Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

Laatste dagen Nidavellir, Tiny Epic Dinosaurs en Botanik voor het eerst gespeeld, allen zeer goed bevallen!

Azul aan het spelen op dit moment, bevalt zeer.
Gisteren Wingspan geprobeerd, mooi spel maar ligt ons minder na een eerste spelbeurt. We geven het later nog eens een nieuwe kans.

Recent ook nog Obscurio gespeeld, aanrader voor fans van Dixit. Echter niet de versie met verrader kunnen spelen, want te weinig spelers.

Escape game van La casa de papel gespeeld, was ook een leuke. De tweede ligt in foil te wachten.

Ook recent nog unlock: Star Wars gespeeld. Die extra voordeelkaarten waren nu niet bepaald een nuttige aanvulling voor ons.

Vrijdag
Voor het eerst sinds lang nog eens gespeeld en direct gewonnen en topscore verbeterd! Blijft een supertoffe en uitdagende solo game. Moet ik meer bovenhalen.

Maquis
Introductie gespeeld en smaakt naar meer. Was vrij snel gedaan (dag 6), dus niet volledig kunnen proeven van wat het allemaal doet. Maar ik ga er van uit dat de variatie zich vooral in de missies zal afspelen en daar kijk ik wel naar uit. Vanavond waarschijnlijk een eerste missie met 2x 1 ster.

Creature Comforts
Aangekocht door vrouwlief, eerder een filler game voor de ervaren boardgamers.
Wel iets al voor de oudste zoon (12), de jongste (9) nog net niet. Vat het perfect samen qua moeilijkheidsgraad: beetje kunnen vooruitplannen is voldoende. Er zijn een aantal 'combo' mogelijkheden die wat verder gezocht kunnen zijn (qua resources/traden dan, de kaarten spreken eerder voor zich)

Blitzkrieg
7 Wonders duel
Machiavelli (eveneens met 2)

Korte games waar er constante spanning is en iedere fout genadeloos afgestraft kan worden.

Gisteren nog eens Scythe gespeeld met 3. Mijn start ziet er altijd goed uit, maar in de helft verlies ik het overzicht terwijl de rest dan precies op dreef komt en verlies ik redelijk hard. Toch vind ik het nog altijd een zeer leuk spel :)

Gisteren voor de eerste keer Stroganov gespeeld. Vond hem verrassend leuk eigenlijk, en de scores lagen zeer dicht bij elkaar ook al hebben we allemaal op iets anders gespeeld. Enkle is ie een beetje fiddly met al die kleine fur-tokens.

Zoveel spijt van deze dat we hem niet via kickstarter hebben gekocht :cry2:
Afgelopen weken niet echt tijd gehad, maar gisteren en vandaag nog eens Welcome to the Moon gespeeld.
Goh, nu niet echt fan van de merge mechanic … ook de manier waarmee je devotion (punten) kunt halen / tegenhouden is kut… dan is battle in rising sun 1000x beter imo.

Goh, nu niet echt fan van de merge mechanic … ook de manier waarmee je devotion (punten) kunt halen / tegenhouden is kut… dan is battle in rising sun 1000x beter imo.
Als ge 't ooit van plan zijt weg te doen, meld ik me aan voor het overnemen van de playmat :tongue:

Vrijdag 3 potjes gespeeld:
- The Magnificent
- Kingdomino
- King of Tokyo.

De laatste 2 waren vooral om de anderen aan tafel een plezier te doen, maar The Magnificent blijf ik een leuke puzzel vinden :)

Terug
Bovenaan