Welk journaal kijk jij?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum Startdatum

Welk

• Vrt

Stemmen: 30 44,8%
  • Vtm

Stemmen: 9 13,4%
  • Iets anders, zoja dewelke

Stemmen: 2 3,0%
  • Ik kijk geen journaal

Stemmen: 26 38,8%

• Totaal aantal stemmers
    67
Wat ik ergerlijk vind aan beide journaals is dat ze altijd gebracht worden alsof de kijker onderontwikkeld en/of dom is. Echt cringe hoe sommige zaken uitgelegd worden alsof we allemaal een stel kleuters zijn is echt genoeg om de tv zoveel mogelijk uit te laten.

Ook het feit dat sport - met name voetbal of godbetert wielrennen zoveel aandacht krijgt in het journaal is wat mij betreft hemeltergend. Dat is voor mij geen nieuws en hoort dus gewoon in een apart programma thuis.

Zo’n shit zal je toch eerder op HLN tegenkomen dan op VRT nws 😂 Ik ben er ook wel schuldig aan dat ik regelmatig HLN eens opengooi, ook al is’t een rioolkrant.

Soms is HLN ook gewoon sneller dan VRT, ze zullen minder aan fact checking doen en willen de eerste zijn met belangrijk nieuws. Dus beide hebben wel hun sterke en mindere punten.

Laatst bewerkt:
Zo'n dooddoener Avondland, dat valt me tegen van je. Heb je daar dan op zijn minst een interessante argumentatie rond? Dat je De Tijd beter vindt dan De Standaard, daar kan ik inkomen, maar dat het verschil van die aard zou zijn dat de ene het label kwaliteitskrant verdient en de andere niet, dat lijkt me heel sterk.

Ik lees al van sinds ik kind ben de standaard en toch ook wel de indruk dat de kwaliteit sterk gedaald is. Er zijn zeker nog goeie artikels maar er worden vaak echt slechte stukken geschreven die pakweg 5 jaar geleden er niet in zouden staan. Ook bvb heel veel getuigenis artikels, het equivalent van het we-vragen-het-de-man-in-de-straat stuk van het nieuws, zo'n artikels hebben niet alleen weinig nieuwswaarde ze zijn ook confirmation bias ten top.

Er is een enorme range in de kwaliteit van de artikels alsof er geen echte eindredactie meer gebeurt en de kwaliteit volledig afhangt van de journalist die het stuk schrijft.

Terug
Bovenaan