Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Op een werkplek zitten waar je leidinggevenden cava zijn, je mensen zelf cava zijn en je zelf over de nodige skills beschikt... Zo moeilijk is dat nu ook niet hé? Akkoord dat niet iedereen ervoor gemaakt is (wat jij dus schetst), velen echter wel gewoon.

Het is maar om hier wat tegengewicht te brengen aan wat @Ebel zei, dat je je zou kapot stressen als je manager bent.
Je zegt het zelf, niet iedereen is ervoor gemaakt. En ik vermoed dat @Ebel dat wel voor zichzelf kan inschatten in tegenstelling tot een wildvreemde op een forum die niets van die persoon of de situatie/werkgever/job weet...

Je zegt het zelf, niet iedereen is ervoor gemaakt. En ik vermoed dat @Ebel dat wel voor zichzelf kan inschatten in tegenstelling tot een wildvreemde op een forum die niets van die persoon of de situatie/werkgever/job weet...
Vanwaar zo edgy?

Ebel lijkt te veralgemenen dat als je een managementfunctie aangaat, je je gaat kapotstressen. Ik breng daar wat tegengewicht op in dat dit persoonlijk is. Ik ben helemaal niet aan het zeggen wat Ebel kan of moet doen...

Ebel lijkt te veralgemenen dat als je een managementfunctie aangaat, je je gaat kapotstressen. Ik breng daar wat tegengewicht op in dat dit persoonlijk is. Ik ben helemaal niet aan het zeggen wat Ebel kan of moet doen...
Hij zei dit:
Ik verdien maandelijks zo'n €3K netto + auto, en eigenlijk hoeft dat voorlopig niet meer te zijn.
Ik heb geen stress en doe m'n job redelijk graag. Ik kan naast m'n job leuke hobby's uitoefenen en vrienden zien.

Ik hoef echt geen manager te worden momenteel.
Tenzij je voor jezelf werkt of het echt een passie is zie ik het nut niet om je elke dag kapot te werken onder stress.
Ik tel 5x het woord "ik"; namelijk eens in elke zin. Dat is dus niet veralgemenend maar specifiek zijn situatie. Hij zegt ook nergens dat elke managementfunctie kapotwerken onder stress is, enkel dat hij dat niet wilt. Maar jij maakt dit er van want dit was jouw antwoord erop:
Het is ook een fabel dat je als manager je kapot stresst, geen hobby's kan uitoefenen of je vrienden niet meer zou kunnen zien :laugh:
Dat is geen tegengewicht; dat is gewoon fout want dat werd nooit gezegd. En jij zegt het net wel veralgemenend; in tegenstelling tot de persoonlijke situatie en mening waar je op antwoordt.

Uw als-als-als-als-als verhaal zegt wel iets compleet anders dan de eerste zin. Als er zoveel als-en bij betrokken zijn om je droomjob te hebben als manager; zal de "fabel" eerder het verhaal zijn van alle managers die niet aan al die als-en voldoen. En ik vermoed dat dat het merendeel zal zijn...

En dat zie ik bij ons eerlijk gezegd ook, veel mensen van de technische kant die doorgegroeid zijn naar leidinggevende/manager maar eigenlijk veel meer op hun plaats zaten in een uitvoerende rol. Met als gevolg dat je dus een gemis in het veelvoud hebt; die personen zijn niet gelukkig in hun leidinggevende/manager job en sturen de mensen onder hun ook niet goed aan. Dan heb je dus de leidinggevende/manager die (gedeeltelijk of volledig) wegvalt uit de uitvoerende positie + alle andere uitvoerenden die niet goed aangestuurd worden. En dat is momenteel het geval bij meerdere diensten bij ons.
Zoals Simon Sinek ook vaak aangeeft: mensen groeien door naar een leidinggevende rol zonder dat ze daarom de nodige leiderschapsvaardigheden hebben ontwikkeld. In de praktijk zijn die technische kwaliteiten wel vaak een harde voorwaarde om door te groeien. Zelf heb ik heel wat managementskills/leidinggevende vaardigheden maar een sectorswitch blijkt vaak weinig evident omdat ik geen doorgedreven expert ben in iets. (Finance, data scientist,...)

