Wat is jouw netto persoonlijke inkomen?

Wat is jouw maandelijks netto persoonlijk inkomen?

• 0-1000

Stemmen: 2 0,7%
  • 1000-1500

Stemmen: 1 0,4%
  • 1500-2000

Stemmen: 34 12,4%
  • 2000-2500

Stemmen: 98 35,6%
  • 2500-3000

Stemmen: 72 26,2%
  • 3000-3500

Stemmen: 30 10,9%
  • 3500-4000

Stemmen: 14 5,1%
  • 4000-4500

Stemmen: 6 2,2%
  • 4500-5000

Stemmen: 4 1,5%
  • 5000-6000

Stemmen: 4 1,5%
  • 6000-7000

• 7000-8000

Stemmen: 5 1,8%
  • 8000-9000

• 9000-10 000

Stemmen: 0 0,0%
  • 10 000+

Stemmen: 1 0,4%

• Totaal aantal stemmers
    275
Zou oud ben ik nu ook weer niet hoor.
Ik ben Gen X.
Zo oud als Woodstock en de maanlanding:D

Sinds wij overgeschakeld zijn op digitale loonfiches volg ik het allemaal niet meer op, het enige wat ik nog zie, is de berekening van mijn bonus.
Zal misschien ook een beetje afhankelijk zijn van de leeftijd en de fase waarin jij je in je leven bevindt.

Ik ken jou uiteraard niet, maar ik kan me voorstellen dat ik als 32-jarige, 2 zeer jonge kinderen, nog maar 5j huiseigenaar, pas zelfstandige, me in een heel andere financiële situatie bevindt als u, ook qua perspectief en plannen in de toekomst. Inkomsten zijn hier best bovengemiddeld, maar 't blijft belangrijk om ze te monitoren om die toekomstplannen tijdig te kunnen verwezenlijken.

Als ik dan bv naar m'n ouders kijk, daar boeit het hun ook amper iets wat er binnenkomt iedere maand, terwijl m'n vader ook aardig z'n boterham verdient.

Moeilijk om 1 cijfer te geven, maar ik heb geschat.
Nieuwe vraag, zonder fouten en met input van menig participant van de vorige poll.
De vorige poll geeft weer hoe de families op BG het doen, bij deze pollen we naar de individuele situaties.

Met inkomen bedoelen we alles dat je persoonlijk verdient en bij de bank zou meetellen voor een lening. (Dus geen kindergeld of alimentatie en dergelijke meer).
vakantiegeld? eindejaarspremie? belastingsteruggave? ... :p.

Zal misschien ook een beetje afhankelijk zijn van de leeftijd en de fase waarin jij je in je leven bevindt.
hangt ook af van je situatie. Als je elke maand hetzelfde loon verdient (bediende), dan bekijk je het wss enkel als je loon plots drastisch anders is.

Nu, langs de andere kant zie ik bij arbeiders (vaker wisselend loon) ook weinig mensen het bekijken omdat het daar een stuk ingewikkelder is.

Voor 2020 is het verschil tussen de laagste en de hoogste maand ongeveer x2,75. Dus ik kijk toch elke maand wel om te zien waar we mee werken voor die maand.

Niet lastig om daarmee rond te komen?
Enorm beperkend, maar het lukt wel. Ik ben wel goed in omgaan met budgetten, levensstijl aanpassen, optimaliseren van uitgaven, etc...
Was de bedoeling dat ik ondertussen software developer werkte, maar met corona is dat allemaal anders gelopen, en nu lijkt het veel moeilijker iets te vinden als beginner/junior zonder diploma (wel een opleiding gedaan).
Hopelijk verandert de situatie binnenkort en vind ik een deftig inkomen.

Door mijn 100% invaliditeit ontvang ik maandelijks een 3700 € netto.Niets om jaloers op te zijn.
Mag ik vragen hoe het komt dat dat zo hoog ligt (mag ook via pm uiteraard)? Dat is met een tussenkomst van een verzekering/hulp van derden of gecombineerd met nog een inkomen uit arbeid?

Mag ik vragen hoe het komt dat dat zo hoog ligt (mag ook via pm uiteraard)? Dat is met een tussenkomst van een verzekering/hulp van derden of gecombineerd met nog een inkomen uit arbeid?
Tegen dat je 100% invaliditeit trekt dan heb je al iets heel serieus aan de hand. Dus daarom zal het bedrag zo hoog liggen.

Die mensen waarover ik spreek hebben echt geen 2000 EUR netto.
2000 EUR als gezinsinkomen lijkt me zeer sterk dat ge daar de dag van vandaag normaal mee kunt rondkomen. Rondkomen is in mijn ogen een normaal gezinsleven leiden, dus niet van die toestanden als Steenrijk, Straatarm.
En die leven, aan jouw posts hier te zien, een veel gelukkiger leven dan jou.
Ge moogt gerust uw beeld van mij vormen louter op wat je hier leest, maar ik sta nog elke ochtend met goesting op :)
Dat hangt af van uw ingesteldheid. Hoeveel heb je nodig om 'rond te komen'.
Zie hierboven. Rondkomen is voor mij geen financiele zorgen hebben. En dat is daarvoor niet ongebreideld kunnen doen wat in u opkomt, geen financiele zorgen hebben is weten dat ge elke dag eten op tafel kunt zetten voor uw gezin, de verwarming in gang doen als het koud is en de auto voltanken als ge ergens naartoe moet. Niet zitten te krabben in een situatie van working poor, want dat zijn de meest schrijnende situaties die ge kunt meemaken.
Let wel, ik kan dat op dit ogenblik zelf ook niet, afstand doen van materiële dingen. Maar ik leef in het comfort dat er hier echt veel meer geld binnenkomt dan wat we nodig hebben.
Is ook niks mis mee, het is hier niet meer 1950 en de wereld is materiëler dan ooit. Ik weet dat het een hype is om zoveel mogelijk te unpluggen en rariteiten te doen voor ge zogezegd "echt geluk" kunt vinden, maar in mijn ogen is dat pure zever. Ik kan genieten van met mijn honden in de natuur te gaan wandelen en onderweg te stoppen voor een bolleke crème, ik kan even goed genieten van de meest materiële dingen mogelijk.
Doe vooral waar ge zelf ne smile van krijgt.

