Waar ben jij nostalgisch naar?

Leo Catch: wie kent deze game nog die ooit op een paarse floppy disk geleverd werd bij een pak Leo-koeken als promo?

Moest hier random aan denken vandaag... :) Damn, dat spel is van 1997, ik voel mij plots zo oud. :oops:

Leo Catch: wie kent deze game nog die ooit op een paarse floppy disk geleverd werd bij een pak Leo-koeken als promo?

Moest hier random aan denken vandaag... :) Damn, dat spel is van 1997, ik voel mij plots zo oud. :oops:

IMG_2243.jpeg

De tijd dat een spel op een diskette van net wat meer dan een MB groot kon. Ik had zelfs diskettes waar er een meerdere opstonden.
Als je dan nu naar pakweg een Red Dead Redemption kijkt... 😁

Ik ben nostalgisch naar de ouderwetse speeltuinen van vroeger. In de zomer als het goed weer was gingen we daar elk weekend wel naartoe, met de hele familie. Op die speeltoestellen van toen kon ook echt de hele familie zich amuseren:
* Je had van die grote schommeltoestellen waar je met meerdere personen in een "cabine" kon stappen en dan schommelen (5-6m hoog?)
* Je had ook een schommelbalk, waar je met de hele familie op die balk kon gaan en dan schommelen
* Grote hoge glijbanen
* Stalen klimrekken
* Een manueel bediende kettingdraaimolen. Wij dus in die stoeltjes zitten en de ouders zo hard als het kon draaien.
* en nog zoveel meer.
Geen enkele van die toestellen zou nu in de verste verte nog toegestaan zijn, wegens veel te onveilig, maar het was wel superleuk. De speeltuinen van nu zijn daarmee vergeleken supersaaie boel. Mijn kinderen hebben zich dan ook nooit kunnen amuseren op een speeltuin zoals ik dat gedaan heb.
Voorbeelden van zo'n speeltuinen was die in Lommel. Die is er nu nog, maar lijkt in niets nog op die van vroeger. Een andere was de speeltuin van Hengelhoef. Daar reed ook een treintje rond en was er een waterbaan. Die bestaat al lang niet meer....

De tijd dat een spel op een diskette van net wat meer dan een MB groot kon. Ik had zelfs diskettes waar er een meerdere opstonden.
Als je dan nu naar pakweg een Red Dead Redemption kijkt... 😁
Idd zot hoe de tijden (en technologie) veranderd zijn... De "generational leaps" bij games waren ooit zo groot, terwijl dat het laatste decennium toch serieus is afgevlakt. :) Wij hadden een hele reeks games van ZOEFF (floppy disks) hier thuis. Onder andere Transport Tycoon en Doom. Die laatste waren wel meerdere diskettes als ik het mij nog goed herinner.

Tof kanaal precies.

Tof kanaal precies.
De talkshow over kledij gepresenteerd door Jan Van Rompaey vond ik wel leuk om te zien.
Een uur lange discussie met random mensen uit het publiek, dmv televoting de kijkers een mening laten geven over de premier zijn kostuum :'), meer 90s dan dat wordt het niet.

Ik moest onlangs denken aan een CD-ROM die bij Cha-Cha zat. Daar stond een DG programma op met samples die je dan zelf kon 'mixen' en zo dan een liedje maken. Eigenlijk best indrukwekkend. Ik vind er helaas NIKS over terug op het internet.

Ik moest onlangs denken aan een CD-ROM die bij Cha-Cha zat. Daar stond een DG programma op met samples die je dan zelf kon 'mixen' en zo dan een liedje maken. Eigenlijk best indrukwekkend. Ik vind er helaas NIKS over terug op het internet.
Geen nood. Panda komt er aan.

IMG_2384.jpeg

This cd single has been issued to promote the 'Cha-Cha New Sensation' a belgian goody with chocolate and caramel.

The single contains a music part and a cd-rom part.

The cd-rom part contains:
* Mix-Master Pro: Compose, mix & record your favourite music
* Cha-Cha e-cards:
4 Cha-Cha 'best wishes cards' which you can send by e-mail to your friends
* Cha-Cha screensaver

Terug
Bovenaan