Hij zei dit:

Ik tel 5x het woord "ik"; namelijk eens in elke zin. Dat is dus niet veralgemenend maar specifiek zijn situatie. Hij zegt ook nergens dat elke managementfunctie kapotwerken onder stress is, enkel dat hij dat niet wilt.
die laatste alinea lees ik nog thans ook wel als management = kapotwerken onder stress, wat hij niet wil (maar wat hij wel gelijkstelt)

Laat ons erop houden dat management meestal een veel hoger stressniveau heeft, wat sommigen beter aankunnen dan anderen en de haalbaarheid sterk afhangt van factoren buiten de job inhoud, zoals bvb de hogere leidinggevenden.

die laatste alinea lees ik nog thans ook wel als management = kapotwerken onder stress, wat hij niet wil (maar wat hij wel gelijkstelt)

Laat ons erop houden dat management meestal een veel hoger stressniveau heeft, wat sommigen beter aankunnen dan anderen en de haalbaarheid sterk afhangt van factoren buiten de job inhoud, zoals bvb de hogere leidinggevenden.
Ik zou er nu ook wel altijd van uitgaan dat een promotie naar "manager" meer werken inhoudt, en vaak ook minder "9 to 5" karakter. En ja, werkinhoud hé. Je moet het ook willen doen natuurlijk, zeker in zo'n middle management rol waar je druk voelt langs twee kanten.

Denk dat dat vooral toch bij "middle management" een rol speelt, eens je in die categorie er boven terecht komt is er niet echt meer stress lijkt me het is niet alsof er dan nog iets te verliezen is.

In dat opzichte ben ik eerder 'doorgegroeid' naar een experten rol. Terwijl er hier & daar wss mogelijkheden zouden zijn geweest om de andere kant op te gaan.
De enige reden dat ik überhaupt zou overwegen om écht management te gaan doen zouden de centen zijn, wat waarschijnlijk niet echt de beste motivator is om iets compleet anders te gaan doen.

't Kan goed zijn dat ik dat dan idd op termijn 'tegen mijn goesting' zou doen & dan hangt het er wat vanaf hoeveel centen er zijn bij gekomen en of het dit dan waard blijft.
Weet je nooit op voorhand zeker.

Uiteraard, who knows. Mss dat ik binnen dit en pakweg 10 jaar een heel ander gedacht krijg & het uitvoerende volledig beu wordt. Of dat onze patrons 't ook in hunnen bol krijgen om iedereen te vervangen door AI, ya never know.
Ik moet het nl. nog redelijk lang uitzingen.

Denk dat dat vooral toch bij "middle management" een rol speelt, eens je in die categorie er boven terecht komt is er niet echt meer stress lijkt me het is niet alsof er dan nog iets te verliezen is.
Vanaf wanneer begint de categorie erboven? General managers van een business unit werken bij ons allemaal via een managementvennootschap, deels zodat ze meer kunnen verdienen, maar ook zodat ze snel kunnen ontslagen worden... we zitten ondertussen aan de 3e general manager in 3 jaar. Die hebben veel te verliezen, nl hun job :unsure:

Ik ben middle management van een man of 20, zal ongeveer de helft van het uitvoerend personeel zijn bij ons.
Ik vind de stress toch stukken minder dan de stress die ik van klanten kreeg. Nu, we zitten als syndicus wel in een sector met wat assertievere klanten en ik had wel té veel werk.
Maar toch, geef me toch maar liever deze rol dan wat ik ervoor deed, hoor.

Enfin, al zijn er net boven mij wel wat wissels op komst en houd ik mijn hart wat vast.

