Ik vind het ronduit belachelijk dat ze dit nu willen verminderen. Je "kloot" er zo de mensen mee die dat systeem gebruikten hoe het moest en de echte profiteurs gaan gewoon meer afwezig zijn. Zo moeilijk is het echt niet om naar een huisdokter te gaan, wat griepsymptomen te faken, en drie dagen thuis te krijgen hoor.
En het zal weer mooi zijn bij de huisdokters. Als al die mensen met bijvoorbeeld een voedselvergiftiging (meestal 1 dag) en andere lichte dingen alweer naar ginder moeten voor een attest, dan wordt het nog moeilijker om er binnen te raken.
Dan wordt er nog gedaan (niet hier) alsof dat "misbruikt" werd door mensen die niet lichamelijk ziek waren maar gewoon eens een dagje wilden uitblazen. Ja jongens, laat dat maar zo! Werken, werken, werken!
Ook de arrogantie van dat artsensyndicaat:
Sorry, meneer doktoor, maar als ik na een zondagse sushi 's nachts opsta en de ziel uit mijn lijf braak dan kan ik zelf wel bepalen dat ik ziek ben. Hetzelfde voor wanneer ik al heel de week aan het snotteren ben en die typische "piekdag" er komt. De mensen zullen dan maar weer gewoon ziek naar het werk komen en mogelijks de hele werkvloer besmetten, want wie gaat nu naar de dokter voor een verkoudheid? Even een dagje uitrusten en dan terug fris(ser) en monter(der) aan het werk? Niks van! Naar de dokter, want enkel zij kunnen dat bepalen!
Ik kom trouwens uit een doktersfamilie en ben zelf fulltime aan het werk, dus ik spreek niet vanuit het standpunt van een in zijn gat gebeten zogeheten profiteur.