Welk sporthorloge of welke tracker voor mij?

Welke sporthorloge heb jij?

• Garmin

Stemmen: 198 59,6%
  • Polar

Stemmen: 27 8,1%
  • Apple Watch

Stemmen: 47 14,2%
  • Fitbit

Stemmen: 11 3,3%
  • Samsung

Stemmen: 19 5,7%
  • TomTom

Stemmen: 4 1,2%
  • andere...

Stemmen: 26 7,8%

• Totaal aantal stemmers
    332
Sinds vorige week de Epix pro - leuk speeltje maar zal nog even duren voor ik er volledig met weg kan :) zoveel opties zeg
Is nog een ander niveau t.o.v. Vantage M toch wel, veel plezier met je nieuwe speelgoed. :)

Ik ben al effe aan het kijken/denken/twijfelen voor een upgrade van mijn Fenix 5X. Ik heb die destijds voor een schoon prijsje 2dehands gekocht toen de 5plus series net uit was. Ben een beetje back/forth aan het schommelen tussen Fenix 7/Epix reeks. Voor de standaard versies liggen de nieuw prijzen voor een aantal uitvoeringen al sub-€500 maar de Sapphire varianten blijven ook voor (de intussen 2 generaties oude) non-Pro varianten ontzettend duur :/.

Blijf ook twijfelen over MIPS vs AMOLED. Ik heb eigenlijk geen klagen van het scherm van mijn 5X dus denk dat MIPS fine is maar ik zie dan wel dat DCrainmaker hevig voorstander is van de AMOLED displays en dan begin ik toch weer te twijfelen. :unsure:

Blijf ook twijfelen over MIPS vs AMOLED. Ik heb eigenlijk geen klagen van het scherm van mijn 5X dus denk dat MIPS fine is maar ik zie dan wel dat DCrainmaker hevig voorstander is van de AMOLED displays en dan begin ik toch weer te twijfelen. :unsure:

Is persoonlijk uiteraard, maar ik had een voorkeur voor AMOLED aangezien het scherm helderder is, ook qua kleurenintensiteit. Hiernaast speelde het verschil in batterijduur voor mij minder

Ik heb hier nu een maandje een Fenix 8 (amoled). Kom van een Fenix 5. Lang over liggen twijfelen want 't is toch veel geld, maar wat een gigantisch verschil. Al veel plezier van gehad en ga er nog veel plezier aan beleven.
Ik was echt een extreme MIP fan, maar de leesbaarheid van amoled is toch echt wel een pak beter (in de usecases dat ik het tot op heden heb gebruikt).

Vandaag 2 weken mijn Fenix 8 en nog steeds 6 dagen batterij over, wtf 😬 Wel geen NOx of smartphone meldingen maar waar mijn Fenix 6 Pro het ook 13-14 dagen kon trekken op 1 lading, is dit nog een pak langer.

Dag iedereen.

Ik ben op zoek naar een sporthorloge voor mijn nonkel. De belangrijkste functies die het horloge moet bevatten zijn een stappenteller en een hartslagmeter (realtime). Ik vermoed dat elk sporthorloge dit wel heeft, maar ik zie door het bos de bomen niet meer... uiteraard kan je een fancy sporthorloge kopen, maar hij zou graag het zo simpel mogelijk hebben, maar wel met accurate metingen. Hij heeft enkel een tablet (geen smartphone) dus een bijhorende app installeren is mogelijk, maar het is niet de bedoeling dat de stappenteller pas telt als je ook je smartphone bij hebt. Ook stapt hij regelmatig op een loopband, en die stappen zouden idealiter ook geteld moeten worden.

Iemand een idee van een simpel (en iets goedkoper) sporthorloge maar die wel accurate metingen geeft?

Dag iedereen.

Ik ben op zoek naar een sporthorloge voor mijn nonkel. De belangrijkste functies die het horloge moet bevatten zijn een stappenteller en een hartslagmeter (realtime). Ik vermoed dat elk sporthorloge dit wel heeft, maar ik zie door het bos de bomen niet meer... uiteraard kan je een fancy sporthorloge kopen, maar hij zou graag het zo simpel mogelijk hebben, maar wel met accurate metingen. Hij heeft enkel een tablet (geen smartphone) dus een bijhorende app installeren is mogelijk, maar het is niet de bedoeling dat de stappenteller pas telt als je ook je smartphone bij hebt. Ook stapt hij regelmatig op een loopband, en die stappen zouden idealiter ook geteld moeten worden.

Iemand een idee van een simpel (en iets goedkoper) sporthorloge maar die wel accurate metingen geeft?
Wat is goedkoper?

Ik heb 2 jaar geleden een polar pacer pro gekocht, en een H10 hartslag sensor van polar.

Het is niet volledig ontevreden ben, maar ik zou het toch niemand aanraden (ook al heb ik nog nooit garmin geprobeerd, buiten mijn fiets gps dan)

De reden voor de H10 hartsensor, dat ding blijft soms een hartslag detecteren, ook al is hij van de band gehaald, dan moet ik telkens de batterij er uit nemen, op 1,5jaar tijd mss al 3 batterijen versleten.

