Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

Gisteren eindelijk nog eens met wat vrienden kunnen afspreken, uiteindelijk zijn het vooral partygames geworden:

Secret Hitler
Bang
Bezzerwezzer

Gisteren kemet: blood and sand. Zalig spel - hard verloren helaas, maar toch geamuseerd tot het einde. Heb de originele nooit kunnen spelen, maar stond al lang op verlanglijst. De remake werd beter gevonden door de vrienden aan tafel. Thema is machtig!

Vrijdag sinds lang nog ies naar Winning Movez (Lokeren) kunnen gaan. Avondje luchtig begonnen met Flamme Rouge en daarna een (voor mij eerste) potje Concordia. Goed spel, snap de fuzz wel, maar baanbrekend zou ik het ook niet durven noemen :p

afgelopen zondagnamiddag met 3 spelers:
  • Le Havre : tot nu toe maar met 2 gespeeld en speelt nog beter met 3. je moet nog meer nadenken over je strategie en wat je doet in je beurt daar je maar 2-3 beurten per ronde hebt. deze wil ik nog veel spelen met 3 en is een blijver in mijn gamekast.
  • Ticket to ride (Europe): komt regelmatig op tafel en is altijd leuk om te spelen. een terechte klassieker
  • Paladins of the West Kingdom : de hele West Kingdom trilogie zijn fantastische games en ik ben altijd blij als er eentje op tafel komt. Alle 3 aanraders.

Een BCW kartonnen doos voor 5000 kaarten met wat plastieken dividers.

Was begonnen met een insert, maar qua kosten en shelf space zag ik het nogal oplopen tot dramatische proporties.
-> Vind niet direct een BE site - gaat over deze denk ik?
https://www.bcwsupplies.com/5000-card-storage-box-full-lid
Tevreden van / stevig genoeg?

Insert van de Corebox ergens gekocht, ben het merk kwijt. Inserts van de Expansions laten 3D-printen door collega.
In de Corebox zitten alle villains, encountersets en campaignkaarten, in de Expansions alle heroes.
Momenteel nog goed te doen :)
Ivm de folded space insert, tevreden van of liever andere oplossing gehad?

Nemesis nog is gespeeld. Eerste paar rondes ging alles ok. Was samen met player 2 op weg naar een easy win.
En op 2 rondes is't allemaal naar de zak gegaan :D

Malfunctions in alle gele kamers en dan nog eens malfunctions in alle kamers met adults of queen = kapot ruimteschip :(

Vorige week stond nog ies Anachrony op de planning. Door mooie move van medespeler ben ik laatste geëindigd in plaats van een mooie overwinning mee te nemen. Maar blijft een absolute topper! Ben benieuwd wat er vanavond op tafel komt te liggen :)

@StanTem / anderen hoe bewaren jullie alle kaarten van Marvel champions?
Had een tijdje geleden de core set eens kado gekregen, maar wat laten liggen omdat solo play me niet zo ligt. Ben er nu wel eens deftig ingevlogen en het is wel nog een tof spel. Komende van Netrunner vind ik het aangenaam dat de deckbuilding niet zo involved is. Voor mij werkt het wel om er niet zoveel tijd in te hoeven steken vooraleer je een spelletje kan starten. De Core set is trouwens heel genereus qua content. Heb uiteraard al wa gesplurged aan enkele expansion packs. De big boxes ga ik links laten liggen tot ze afkomen met een voor mij betere theme (Xmen would be nice).

Voor opslag ga ik op termijn ook alles in zo'n grote kartonnen doos met plaats voor 4000 kaarten steken. Al mijn Netrunner past nu in 2 zo'n dozen + wa spare deck boxes.

Eindelijk wat verder gedaan met mijn Etherfields campaign. Je moet die echt kunnen laten staan om later verder te spelen om het ten volle te kunnen appreciëren. Ben er nog steeds blij mee en elke droom is een leuke uitdagfende puzzel, zelfs in puur solo.

Eindelijk wat verder gedaan met mijn Etherfields campaign. Je moet die echt kunnen laten staan om later verder te spelen om het ten volle te kunnen appreciëren. Ben er nog steeds blij mee en elke droom is een leuke uitdagfende puzzel, zelfs in puur solo.
Vind het een fantastisch spel! Moeten het hier dringend terug oppikken, maar qua artwork en de dromen zijn echt top!

Gisteren eindelijk nog eens Arkham Horror LCG kunnen bovenhalen. Voor het eerst mijn eigen decks gemaakt, en ik heb een scenario nog nooit zo hard gewonnen 🙈. Had met 1 van mijn personages wel de god opening hand waardoor ik van in het begin een card draw engine had.

Daarna ook de eerste keer Blitzkrieg! en Jaipur gespeeld. Beide hele toffe spelletjes. Blitzkrieg! zal nog een beetje zoeken zijn en in Jaipur zit er meer tactiek dan er op het eerste oog mee gemoeid is.

Clank! Legacy: Acquisitions Incorporated spellen 2 en 3 met @Edenian en nog een derde speler.
Daarna Dune Imperium. Helemaal mijn ding, totaal Edenian zijn ding niet :p

Terug
Bovenaan