Wat is jouw guilty pleasure?

Van dat vet zou ik ter plekke kokhalzen. Maar dat vel van de kip is idd wel lekker. Het is ook het enige die smaak heeft aan de kip toch?
Hang echt af van de kwaliteit van het stuk vlees. Als je goed zit heeft het vet een héél rijke smaak. Beetje zoals beenmerg. Heel vettig, maar ook romig en rijk.

Quick en hamburgers in het algemeen. Zou ik elke dag kunnen eten. En uiteraard veel te veel zodat ge nadien niet goed zijt. Anders telt het ni.

Hang echt af van de kwaliteit van het stuk vlees. Als je goed zit heeft het vet een héél rijke smaak. Beetje zoals beenmerg. Heel vettig, maar ook romig en rijk.
Ik kan echt niet tegen die structuur van zuiver vet in mijn mond.

Mijn guilty pleasure: Als Ik iets eet met choco dan eet ik 5 lepels zuivere choco op maar dan heb ik echt karakter nodig om de hele pot niet naar binnen te werken.

Quick en hamburgers in het algemeen. Zou ik elke dag kunnen eten. En uiteraard veel te veel zodat ge nadien niet goed zijt. Anders telt het ni.
Idd ik eet er 2 en dan nog een MC kroket als dessert..

Als ik dan een gratis MC flurry heb door die app dan komt dat er ook nog eens bij, maar dan ben ik de foodcoma nabij.

Bij burger King heb ik wel genoeg met 1 hamburger. Toch wel een serieus verschil.

Bij het bakken van een stuk vlees met vet aan eet ik soms het vet op. Als dat botermals en bomvol smaak zit vind ik dat onweerstaanbaar. Mijn schoonfamilie kijkt ook vreemd als ik zeg dat het vel van een gebraden kip het beste is. Zij pellen dat er altijd af en gooien het bij de botten, wat ik dan weer doodzonde vind.
Heel herkenbaar. Ik eet ook graag goeie boter, vers brood en daar een goeie klont boter over uitsmeren. Of gewoon zo: tipje van't mes in de boter en hap. Of spekvet bijhouden om op je boterham te smeren en daarop een goeie schep kinnekes suiker 🤤

Idd. Als de pan spek leeg is, met een boterham nog eens goed door dat vet gaan. Of ook als de pan nog niet leeg is :rolleyes:.

Heel herkenbaar. Ik eet ook graag goeie boter, vers brood en daar een goeie klont boter over uitsmeren. Of gewoon zo: tipje van't mes in de boter en hap. Of spekvet bijhouden om op je boterham te smeren en daarop een goeie schep kinnekes suiker 🤤
Mijn bompa bakte graag een boterham in de pan waar net spek in gebakken was. Dat bedekte hij dan met bruine suiker. Caloriebom, maar de combinatie van rokerig vet en suiker is fantastisch.

Bolognese chips, maar enkel die van crocky. Chips over het algemeen zijn hier wel een zwakte, maar die bolognese crocky's eet ik tot ik men muil niet meer voel.

Puisten uitduwen 😬

Mariakoekjes gecombineerd met een chocoladepeetje (probeer het gewoon!) 🤤

Sommige "vrouwenprogramma's" of films (ik veralgemeen hier serieus, maar bedoel er verder niet persé iets mee) waar mijn vriendin naar kijkt (blind getrouwd, boer zoekt vrouw, van die home make-over toestanden, romcoms) vind ik stiekem best wel ok. Programma's als Teen Mom, Jersey Shore etc moesten ze wel verbieden...

Puisten uitduwen 😬

Mariakoekjes gecombineerd met een chocoladepeetje (probeer het gewoon!) 🤤

Sommige "vrouwenprogramma's" of films (ik veralgemeen hier serieus, maar bedoel er verder niet persé iets mee) waar mijn vriendin naar kijkt (blind getrouwd, boer zoekt vrouw, van die home make-over toestanden, romcoms) vind ik stiekem best wel ok. Programma's als Teen Mom, Jersey Shore etc moesten ze wel verbieden...
Blind Getrouwd: Australië vind ik nog wel leutig om te kijken met mijn madam. Alleen vind ik dat zo'n seizoen altijd véél te lang uitgerokken wordt (véél herhalingen), dan is de Vlaamse versie beter verteerbaar. Iets minder gemanipuleerd en fake ook en daarom vaak wat saaier.

Teen Mom, My big fat fabulous life, Jersey/Geordie Shore, Just Tattoo of Us, Say yes to the dress, (zowat 99% van wat op TLC en MTV komt)... zijn inderdaad wat marginaler van aard. Vooral als er een combinatie wordt gemaakt tussen schreeuwerige drags, dikke mensen en trouwerijen.

Nog een guilty pleasure: cheesy Amerikaanse kerstfilms. Er zit gigantisch veel bagger tussen, maar het is escapistisch vertier. Ik moet daarbij wel zeggen dat de ultieme kerstscène in een film toch wel het kerstfeest bij de Ekdahls is bij Fanny & Alexander. Daar zou ik graag aan tafel willen zitten.

Terug
Bovenaan