Uiteindelijk is dit niet de laagste temperatuur dat ik kan halen met vloerkoeling, maar is het de gewenste temperatuur. Eerste zomer had ik wel eens aan het testen geweest hoever ik kon gaan. Maar kreeg commentaar dat het te koud was van de madam en dus moest stoppen.

Was ook verre van aangenaam, dat was te koud.
Thermostaat staat ingesteld op 21,5°C, vanaf dan start die met koelen. Ik laat de koeling ook enkel werken tijdens zonuren, zodat ik eigen productie direct verbruikt. Heel de tijd draaien doet die dan ook niet, zelfs overdag niet. In de nacht koelt de woning nog verder af, door de koele massa.
Gisteren was de temperatuur tussen de 21,4°C-22,0°C op de gelijkvloers. Boven is het iets frisser. Daar was het tussen 21,0-21,4°C (slaapkamers). Badkamer is ook boven, maar daar is het 22,5°C. Bureau bevind zich ook boven, daar is het 22°C.
De kringen op gelijkvloers staan geknepen en boven staan volledig open (buiten de badkamer). Hierdoor geef ik meer koelvermogen aan boven, dan aan de gelijkvloers.
Ben nu wel aan het denken om de thermostaat te verzetten naar 22°C. Het mag gerust iets warmer zijn binnen.
Achtergevel is zuidoost georiënteerd en de gelijkvloers bestaat volledig uit glas, van vloer tot plafond (12m). Pakt dat 2/3 beschut is door oversteek en de andere 1/3 door een screen. De rest van de achtergevel is ook voorzien van screens, alsook de zijgevel (zuidwest). Andere gevels, heb ik geen screens.
Screens worden automatisch aangestuurd.
Ik ben vooral blij met de koeling als je gaat slapen. Het is aangenaam op de slaapkamer en je kunt onder een deken slapen. Collega, was gisteren bezig dat het bij hem 28°C was op de slaapkamer.
Bij de warmtepomp zit er ook nog een warm water run bij. Dat is een 2Kwh. Rest van het verbruik is om een volledige woning fris te houden 24/24.