lookoutordie
Member
Heb heel de handleiding eens doorgenomen. Er is de mogelijkheid om constante temperatuur aan te voeren en die staat ingesteld op 40 graden aanvoer en werkt dan niet via die stooklijn. Dit geprobeerd maar hij blijft effectief verwarmen tot hij die 40 graden haalt als aanvoertemp… Verder heb ik geen aanpassingen gevonden om te moduleren op basis van de binnentemperatuur. Ik hoop vooral dat het in de zomer doenbaar blijft binnen met de koelfunctie.Die stooklijn helling aanpassen doet al wat maar zolang hij op stooklijn (buitentemperatuur) zit zal hij blijven aanvoeren. Als je dat water aan 22° erdoor duwt, dan is het logisch dat je ergens aan 23° binnen zit.
Hierdoor merkt je systeem ook helemaal niet dat je die 23 binnen hebt. Hij blijft immers verdergaan op die stooklijn en dus buitentemp.
Is er niet zo'n instelling als kamertemperatuur ofzo? Die Smart climate is denk ik enkel als je ook effectief die slimme viessmann knoppen hebt staan en dat is bij vvw nutteloos.
Ken niet specifiek iets van Viessman maar op mijn Buderus is dat een simpele instelling om van kamertemperatuur naar stooklijn te gaan en omgekeerd.
Wou wel dat ik zo mijn stooklijn kon instellen maar dat is duidelijk een beperking van ons huidige installatie. Da's manueel werk geweest bij aanvang door installateur.