Wat zou jij doen als je de lotto wint?

Moest het 130 miljoen zijn zoals in de OP, denk ik:
- helft aan goede doelen geven
- in verschillende kleine, lokale brouwerijen investeren
- halftijds gaan werken
- comfortabel huis en auto kopen
- hi-fi set van mijn dromen kopen

Geld maakt niet gelukkig.
Het is omgekeerd: Géén of te weinig geld maakt ongelukkig.
En ook: vanaf een bepaald bedrag ga je niet meer gelukkiger worden.
100 miljoen of 1 miljard ??? Dat maakt minder verschil uit dan het verschil tussen 0 euro en 100 miljoen.

En ook geld maakt het ook wel allemaal gemakkelijker.

Wordt lotto eigenlijk vaak door jonge mensen gewonnen, doorsnee lotto winnaar lijkt mij: 50+, roker, snor, bruine snor, eerder arbeiders
It's all a lie

Ik snap echt niet wat mensen hebben met zulke grote sommen te willen geven aan goede doelen?
Ik zou zelf iet opzetten om mensen/dieren te helpen, ik zou het niet aan goede doelen geven

Hier onlangs 4 + het reservegetal bij de gewone lotto. Dat was ruim 300€ winst.
Maar dat is dus nog altijd minder dan die 500€ voor de Lucky Lotto Code. Dus das gene vette. Maar goed, beter dan niks zeker?
Eigenlijk wel erg om zoveel juist te hebben en een kleine 300 euro te winnen. Die bedragen zouden moeten herzien worden

It's all a lie
Eerlijk? Ik denk dat die winnaars het helemaal niet zo erg vinden dat er gelogen wordt over hun profiel. In sommige landen is het verplicht om met naam en toenaam als winnaar te worden vermeld, terwijl het me veel beter lijkt om volstrekt anoniem te blijven.

Ik zou zelf iet opzetten om mensen/dieren te helpen, ik zou het niet aan goede doelen geven

Eigenlijk wel erg om zoveel juist te hebben en een kleine 300 euro te winnen. Die bedragen zouden moeten herzien worden
Het gaat hier wel over de gewone Belgische Lotto. Maar inderdaad bij de Euromillions heb je exact hetzelfde. Het verschil tussen de Jackpot en de prijzen daar net onder is toch waanzinnig/krankzinnig véél ..

Mij een huis kopen aan de zee in één of ander vissersdorpje, een een hut ergens in een bos in Canada. Gewoon, om op mijn gemak te zijn. Weg van alle drukte.

Moest ik 130 miljoen winnen zou ik vooral angstig zijn. Gegarandeerd de target van criminelen en schooiers. Is mijn familie nog veilig? Kan ik nog normaal leven? Hoe pronk ik niet met de weelde?
Face it gullen zijt allemaal plebs (mezelf inclusief) en leven niet in de wereld van de rich and famous.

Mijn winning streak was ooit eens 5 getallen op de belgische lotto. Samen met 35 ander :cry: . Toch nog 800 euro ofzo gewonnen. Juist genoeg voor nen playstation en nen nieuwe telefoon.
Toen ik de winst ging cashen in het winkeltje stond er een oude mens achter mij. Die vertelde me dat hij heel zijn leven elke week speelde en nooit meer gewonnen had dan 5 euro.

Die bedragen worden gewoon berekend hoor :). Het feit dat je zoveel minder wint met pakweg 5 getallen ipv 6, is omdat de kans dat je 5 getallen juist hebt gewoon véél groter is.

Om een idee te geven:
De kans op 6 juiste nummers is 1/8145060
De kans op 5 juist nummers is 1/35724

Dus 227x meer kans op 5 juiste nummers dan op 6.

En als we dan toch over kansberekening bezig zijn, de lotto winnen is dus minder kans dan wanneer je op een rit Antwerpen-Brussel de juiste cm moet kiezen.

Toen ik de winst ging cashen.
Je had zeker een sportzak nodig om deze grote winst te transporteren.
Mij een huis kopen aan de zee in één of ander vissersdorpje.
Saint tropez was ooit een vissersdorpje.

Overigens zou het leuk zijn om nu te winnen (6 juiste cijfers) en op 1 september met een 964 turbo met O platen toe te komen op school. Met een cassetje van El Debarge in de radio. Voor de mensen die dat niet kennen, het gaat om deze wagen :

Bij 5+ (pakweg 100K) zal het eerder een e34 m5 worden

Laatst bewerkt:
Ik snap echt niet wat mensen hebben met zulke grote sommen te willen geven aan goede doelen?
Ik zou het ook niet doen, van je gulle gift verdwijnt er nog een heel groot percentage in "administratiekosten".

Zou dan eerder mensen rechtstreeks sponsoren.
Genoeg mensen die met een gift van bv 10K hun leven weer op de rails kunnen krijgen.

Wordt lotto eigenlijk vaak door jonge mensen gewonnen, doorsnee lotto winnaar lijkt mij: 50+, roker, snor, bruine snor, eerder arbeiders

Ik speel af en toe online lotto, nog nooit meer dan 6,25 euro gewonnen.
Ik deed vroeger een jaar mee (met de Belgische lotto) elke woensdag en zaterdag 2€ van mijn rekening eraf (doorlopende opdracht). Op een gegeven moment eens de som gemaakt, zo'n 300€ erin gestoken met een win rate < 5% (ik had precies kutnummers) en maximale winst van 7,5€. Dan er maar mee gestopt.

Terug
Bovenaan