Voor mij is (vooral) die horloge en die wijn veel opzichtiger dan een auto. Want met die horloge kan je effectief niks extra dan met een horloge voor de fractie van de prijs. Maar dat is puur van uit persoonlijke interesses etc. Maar als je zoveel geld hebt, en je smaakt het verschil tussen goede en slechte wijn, dan koop je toch goede wijn, onafhankelijk van wat uw bezoek er dan van denkt?Je kan heel veel geld steken in opzichtige dingen (peperdure wagens), maar ook in dingen die minder opvallen tenzij je een kenner bent. Een leek kan het verschil niet zien tussen een horloge van 150 euro en een van 15.000 euro, bijvoorbeeld. Een fles wijn van 5000 euro zal voor de meeste mensen niet veel verschillen in smaak van een fles van 15 euro.
Maar voor mij is "iets duur" kopen helemaal niet hetzelfde als opzichtig zijn, zolang die aankoop maar is omdat je dat zélf wil. Als je echter dingen begint te kopen "zodat anderen x vinden van mij", dan ben je opzichtig bezig. Maar ironisch genoeg is dat net wat hier wordt voorgedaan als "niet opzichting zijn".

). Je krijgt zoveel steunaanvragen, van de onnozelste mensen die het zelfs niet nodig hebben eerst.