2000 EUR als gezinsinkomen lijkt me zeer sterk dat ge daar de dag van vandaag normaal mee kunt rondkomen. Rondkomen is in mijn ogen een normaal gezinsleven leiden, dus niet van die toestanden als Steenrijk, Straatarm.
Niet elk gezin bestaat uit een koppel met 2 kinderen, he

Voor met 2 man van 2000€ rond te komen is het tegenwoordig ook niet zo simpel meer ze. Ge moet al uw best doen om nog iets te huren voor onder de 1000€ als ge niet op den buiten wilt zitten.
dat zijn ook de mensen zonde extralegale voordelen, dus als ge dan nog is zelf alle nodige verzekeringen, onderhoud/taksen/brandstof en wagen moet financieren, dan schiet er ni veel meer over voor dagelijks leven.
ik zeg hier niet dat ge met 2k per maand moet onder het viaduct van den E40 of in een kraakpand moet wonen, maar als gezinsinkomen is daar voor de cost of life in België niet veel rek op

Je gaat er dan wel weer vanuit dat die mensen een auto moeten hebben.
En aangezien de meeste van die mensen zelf AL hun eten produceren, wonen die ergens meer afgelegen

Je gaat er dan wel weer vanuit dat die mensen een auto moeten hebben.
En aangezien de meeste van die mensen zelf AL hun eten produceren, wonen die ergens meer afgelegen
Als ge buiten de maatschappij leeft dan snap ik dat uw inkomen ook niet op het niveau moet zijn om er aan deel te nemen.
Nu als ge zo afgelegen woont, hoe rooit ge het dan zonder auto? Ooit moet ge toch is naar het ziekenhuis, de dokter, de winkel?
Tenzij het Amish zijn hé

Die mensen waarover ik spreek hebben echt geen 2000 EUR netto. En die leven, aan jouw posts hier te zien, een veel gelukkiger leven dan jou.

Dat hangt af van uw ingesteldheid. Hoeveel heb je nodig om 'rond te komen'.

Let wel, ik kan dat op dit ogenblik zelf ook niet, afstand doen van materiële dingen. Maar ik leef in het comfort dat er hier echt veel meer geld binnenkomt dan wat we nodig hebben.

Meh, ik vind dat toch gevaarlijke klap gezien hoe vaak armen ook sociaal weinig kapitaal hebben. Je hebt toch een bepaald inkomen nodig als toegangsticket tot de wereld.

Ik heb er een paar gezien die aan hun pensioen begonnen zijn zonder enige vorm van kapitaal. Die zitten vast. Kunnen nauwelijks iets permitteren. Langzaam wachten tot op hun dood.

Tussen de 1500-2000. Mijn loon zal stijgen in juni, maar dan valt het nog altijd binnen de aangeduide range :)
Ik werk voltijds en dit is zonder eindejaarspremie en vakantiegeld meegerekend. Maar zelfs al reken ik dat mee dan is dit nog dezelfde range :p

Voor met 2 man van 2000€ rond te komen is het tegenwoordig ook niet zo simpel meer ze. Ge moet al uw best doen om nog iets te huren voor onder de 1000€ als ge niet op den buiten wilt zitten.
dat zijn ook de mensen zonde extralegale voordelen, dus als ge dan nog is zelf alle nodige verzekeringen, onderhoud/taksen/brandstof en wagen moet financieren, dan schiet er ni veel meer over voor dagelijks leven.
ik zeg hier niet dat ge met 2k per maand moet onder het viaduct van den E40 of in een kraakpand moet wonen, maar als gezinsinkomen is daar voor de cost of life in België niet veel rek op
Op het vorige forum heb je zo ook eens een discussie gestart waar jouw positie was dat een groot deel van de mensen feitelijk in armoede leeft. En daar maakte je ook een paar bedenkelijke uitspraken zoals hier in het vet. Tenzij alles buiten de dure buurten in Antwerpen, Brussel, Gent, ... op den buiten is klopt daar echt niets van.

Het zou interessant geweest zijn om de ranges in de lagere loonschalen wat kleiner te maken. 1900 euro vs 1500 euro voelt voor mij als een wereld van verschil op mijn rekening, maar het verschil tussen pakweg 6000 en 7000 euro zou ik niet in mijn levensstijl merken.

Over de kosten van huren: ik heb jaren met mijn vriend in centrum Mechelen een appartement gehuurd voor 785 euro/maand. Lang hebben we ook niet moeten zoeken.

Terug
Bovenaan