Laatst bewerkt:
Vanaf wanneer begint de categorie erboven? General managers van een business unit werken bij ons allemaal via een managementvennootschap, deels zodat ze meer kunnen verdienen, maar ook zodat ze snel kunnen ontslagen worden... we zitten ondertussen aan de 3e general manager in 3 jaar. Die hebben veel te verliezen, nl hun job :unsure:

Die verliezen geen job, die verliezen een klant :p

Maar ja dat soort managers, zitten die ooit lang zonder werk? Zelfs al worden ze buiten gekegeld? En gaan die dat financieel voelen? Nah, dus vanaf dat punt lijkt me er niet echt stress meer te zijn

Niet elke manager is een CEO met een ontslagpremie van enkele miljoenen.
Genoeg managers die een tijdje zonder job zitten als ze ergens buitengegooid worden.

En als 't er op aan komt heeft zowat iedereen recht op een zak(je) geld als men u buiten shot.
't Is vooral afhankelijk van hoe snel men u buiten wil en/of het een collectief ontslag was (e.g. wet Renault).

Als men u stante pede buiten wil moet men nl. uw volledige opzegperiode uitbetalen. Als je dan al pakweg 10 of 15 jaar voor dat bedrijf zou werken, dan mag je u toch aan een mooi bedrag verwachten als men u direct buiten wil.
Echter zal men eerder kiezen om u uw opzeg te laten uitdoen & dan krijg je niets natuurlijk. Maar dan kan je, afhankelijk van hoe veel bruggen je wilt opblazen, het eventueel wel wat kalmer aan doen & u er niet al te veel meer van aantrekken.
'k Heb zelfs al bedrijven geweten die niet noodzakelijk willen uitbetalen, maar u gewoon op de payroll laten staan, maar ge gewoon niet meer moet komen. Basically een verlengde periode van betaald verlof. :tongue:

Ik heb er alleszins toch al geweten die niet echt 'kwaad' waren toen ze van bedrijven a la Volvo hun ontslag kregen (geen collectief) & daar dan ineens duizenden en duizenden EUR 'kado' kregen (zijnde, enkele maanden loon, dunno exact hoeveel, maar is uiteraard afhankelijk van jaren dienst).
Zeker zij die snel daarna al terug werk hadden.

Da's uiteraard niet vergelijkbaar met die miljoenen voor de CEO's waarvan we artikels in 't nieuws lezen natuurlijk.

Hangt heel erg van bedrijf tot bedrijf af. Ja, in sommige firma's is hoger management een relaxte job en geld binnenharken, in andere bedrijven mag je niet onderschatten hoeveel druk en stress er op die hogere niveau's bij komt kijken.

Nog eens een kleine update 😊

1. PERSONALIA
Leeftijd: 28 —> 30 —> 32
Opleiding: Master TEW
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 5 —> 7 —> 9
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: wettelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 2

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Luchtvaart
Huidige functie: Ops Manager
Anciënniteit: 5 maanden —> 2 jaar 5 maanden —> 3 jaar 8 maanden
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3.876€ —> 4.901€ —> 5.947€
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): +/- 2750€ —> 3.200€ —> 3.400€
Nettovergoedingen: internetvergoeding + shiftenpremies —> 100€ + internet (24€) + shiftenpremies —> 120€ + internet (24€)
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: ja
Maaltijdcheques: ja, 8€/dag
Ecocheques: 250€/jaar
Groepsverzekering (deel werkgever%): ja
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): bonus, maar is me nog niet helemaal duidelijk wat dat exact gaat opleveren :)—> +/- 5k bonus per jaar —> 7k

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Zaventem
Afstand woon/werk in km's: 35km
Afstand woon/werk in tijd: 25min
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): ja, TCO van 875€/maand. —> same, ID.5 met laadkaart —> wagen van hogere klasse zodra leasing afloopt, tot dan 120€ bruto per maand extra

