Waar nieuwe autoradio kopen voor Opel Mokka X (2019)?

Daniël-Kun

Member
Mijn huidige autoradio ondersteunt momenteel enkel FM en geen DAB+, weet iemand waar ik eentje kan vinden met DAB+ of gaat de garagist dat allemaal zelf regelen als ik het vraag?

Een Opel garage gaat daar sowieso een geïntegreerde radio / multimedia unit met DAB+ ondersteuning in kunnen steken. Ik denk alleen dat het prijskaartje wel eens zou kunnen tegenvallen.

Ik vraag mij ook af waarom je dat zou doen? FM blijft tot 1 januari 2031 gewoon beschikbaar (werd al meerdere keren uitgesteld en wie weet stellen ze het nog een keer uit). Op dat moment is die wagen 11 - 12 jaar oud en (waarschijnlijk) volledig afgeschreven. En anders gewoon Android Auto of Bluetooth link met smartphone en zo luisteren van Spotify (of een radiostream).

Niet iedere zender zendt natuurlijk uit via FM. Maar bluetooth + radio app kan ook een oplossing zijn. Indien je geen bluetooth hebt (wat me weinig waarschijnlijk lijkt), kun je misschien ook gewoon via een aux aansluiting werken.

Auto5, Amazon, AliExpres,... Zoveel mogelijkheden.

Als je een beetje handig bent heel gemakkelijk zelf te installeren. Wel opletten dat je een extra DAB+ antenne ook moet plaatsen.

Terug
Bovenaan