zelfs geurstickers bij. :love:

1
Fuck, dat was toen een hype. Heerlijk!

Volledig album:

1
Juist! Ik weet dat je ze kon kopen maar dat ze ook ergens bijzaten. Bij die Danone was het inderdaad.

Belgische competitie weet ik niet. Daar heb ik enkel 1 jaar de Topshots van verzameld.

was het in Fort Boyard of in Ter Land Ter Zee en in de lucht,

dat ze moesten door DEUREN lopen, met hun kop vooruit (met helm? weet ik nie meer)
en er waren telkens 3 deuren naast elkaar, en 1 ervan was van zacht materiaal, en die brak. maar dan zat dan een net achter ofzo?

is iets vaags

was het in Fort Boyard of in Ter Land Ter Zee en in de lucht,

dat ze moesten door DEUREN lopen, met hun kop vooruit (met helm? weet ik nie meer)
en er waren telkens 3 deuren naast elkaar, en 1 ervan was van zacht materiaal, en die brak. maar dan zat dan een net achter ofzo?

is iets vaags
Dat was Way of life.

Vroeger keek ik echt op naar de Rode Duivels, zeker in de periode 1990 - 1998. Ik denk dat naarmate ik de leeftijd van die spelers benaderde en overschreed dat mijn bewondering voor hen ook verdwenen is. Op enkele uitzonderingen na vind ik het eigenlijk een hoop blazen.

Vroeger keek ik echt op naar de Rode Duivels, zeker in de periode 1990 - 1998. Ik denk dat naarmate ik de leeftijd van die spelers benaderde en overschreed dat mijn bewondering voor hen ook verdwenen is. Op enkele uitzonderingen na vind ik het eigenlijk een hoop blazen.
Misschien zijn voetballers meer diva's gewonden t.o.z.v. vroeger?

Sowieso het is al bewezen dat mannelijke voetballers meer op de grond liggen dan vrouwelijke

Is een combinatie van factoren denk ik:
  • Bosman-arrest wat ervoor zorgde dat spelers vrijer waren en gemakkelijker naar het buitenland kunnen. Vroeger was een Rode Duivel die in het buitenland speelde een uitzondering, nu is het de regel. Denk zelfs dat sommige zelfs nooit in de JPL gespeeld hebben. Vroeger waren het bij wijze van spreke mannen die om de hoek woonden, nu zitten ze ver weg en komen ze enkel naar België als ze een interland moeten spelen.
  • Sociale media en smartphones zorgen ervoor dat elke scheet vastgelegd kan worden. Vroeger konden ze op de lappen gaan, pinten pakken, roken, het varken uithangen, bijna niemand die het zag, nu staat het al op Snapstagram en Tik Tak eer hun pint leeg is.
  • Veel betere begeleiding, marginal gains waardoor je ook gewoon niet meer het varken kan/mag uithangen. Ook omdat de sponsors aan wie de voetballer zijn naam verbindt graag een onkreukbaar imago hebben in ruil voor hun miljoenen.

Terug
Bovenaan