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): 7
Vrijheid om verlof te nemen: ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: 7 op 7, vroeg en laat (6u-14u & 13u-21u) —> ma-vrij
Glijdende werkuren: nee —> ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: nee
Hoe vaak overuren te presteren: bij problemen
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk (buiten corona-periode): nee —> ja
Verantwoordelijkheid over personeel: ja, maar enkel op D0, dag van de operaties. —> nee

Met twee kids zijn de shiften niet meer zo praktisch… 🙃

1. PERSONALIA
Leeftijd: 35
Opleiding: Master
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 11 jaar
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: wettelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): pc200
Huidige functie: (product) marketing
Anciënniteit: 2 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40u
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): Wisselend. Soms weken van 35-38u, soms weken van 45-50u
verantwoordelijkheden: verantwoordelijke voor lancering nieuwe producten

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 4835€ (net opslag gekregen)
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): vermoedelijk rond 2880€
Nettovergoedingen: 90
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: ja, beiden
Maaltijdcheques: ja, 8€
Ecocheques: 250€
Groepsverzekering (deel werkgever%): 3%: 1% eigen bijdrage, 2% werkgever
Hospitalisatieverzekering: ja, mogelijk..maar niet genomen omdat eigen tarief privé voordeliger was.
Andere voordelen (bonus, 14e maand...):
- eindejaarspremie, bonus (7,5%), vrijheid van werklocatie, aandelen aankoop tegen sterk verlaagd tarief + bonus bedrag bovenop de aankoop.

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: hybride. Kantoor doorgaans in Brussel anders thuiswerk.
Afstand woon/werk in km's: 60km enkel
Afstand woon/werk in tijd: 1,5u per rit
Eigen auto nodig voor het werk: neen, bedrijfswagen
Verplaatsingsvergoedingen: neen
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Audi A4, +-320€ VAA. Binnenkort een EV.

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20 + 12
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering):
Vakantiedagen (andere extra): 3 dagen
Vrijheid om verlof te nemen: ja, tot een halve dag op voorhand in te plannen
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk:
Glijdende werkuren: ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: soms
Hoe vaak overuren te presteren: soms, maar niet de norm
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja en wordt zelfs pro-actief gepusht
Telewerk (buiten corona-periode): ja, vrij te kiezen
Verantwoordelijkheid over personeel: neen

Na promotie van een collega (overgeplaatst geweest) een deel van zijn werk overgenomen. Hierdoor 5% extra loon kunnen onderhandelen. Dit jaar wordt een transitiejaar waarbij ik van Marketing naar Product Management ga evolueren. Er is al lange tijd niemand met die functie geweest bij ons, waardoor mijn Manager zegt "maak maar een jobbeschrijving van die toekomstige functie".
Vermoedelijk zal ik die functie in 2027 krijgen. Benieuwd welke opslag ik zou mogen verwachten. Opgelet, het is een bedrijf dat dit jaar rode cijfers heeft gedraaid, in 2026 waarschijnlijk idem. We zijn zeer gas-afhankelijk. Collectieve bonus is daardoor zeer laag, maar gelukkig heb ik in 2025 +90% van de individuele targets gehaald.
Iemand enig idee hoeveel opslag ik zou kunnen verwachten voor de overstap naar Product Manager? Nog eens 5%? Meer/minder?

ik heb dit ooit al eens gedaan, maa rhet kan geen kwaad om dit nog eens te herhalen: even met een praktijkvoorbeeld uitleggen waarom we in België weliswaar véél belastingen betalen, maar écht niet zoveel als internationale onderzoeken aangeven.

Vaak wordt gezegd dat je in België uiteindelijk vaak zo'n 40% overhoudt van wat de werkgever betaalt als loon, zeker indien je een hoog loon hebt.Internationale onderzoeken die loon tussen verschillende landen bekijken bevestigen dit en je zou op basis van de belastingsschijven dit ook zo denken. Maar nu even een concreet voorbeeld op basis van mijn individuele rekening:

Als ik puur mijn bruto bekijk incl sociale lasten en dit vergelijk met mijn netto, kom ik idd uit op 42,9% netto van mijn bruto+loonkost.

