Straddle
Well-known member
Dit is ook mijn ervaring, mensen die vanuit Brugge/Hasselt/Luik moesten komen vertrekken op tijd en zijn er meestal ook op tijd, omdat het hele traject op voorhand gepland wordt.Wel ja, idem ervaring.
Diegenen die het dichtst woonden, ook al waren er dat nu niet zo veel, kwamen daar gewoon allemaal met de auto.
En als ik dan toch wil stigmatiseren:
diegenen die het dichtst bijwoonden, waren dan ook altijd diegenen die er de kantjes van af liepen.
Vergadering om 9u 's morgens: die van Brugge en Hasselt waren er altijd op tijd. Altijd. Zonder fout.
Extra vroeg opgestaan om zeker op tijd te zijn. Ruime marge ingecalculeerd. Geen risico nemen.
En op wie moest je altijd wachten? Op de Franstalige collega's die er op een boogscheut van woonden en die dan zelf nog de pretentie hadden om te klagen als ze er een uurtje over gedaan hadden (wat voor de meesten die van ver kwamen een droom zou zijn om op een uurtje er al te zijn).
En dat zijn dan de collega's die gebruik zouden kunnen maken van het korte afstand OV, zoals metro of bus, wat ook al een groot verschil is dan iemand die al een lange treinrit dagelijks moet doen, aangevuld met korte afstand OV.
Mensen die vanuit de buurt komen (pak een straal van 20km) kwamen bijna allemaal met de auto en stonden dan in de file aan te schuiven.
Het argument dat hier al een paar keer vernoemd is (dat mensen dichter in de buurt van hun werk moeten gaan wonen) zou naar mijn ervaring niets bijdragen aan het fileprobleem. Mochten die mensen allemaal de bus/fiets/tram pakken mss wel, maar nu schuiven ze gewoon mee aan in de files rond Brussel.