Ongelofelijk cliché, maar ik voel me rijk. Ik ben samen met de vrouw van mijn leven. 2 schatten van kinderen. Ik ben gezond. Ik ben (relatief) jong. Mijn huis is volledig afgewerkt. We hebben beiden een goede, stabiele job waarbij work-life balance ook heel goed is waardoor we voldoende tijd hebben voor elkaar, vrienden, sport en hobby's. We moeten niet rekenen en tellen als we eens op restaurant gaan of de kinderen willen een ijsje van de crèmekar.
Een Audi RS6 op den oprit zou heel schoon zijn. Maar of ik daar nu dubbel zo gelukkig van ga worden, ik vrees ervoor.
Als kind hadden wij geen luxe zoals op restaurant gaan, pretparken bezoeken, verre reizen maken of zelfs gewoon een belegd broodje op school kunnen kopen. Dat was allemaal te duur. Ik ging naar school met een broodje die mijn ma maakte en een flesje cola waar cola van den Aldi in gegoten werd uit grote flessen. Want ja, kleine flessen echte cola waren niet betaalbaar.
Als ik nu naar een pretpark trek met de kinderen en we blijven daar in één van de restaurants eten over de middag voelt dat voor mij soms nog steeds aan als onverantwoord. Hetzelfde met winkelen, ik gooi in m'n kar zonder nadenken. Of we gaan op restaurant en gaan de dag erop terug ergens eten. Door m'n jeugd ga ik zo'n zaken niet als vanzelfsprekend nemen en prijs mezelf elke dag gelukkig dat ik nu zo'n leven kan leiden. Ik ben daar heel dankbaar voor.
Mijne buur is steenrijk. Gaat 7 keer op reis in 't jaar. Vetten bak op den oprit. Huis afbetaald en gaat tot 3-4 keer op restaurant in de week. Ik acht mezelf rijker dan hem, want hij is dubbel m'n leeftijd.
Beleggen en sparen, zeker. Maar ik ga zeker geen 10 jaar alles op hold zetten om aan 54 op pensioen te kunnen gaan. Ik wil het er nu ook goed van nemen, nu ik in m'n prime ben.