Ik heb een mooi loon, rond de 6700-6800 euro bruto per maand. Mijn werkgever biedt me mooie extralegale voordelen, maar zeker niet extreem geoptimaliseerd: GSM+laptop, een mooie groepsverzekering, telewerkvergoeding van 50 euro, solidariteitskas, hospitalisatie, trein+fietsvergoeding, tussenkomst tandverzekering en maaltijdcheques.

Ik nam vorig jaar 1 maand ouderschapsverlof, samenwonend en heb 2 kinderen maar verder niets speciaals. Ik woon wel ver van het werk, daarom duur nmbs-abo (2e klasse).

Wat betaalt de werkgever daarvoor?

• Mijn brutoloon: € 81.585,24 (incl. eindejaarspremie)
  • Mijn vakantiegeld: € 7.400,55 (iets hoger dan normaal wegens verandering contract, maar is volledig belastbaar, dus tel ik mee)
  • Een syndicale premie: € 145
  • Kosten eigen aan de werkgever: € 550
  • Fietsvergoeding: € 195,22
  • groepsverzekering (pensioen, ziekte, overlijden): € 6.247,02
  • solidariteitskas: € 48,09
  • NMBS-abonnement: € 3.461
  • GSM en laptop: € 540 (schatting: 200/jaar laptop, 340/jaar gsm+abo)
  • Hospitalisatieverzekring+tandverzekering: € 340,44
  • Patronale lasten: €22.918,15
TOTAAL: € 123.430,71

Wat krijg ik daarvoor, na belastingen:

• Nettoloon: € 48.067,92 euro
  • Groepsverzekering: € 7761,63 (incl eigen bijdrage)
  • Laptop/GSM: € 540 (heb geen laptop/gsm privé meer nodig, dus reken ik volledig aan)
  • Hospitalisatieverzekering/tand: € 340,44
  • Maaltijdcheques: €1.280
  • Solidariteitskast (incl eigen bijdrage): € 64,11
deze zaken zijn in de meeste landen zelf te betalen, dus reken ik deze allen als inkomsten. Ook wat ik later krijg of in de loop van mijn carriere krijg (solidariteitskas/groepsverzekering) reken ik mee, het is gewoon een fiscale optimalisatie.

TOTAAL: € 61.515,10

Inclusief alle sociale lasten (werkgever én werknemer), bedrijfsvoorheffing, bijzondere bijdrage sociale zekerheid, ... krijg ik dus zo'n 49,84% van de loonkost als netto.

Is dat hoog? Zeker! Maar mocht mijn werkgever méér fiscale voordelen willen toepassen, dan had dit cijfer zeker nog een stuk beter kunnen zijn. En natuurlijk reken ik niet de directe voordelend ie ik nog krijg (kinderbijslag etc).

We betalen in België dus zeker véél belastingen, maar véél minder dan vaak gezegd wordt, zeker omdat ik hier quasi alle loonkosten voor de werkgever meereken (enkel de kosten voor loonberekening en verzekeringen niet).

ik heb dit ooit al eens gedaan, maa rhet kan geen kwaad om dit nog eens te herhalen: even met een praktijkvoorbeeld uitleggen waarom we in België weliswaar véél belastingen betalen, maar écht niet zoveel als internationale onderzoeken aangeven.

Vaak wordt gezegd dat je in België uiteindelijk vaak zo'n 40% overhoudt van wat de werkgever betaalt als loon, zeker indien je een hoog loon hebt.Internationale onderzoeken die loon tussen verschillende landen bekijken bevestigen dit en je zou op basis van de belastingsschijven dit ook zo denken. Maar nu even een concreet voorbeeld op basis van mijn individuele rekening:

Als ik puur mijn bruto bekijk incl sociale lasten en dit vergelijk met mijn netto, kom ik idd uit op 42,9% netto van mijn bruto+loonkost.

