Waar ben jij nostalgisch naar?

Awel ik mis junkTV en dat ander programma op Jim wel (gamepower?)
Ken je 6pack TV nog?!
Ik ben vandaag geholpen door onze nederlandse collega's van tweakers om de naam terug te weten.
Pure nostalgie is dat. En een echte groep pioniers. Ik ben heel erg blij dat ik de naam terug weet.

Oktober 2005:

IDG Nederland staakt in oktober de uitgaven van PC Zone en GamePro, beiden gericht op de liefhebbers van computerspellen. De printbladen konden de concurrentie met internet niet aan.​

''Algemeen directeur Raimon Gort zegt dat een combinatie van factoren heeft geleid tot de beslissing om de tijdschriften op te heffen. ‘De abonnementen liepen terug, net als de losse verkoop en de advertenties. Af en toe hadden we een goede maand, maar de dalende tendens hebben we niet kunnen stuiten.’ De lezers halen hun informatie steeds meer van internet.

De twee tijdschriften hebben elk een oplage van twaalfduizend stuks. Voor het maandblad PC Zone valt het doek na 95 nummers. Het blad had net een restyling ondergaan. GamePro verscheen sinds november 2003 elke maand.
Volgens Gort hebben ook andere gamesbladen last van weglopende lezers. De grootste titel in de Benelux, Power Unlimited zag zijn betaalde oplage van 67 duizend stuks in 1999 dalen naar 50 duizend exemplaren in maart van dit jaar, aldus Het Oplage Instituut (HOI). Het blad verliest vooral de slag in de winkel. Het aantal abonnees schommelt al jaren rond de 32 duizend. De losse verkoop stortte in van 35 duizend zes jaar terug naar 19 duizend exemplaren nu.
De IDG-bladen zullen volgens directeur Gort hun lezers volgen ‒ naar internet. Van de zeven redacteuren in vaste dienst gaan er zes over naar de online-tak van de uitgeverij, aldus het ANP.
Inmiddels meldt HUB Uitgevers uit Haarlem dat ze per vandaag het computertijdschrift PC-Active overneemt. Dat is een van de grootste en oudste PC-titels in Nederland. De vierkoppige redactie van het blad stapt ook over. De redactionele formule blijft gehandhaafd.''
Merci voor de info.

Dan hebben ze er toch vrij snel het bijltje bij neergelegd. Zo rond 2009 kreeg ik een hernieuwde interesse in gaming en begon ik weer tijdschriften te kopen en toen waren er toch nog genoeg in omloop: PCGameplay, Chief, Gunk, PlayStation Magazine,...

Niet dat ik er gigantisch nostalgisch naar ben maar het viel me onlangs op hoe weinig verjaardagskaarten er nog verstuurd/gegeven worden. Ik vond er recent enkele van terug en dat had wel zijn charmes, vind ik.

In het kader van een aanstaande datatransfer vandaag mijn browser bookmarks ook eens uitgekuist.
Dat werd dus een 'trip down memory lane' want blijkbaar had ik dat al meer dan 20 jaar niet meer gedaan; stonden nog allemaal links tussen van bvb GameSpy, Barrysworld, Quake3World, PlanetQuake, The Allseeing Eye, Clanbase, de homepage van mijn QuakeIII-clan...allemaal sites die allang verdwenen zijn maar die ik begin jaren '2000 dagelijks bezocht toen ik fanatiek Quake III Arena speelde...met een ping van over de 100 want via dial-up modem.

Fijne herinneringen...

In het kader van een aanstaande datatransfer vandaag mijn browser bookmarks ook eens uitgekuist.
Dat werd dus een 'trip down memory lane' want blijkbaar had ik dat al meer dan 20 jaar niet meer gedaan; stonden nog allemaal links tussen van bvb GameSpy, Barrysworld, Quake3World, PlanetQuake, The Allseeing Eye, Clanbase, de homepage van mijn QuakeIII-clan...allemaal sites die allang verdwenen zijn maar die ik begin jaren '2000 dagelijks bezocht toen ik fanatiek Quake III Arena speelde...met een ping van over de 100 want via dial-up modem.

Fijne herinneringen...
Amai, de herinneringen komen hier nu ook allemaal terug na het lezen van al die namen.

We worden oud!

Fijne herinneringen...
RogerWilco, Teamspeak, enz. :love:

Ben star trek TNG, VOY en DS9 nog es aan het bingen. Pure nostalgie, precies weer een 16 jarige scifi freak.
Ik doe dat ook om de 3-4jaar. Voelt altijd als een warm dekentje en rustpunt in een hectische wereld waar iedereen om aandacht zit te roepen (werk/vrouw/kind/...)

Laatst bewerkt:
Op IRC zat ik vooral om anime te downloaden. Ge moest zo commando's typen om op volk hun fileservers te gaan. Dan uren lang in de rij staan om nadien een afleveringske van 120 MB te downloaden aan 50kb/s. De "server" was ook gewoon iemand die op IRC zat dus als die offline ging of zelfs maar ff rebootte had ge pech. :)

Mijn eerste lief heb ik via een MSN chatroom leren kennen. En dan die °BrEezAh*-tAaL!
Weet je wat het meest bizarre is, als je die nu terug tegenkomt zijn dat allemaal vrouwen van tegen de 40. Meestal met een gesetteld leven en een paar kinderen die oud genoeg zijn om te tik tokken met °BrEezAh*-tAaL!

Terug
Bovenaan