De polar pacer pro:
Synchronizeren is soms echt miserie, vroeger duurde het super lang, dan kwam er een firmware upgrade en was het beter, maar dan wou hij geen afstand meer meten bij het zwemmen.
Na een factory reset werkte alles weer, alleen blijft hij moeilijk synchroniseren.

Dan wil je soms beginnen sporten, moet je wachten tot hij klaar is met synchroniseren…
Hoe de fuck heeft dat nu voorrang op het sporten… dan is het soms sneller om de horloge opnieuw op te starten dan te wachten.
De oplader vind ik ook maar matig, soms moet je de horloge eerst natmaken voor het wil opladen.

De hoogtemeter klopt ook voor geen meter, bij fietsen heb ik soms 100hm extra per 30km. Wat dan ook weer een verkeerd beeld geeft.

Bij open water zwemmen, heeft de gps veel te veel afwijking waardoor ik op 4km een extra km heb gezwommen. Ik zwem vrij goed rechtdoor, maar niet als ik achteraf op mijn horloge kijk, waardoor ik ook mijn echte snelheid niet weet

Ik geef de horloge een 6,5/10.
Doet alle andere dingen wel naar behoren.

Maar als deze het begeeft toch overschakelen naar garmin.

Deze info was gratis :)

Dag iedereen.

Ik heb een garmin FR 55 (nu al een paar jaar) en die doet het bovenstaande allemaal, en is nog altijd betaalbaar.
Je moet op die Garmin op voorhand eerst aanduiden welke activiteit je gaat doen en dan op "start" klikken en dan telt hij je stappen/km/zwembaantjes/... Ik gebruik hem voor wandelen, hardlopen, zwemmen. Stappen/lopen op een loopband is ook een activiteit, maar die heb ik zelf nog niet gebruikt.
Ik zou die horloge aanraden als je een betaalbare, simpele horloge wilt voor wat je hierboven beschrijft.
Mijn volgende wordt wss een duurdere Garmin, één waarop ik de route kan zien als ik wil gaan hardlopen of een gpx bestand in kan uploaden en dat hij het rechtstreeks weergeeft.

Dag iedereen.

Vivoactive 5 of Forerunner 55/165 is hier zeker voldoende.

Ik heb een garmin FR 55 (nu al een paar jaar) en die doet het bovenstaande allemaal, en is nog altijd betaalbaar.
Je moet op die Garmin op voorhand eerst aanduiden welke activiteit je gaat doen en dan op "start" klikken en dan telt hij je stappen/km/zwembaantjes/... Ik gebruik hem voor wandelen, hardlopen, zwemmen. Stappen/lopen op een loopband is ook een activiteit, maar die heb ik zelf nog niet gebruikt.
Ik zou die horloge aanraden als je een betaalbare, simpele horloge wilt voor wat je hierboven beschrijft.
Mijn volgende wordt wss een duurdere Garmin, één waarop ik de route kan zien als ik wil gaan hardlopen of een gpx bestand in kan uploaden en dat hij het rechtstreeks weergeeft.
Ik heb ook een Forerunner 55 en loopband werkt perfect, je kan na iedere activiteit ook kalibreren zodat de afstand per stap redelijk accuraat is.

Hier toch eindelijk eens de overstap maken van een Apple Watch Ultra naar een Fenix 8; bon gekregen via werk van -35% bij Garmin en maakt de aankoop iets dragelijker. Ik weet ik zeg het al jaren, maar als Apple fanboy is het moeilijk.

Ik wil al jaren eens mij slaap meten oa, maar bij Apple kan ik dit niet doormede de batterij (opladen snachts) toch nog paar zaken dat Garmin de AWU omver blaast.
En elke dag opladen steekt natuurlijk ook tegen, eigenlijk kan de Fenix 8 bijna alles van een AWU.

Tis nog niet gekocht, maar overweeg het toch enorm

Hier toch eindelijk eens de overstap maken van een Apple Watch Ultra naar een Fenix 8; bon gekregen via werk van -35% bij Garmin en maakt de aankoop iets dragelijker. Ik weet ik zeg het al jaren, maar als Apple fanboy is het moeilijk.

Ik wil al jaren eens mij slaap meten oa, maar bij Apple kan ik dit niet doormede de batterij (opladen snachts) toch nog paar zaken dat Garmin de AWU omver blaast.
En elke dag opladen steekt natuurlijk ook tegen, eigenlijk kan de Fenix 8 bijna alles van een AWU.

Tis nog niet gekocht, maar overweeg het toch enorm
Ik laad op tijdens het uitkleden/douchen/aankleden/tanden poetsen, zo is slaap meten geen enkel probleem 🙂 zou het ook niet kunnen missen met de wekker functie die op de pols tikt.

Mijn ultra gaat hier ook nog steeds 2-3dagen mee, dus als je inderdaad gewoon elke keer bij het douchen laadt kan dat echt geen probleem geven. Die laden ook super snel voor moest je toch eens vergeten. Vreemde redenering voor een fanboy 😀

Terug
Bovenaan