Ik heb een mooi loon, rond de 6700-6800 euro bruto per maand. Mijn werkgever biedt me mooie extralegale voordelen, maar zeker niet extreem geoptimaliseerd: GSM+laptop, een mooie groepsverzekering, telewerkvergoeding van 50 euro, solidariteitskas, hospitalisatie, trein+fietsvergoeding, tussenkomst tandverzekering en maaltijdcheques.

Ik nam vorig jaar 1 maand ouderschapsverlof, samenwonend en heb 2 kinderen maar verder niets speciaals. Ik woon wel ver van het werk, daarom duur nmbs-abo (2e klasse).

Wat betaalt de werkgever daarvoor?

• Mijn brutoloon: € 81.585,24 (incl. eindejaarspremie)
  • Mijn vakantiegeld: € 7.400,55 (iets hoger dan normaal wegens verandering contract, maar is volledig belastbaar, dus tel ik mee)
  • Een syndicale premie: € 145
  • Kosten eigen aan de werkgever: € 550
  • Fietsvergoeding: € 195,22
  • groepsverzekering (pensioen, ziekte, overlijden): € 6.247,02
  • solidariteitskas: € 48,09
  • GSM en laptop: € 540 (schatting: 200/jaar laptop, 340/jaar gsm+abo)
  • Hospitalisatieverzekring+tandverzekering: € 340,44
  • Patronale lasten: €22.918,15
TOTAAL: € 123.430,71

Wat krijg ik daarvoor, na belastingen:

• Nettoloon: € 48.067,92 euro
  • Groepsverzekering: € 7761,63 (incl eigen bijdrage)
  • Laptop/GSM: € 540 (heb geen laptop/gsm privé meer nodig, dus reken ik volledig aan)
  • Hospitalisatieverzekering/tand: € 340,44
  • Maaltijdcheques: €1.280
  • Solidariteitskast (incl eigen bijdrage): € 64,11
deze zaken zijn in de meeste landen zelf te betalen, dus reken ik deze allen als inkomsten. Ook wat ik later krijg of in de loop van mijn carriere krijg (solidariteitskas/groepsverzekering) reken ik mee, het is gewoon een fiscale optimalisatie.

TOTAAL: € 61.515,10

Inclusief alle sociale lasten (werkgever én werknemer), bedrijfsvoorheffing, bijzondere bijdrage sociale zekerheid, ... krijg ik dus zo'n 49,84% van de loonkost als netto.

Is dat hoog? Zeker! Maar mocht mijn werkgever méér fiscale voordelen willen toepassen, dan had dit cijfer zeker nog een stuk beter kunnen zijn. En natuurlijk reken ik niet de directe voordelend ie ik nog krijg (kinderbijslag etc).

We betalen in België dus zeker véél belastingen, maar véél minder dan vaak gezegd wordt, zeker omdat ik hier quasi alle loonkosten voor de werkgever meereken (enkel de kosten voor loonberekening en verzekeringen niet).
En dat is vaak waar het schoentje wringt, de bochten waar we ons in België moeten wringen om de last lager te houden dan de 'normale' belastingen die we zouden betalen indien we enkel loon uitkeren. Hoeveel tientallen voordelen zijn er niet, hoeveel vreemde constructies zijn er niet (ik kijk even naar mezelf als managementvennootschap) om te vermijden dat tussen 50% en 60% van je brutoloon, waarop je werkgever een kost heeft van tegen de 130%, te zien verdwijnen?

Dat zijn de koterijen waar hier zo vaak over wordt gediscussieerd. En nog meer achterpoortjes vinden als burger en nog meer vreemde subsidies en belastingvoordelen geven als overheid.

Met momenten ook zo vermoeiend, ik denk dat we niet beseffen hoeveel tijd (en geld) daarin wordt gestoken. De bedrijven dat leven van oplossingen aan te bieden zoals warrants dat onnodig complex en naar mijn mening irritant en onlogisch zijn om toch maar een paar procent aan belastingen te besparen... Zucht.

Terug
Bovenaan