Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zelfs met F7 filters komt de stank en fijnstof er nog door hoor.Bij verbouwen is het enkel in bepaalde gevallen verplicht. Wij zijn ook aan het verbouwen en hebben nooit enige verplichting gehad om ventilatie te steken. En als je verplicht ventilatie steekt, zorg je gewoon voor de nodige filters. Je moet niet altijd naar anderen kijken om je eigen problemen op te lossen imo.
het zou me verbazen mochten de nieuwste houtkachels nog veel fijn stof uitstoten.
Hangt er vanaf wat ze in die kachel stoken.het zou me verbazen mochten de nieuwste houtkachels nog veel fijn stof uitstoten.
het zou me verbazen mochten de nieuwste houtkachels nog veel fijn stof uitstoten.
Een F7 filter filtert volgende. ISO ePM2,5 65. Maw een particle matter met een grootte van 2.5 micrometer filtert hij met een efficientie van 65%Zelfs met F7 filters komt de stank en fijnstof er nog door hoor.
Zwarte koolstof (black carbon; BC) vormt een fractie van PM10 en bestaat voornamelijk uit roetdeeltjes die ontstaan bij onvolledige verbranding van fossiele en andere brandstoffen (diesel, hout, kolen,…)
De overlast van de uitstoot van een vliegtuig of auto is nu echt niet te vergelijken met die van een houtkachel hoor. Dit heeft niets met consequent zijn te maken.6) ik raad hier vervolgens iedereen aan om toch vooral voor eigen deur te vegen en nog eens aan dit topic te denken wanneer jullie nog eens voor de elfendertigste keer het vliegtuig pakken of overbodige ritjes met de wagen maken. Mij allemaal niet gelaten, maar wees aub consequent in jullie handelen.
voor wat fijn stof betreft zal dat kloppen. Voor wat CO2 betreft is een vliegreis dan weer vele malen schadelijker dan een houtkachel. Maar die parameter heeft klaarblijkelijk tegenwoordig niets meer met milieu te maken.De overlast van de uitstoot van een vliegtuig of auto is nu echt niet te vergelijken met die van een houtkachel hoor. Dit heeft niets met consequent zijn te maken.
En sta maar eens buiten een huis met zo’n recent hoogrendementskachel, als je benedenwinds van het huis staat ga je echt wel ruiken dat de kachel aan staat. Gelukkig is de impact daarvan wel al een pak minder dan oudere kachels.
Je moet me m.a.w. dankbaar zijn dat ik onze open haard vervangen heb door een moderne kachel.
Maar je bent de discussie hele tijd aan het verdraaien. Het gaat om directe overlast in de buurt. Niet over de opwarming van de aarde.voor wat fijn stof betreft zal dat kloppen. Voor wat CO2 betreft is een vliegreis dan weer vele malen schadelijker dan een houtkachel. Maar die parameter heeft klaarblijkelijk tegenwoordig niets meer met milieu te maken.
Voor u misschien wel, voor mij niet. Heel de buurt heeft trouwens ook last van een te warme aarde.Maar je bent de discussie hele tijd aan het verdraaien. Het gaat om directe overlast in de buurt. Niet over de opwarming van de aarde.
Leuk voor jou dat je niet merkt dat er zware fijnstof vervuiling in je buurt is. Maar veel mensen hebben daar wel degelijk last van.Voor u misschien wel, voor mij niet. Heel de buurt heeft trouwens ook last van een te warme aarde.
Letterlijk in mijn leven nog nooit iemand tegen gekomen met een klacht over fijn stof. Ik ben nochtans zeer toegankelijk voor vragen, twijfels, opmerkingen of bekommernissen over mijn houtkachel.Leuk voor jou dat je niet merkt dat er zware fijnstof vervuiling in je buurt is. Maar veel mensen hebben daar wel degelijk last van.
Ik heb ook nog niemand horen klagen over asbestvezels die ze niet kunnen zien...Letterlijk in mijn leven nog nooit iemand tegen gekomen met een klacht over fijn stof. Ik ben nochtans zeer toegankelijk voor vragen, twijfels, opmerkingen of bekommernissen over mijn houtkachel.
Ik vermoed echter dat ik nog nooit iemand gezien heb omdat er niemand gewoon last van heeft.
zelf heb ik ook geen last van de, ongetwijfeld, talrijk brandende kachels in mijn omgeving.
Maar in deze maatschappij zijn er natuurlijk altijd mensen die oeverloos miepen over niets.
In tegenstelling tot u heb ik wel al heel vaak klachten gehoord over asbest.Ik heb ook nog niemand horen klagen over asbestvezels die ze niet kunnen zien...
Allezja, ik snap niet wat je hier probeert te bereiken hoor. De fijnstofproblematiek is ondertussen gewoon gekend hoor, met negatieve effecten op longaandoeningen en hart- en vaatziekten onder andere. Houtkachels dragen hier sterk toe bij. Dat is, opnieuw, locale luchtkwaliteit. Dat heeft niets met broeikasgassen te maken, anders zouden we best allemaal terug met diesels rondrijden.
Opnieuw, het mag, dus doe maar he. Maar stop met hier onzin te verkopen omdat dit goed uitkomt.
Hele posts waarin je foute informatie verspreidt over warmtepompen met bruinkool of de klimaatopwarmingsproblematiek gelijk stelt aan de locale luchtkwaliteit, om dan zoals een kindje te zeggen dat het warm is bij jou doen me toch vermoeden dat je er redelijk emotioneel op reageert alleszins.In tegenstelling tot u heb ik wel al heel veek klachten gehoord over asbest.
hoezo zou dit me goed uitkomen? Denk je dat ik er wakker van lig (of een blokje minder op gooi) omdat er op een forum laagdunkend gedaan wordt over iets dat perfect legaal is?
Vreemd.
Ondertussen wel iedereen aan de warmtepomp met bruinkool of biomassa elektriciteit.
Dat je hier niet voor nuance in de discussie moet zijn was al lang duidelijk, maar de scepter slaat hier toch meer dan eens door als het over dit soort onderwerpen gaat.
Hoe dan ook. On topic: 24 graden momenteel op de benedenverdieping.
Ik geef net aan dat ik het ruimer bekijk. Je kan niet pretenderen milieubewust te zijn en daarom houtkachels bannen voor de lokale luchtkwaliteit te verbeteren (minder fijn stof) en gelijktijdig toch het oke vinden om frequent vliegreizen te maken en auto te rijden en hierbij die CO2 uitstoot compleet negeren.Hele posts waarin je foute informatie verspreidt over warmtepompen met bruinkool of de klimaatopwarmingsproblematiek gelijk stelt aan de locale luchtkwaliteit, om dan zoals een kindje te zeggen dat het warm is bij jou doen me toch vermoeden dat je er redelijk emotioneel op reageert alleszins.
Maar goed, als jij daarmee content bent, you do you, we kunnen niet allemaal zoals volwassenen discussiëren.
Bekijk eens electricity maps. Over de laatste 30 dagen hebben hebben we 2% van de elektriciteit voor België uit bio massa gehaald en geen uit bruinkool. Aangevuld door:Ondertussen wel iedereen aan de warmtepomp met bruinkool of biomassa elektriciteit.
Interessante website.Bekijk eens electricity maps. Over de laatste 30 dagen hebben hebben we 2% van de elektriciteit voor België uit bio massa gehaald en geen uit bruinkool. Aangevuld door:
44.5% kern energie
36% wind
8.7% gas
Onze houtkachel weegt op het milieu. M.i. compenseren wij dit ruimschoots door onze levensstijl.