Wat is de oorsprong van jouw nickname?

Ik zocht destijds een nieuwe nickname en was aan het kijken naar de namen van de characters in UT2004 of UT2003.
Dan ging ik naar de mama :LOL: en vragen wat ze het mooist vond:ROFLMAO:

Vandaar "cobalt". Ook soort blauw, en dat is mijn lievelingskleur..

Daarvoor was het CetaVlex, had ik zien liggen op de tafel, medicijn doosje. blijkbaar soort van ontsmettingsmiddel :LOL:

Gebrek aan inspiratie en ik had juist daarvoor nog Carmageddon gespeeld.
Ook de enige plek waar ik een belachelijke naam gebruik, meestal zijn ze beter :unsure:

Nickname hier: toen ik me registreerde op ****** was ik een groot Muse fan (nu nog, maar smaak is ook in andere richtingen geëvolueerd), en was Knights Of Cydonia de closing track van hun laatste album en één van de tofste live-nummers.
Was vroeger ook een groot ruimtevaart fan en Cydonia is een regio op Mars, dus dubbel pluspunt.

Avatar is meestal iets van The Legend of Zelda, na al die jaren nog steeds mijn favoriete game-serie. De reden waarom ik waarschijnlijk tot het einde van mijn dagen de laatste nieuwe Nintendo console in huis zal halen.
PC-gaming doe ik al enkele jaren niet meer, buiten af en toe een digitaal bordspel.

Komt van de band Anaal Nathrakh
Als jong manneke was ik gek van de albums Total fucking Necro en The codex Necro van bovenstaande band en dat was ook mijn nick op de forums van Metal Archives back in the days. Ondertussen vind ik die band crap, ik mis het gritty geluid van vroeger.
Heb dat dan gewoon doorgebruikt voor 9lives maar da's al zo lang geleden dat die nick niet meer relevant is.
Eigenlijk is mijn nick Vlees of Vlees85 als de eerste bezet is.

Als 15 jarig manneke begonnen met counterstrike (1.0 in de tijd zeker) en toen was mijne nick ingame Th3_GeN!uS want dat was toen cool om letters en cijfers en hoofdletters door elkaar te gebruiken.

Nadien is dat vereenvoudigd naar Genius of GeneH als op sommige sites/forums Genius al gebruikt is.
Fuck :confused:
Nu dacht ik dat het nog cool was om mijn naam zo te schrijven... 😔

Toen ik mij registreerde wou ik als puber zeer cool doen, ik denk dat ik toen Diablo 2 speelde ofzo, of ik had op een andere manier geleerd dat het Engelse woord voor zeis "scythe" was. Ik vond dat een cool woord. Geen idee waarom ik een zeis van zilver dan nog cooler vond (de redeneringen van een puber zijn op dit moment niet meer duidelijk voor mij), maar Silverscythe werd toen niet aanvaard omdat er al zo iemand was of ik vond 2x y nóg cooler. Dus de i in een y veranderd.

Het heeft dus helemaal niets te maken met Sylvie Melody haar carrière, of het communisme (dat was een sikkel).

Laatst bewerkt:
Toen ik mij registreerde wou ik als puber zeer cool doen, ik denk dat ik toen Diablo 2 speelde ofzo, of ik had op een andere manier geleerd dat het Engelse woord voor zeis "scythe" was. Ik vond dat een cool woord. Geen idee waarom ik een zeis van zilver dan nog cooler vond (de redeneringen van een puber zijn op dit moment niet meer duidelijk voor mij), maar Silverscythe werd toen niet aanvaard omdat er al zo iemand was of ik vond 2x y nóg cooler. Dus de i in een y veranderd.

Het heeft dus helemaal niets te maken met Sylvie Melody haar carrière, of het communisme (dat was een sikkel).
Scythe is ook een leuk bordspel, dus het is niet helemaal verloren. :)

Wel... De meeste mensen (vooral gamers) denken dat mijn nickname van Pokemon komt (Cerulean City), maar eigenlijk komt het van een Anathema nummer (Cerulean Twilight). Ik vind dat niet eens een goed nummer, maar Anathema was wel mijn favoriete band, en ik vond het een cool woord (waarvan ik de betekenis niet kende :unsure: ). Was toen 14 jaar.

Ondertussen dik spijt van. Als forumnickname kan het mij eigenlijk niks schelen, maar in de metalscène sta ik ook al heel lang bekend als Cerulean, en dat vind ik wat belachelijk. 't Staat zo in de boekjes van Kludde ook (bij debuut album in 2008 is mij niet gevraagd geweest onder welke naam ik vermeld wou worden, en achteraf nog veranderen dan lijkt het om een ander bandlid te gaan).

Oh en veel mensen spreken het fout uit :p "zijt gij de kerulien?"

Laatst bewerkt:
Het klinkt waarschijnlijk stom hé, maar ik heb de film, noch boeken gezien of gelezen.

Ik kwam enkele jaren geleden de quote “The Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything is 42.” tegen en vond dat interessant. Het leek me zo utopisch dat een heel complexe vraag een simpel antwoord kon hebben.

Edit: Ik wou de film ondertussen wel al eens bekijken, maar staat jammer genoeg niet op Netflix of Streamz.
Heiligschennis, wtf!
Ge moet de film nie bekijken, ge moet de boeken lezen.

Heel lang geleden bezocht ik eens een forum. Ik moest registreren om te kunnen posten. Daarvoor had ik een nickname nodig.
Juist een Suske en Wiske gelezen: De Lachende Wolf. Die wolf noemde Kazhan. En mijn nickname gaat al 20 jaar mee :)

Ik zocht een coole nickname toen ik jong was, en ik kwam op de Spaanse versie van mijn echte voornaam uit (of wat ik toen dacht dat de Spaanse versie was :p ).

Terug
Bovenaan