MasterSheev
Member
Misschien een domme vraag: ik woon hier ondertussen al 6 jaar en heb doorheen mijn huis een multisplit lucht/lucht warmtepomp installatie. De voorbije jaren heb ik me telens gewarmd met een pellet kachel, echter had ik nog een mooie voorraad van toen het nog 1,99 euro per zak was pre energiecrisis. Nu zijn deze er allemaal doorgejaagd en vind ik de prijzen behoorlijk stevig, zeker ook met het jaarlijkse onderhoudsgeld en kuisen van de schouw, dus begin te denken dat de warmtepomp grosso modo voordeliger is om te gebruiken. Dus van plan om eens te proberen de aankomende winter te overbruggen met de warmtepomp en misschien als het echt een winterprik is dan die pellet als back up te gebruiken tijdens die dagen. Nu de vraag is: continue aanlaten op een lagere temperatuur +/- 19 graden of uitschakelen en enkel gebruiken als ik thuis ben? 

gelet op het hogere volume aan water dat beschikbaar is, zou die extra tijd echter geen belemmering mogen zijn.
'tzal dus niet onmiddellijk nodig zijn, maar binnen pakweg een goeie 10 jaar toch al meer voorvallen. En het is uiteindelijk toch een installatie die je voor een paar jaar moet dimensioneren, dus vandaar de moeilijkheid.