Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

Betalende app?

De rest van je spellen nog niet gespeeld maar je maakt me wel benieuwd :)
idd betalende app dacht ik. geen idee hoeveel het was : het is al te lang geleden dat ik die kocht.

A Feast For Odin is overweldigend in het begin (zoveel acties/opties dat je hebt) maar qua complexiteit van regels valt die heel goed mee. Het is gewoon de overvloed aan keuzes die iedere beurt je hersens doet kraken. Zeker geen spel om te spelen met mensen die last hebben van analysis paralysis :)

Ark Nova is een no brainer en dien je gewoon nu in de winkel te gaan halen.

Zaterdag was het eindelijk weer een keer boardgames bij ons.

- Age of Atlantis (2nd place)
- Mijn all-time favorite: Dominant Species (gewonnen :p)

idd betalende app dacht ik. geen idee hoeveel het was : het is al te lang geleden dat ik die kocht.

A Feast For Odin is overweldigend in het begin (zoveel acties/opties dat je hebt) maar qua complexiteit van regels valt die heel goed mee. Het is gewoon de overvloed aan keuzes die iedere beurt je hersens doet kraken. Zeker geen spel om te spelen met mensen die last hebben van analysis paralysis :)

Ark Nova is een no brainer en dien je gewoon nu in de winkel te gaan halen.
Ze zien er allemaal zeer nice uit en krijgen ook goeie reviews. Maar spijtig genoeg krijg ik hier boardgames met langere spelduur nauwelijks op tafel en kiezen de medespelers eerder voor de kortere games.

Na ongeveer een maand niks gespeeld te hebben door schilderwerken en start van het nieuwe schooljaar, dit weekend nog eens Pandemic Legacy: Season 1 gespeeld. Blijft een steengoede game. En voor mijn verjaardag Ark Nova gekregen en vandaag kunnen spelen: what a game 😍! Het doet zoveel dingen, maar het doet ze allemaal zo goed!

Vrijdag nog eens The Gallerist op tafel gekregen! Wat een zaligheid blijft dit spel toch! 2 keer van strategie veranderd en liep dus telkens 2 stappen achter op de anderen. Terecht laatste dus :)

Ondertussen al 4 keer Ark Nova gespeeld over een tijd van 6 dagen ofzo. Zowel mijn vrouw als ik krijgen er maar geen genoeg van! Mijn vrouw lijkt wel niet in staat om te winnen 🙈.

Vrijdag nog eens The Gallerist op tafel gekregen! Wat een zaligheid blijft dit spel toch! 2 keer van strategie veranderd en liep dus telkens 2 stappen achter op de anderen. Terecht laatste dus :)
Die komt zondag hier aan bod :D Denk dat we ons Vital tour weer zijn aant gaan :p Eerst On Mars => Vinhos

Geen idee of hier geïnteresseerden gaan zitten :

Gisteren nog eens een Netrunner tornooitje gedaan in Gent. Goede resultaten na 4 rondes Swiss, heel dynamische games gehad zowel met Corp als Runner. Dan in de top cut opgeblazen geweest na 4 beurten door middel van een Combo Boom kill. Welp.

Voor wie mij hier Chinees hoort praten, ziehier een introductie tot de beste (card) game ever:

Geen idee of hier geïnteresseerden gaan zitten :

Gisteren nog eens een Netrunner tornooitje gedaan in Gent. Goede resultaten na 4 rondes Swiss, heel dynamische games gehad zowel met Corp als Runner. Dan in de top cut opgeblazen geweest na 4 beurten door middel van een Combo Boom kill. Welp.

Voor wie mij hier Chinees hoort praten, ziehier een introductie tot de beste (card) game ever:
Aaaah, Netrunner.. Lang geleden dat ik dat nog gespeeld heb, tot mijn spijt. Ook lang geleden dat wij nog tegen elkaar gespeeld hebben :p

afgelopen zaterdag met 3 spelers volgende spellen gespeeld:
  • Ark Nova : easily top 3 game aller tijden wat mij betreft
  • Underwater Cities met New Discoveries expansie : 2de maal dat deze op tafel komt en is er eentje die heel goed bevalt in de groep. kan niet wachten om deze terug te spelen. Duurt wel lang maar dat deerde ons niet echt.
  • De Kathedraal : een van mijn eerste spellen die ik zo'n 10 jaar geleden kocht toen ik met de hobby begon. blijft nog altijd een leuk spel dus deze blijft in mijn kast
  • Kanban EV : eerste maal met 3 ipv 2 spelers en was nog beter. Love this game! enig nadeel is dat ik nu al die luxe edities van Vital zijn games wil hebben

Aaaah, Netrunner.. Lang geleden dat ik dat nog gespeeld heb, tot mijn spijt. Ook lang geleden dat wij nog tegen elkaar gespeeld hebben :p
Perfectie bestaat niet natuurlijk, maar de NISEI output is imo tot dusver al heel goed geweest. Zeker voor casual play. Veeeeel minder filler en binder fodder kaarten. Echt een aanrader om es naar te kijken!

Gisteren eerste keer Root, base game. Learning game gespeeld met de eerste 2 beurten beschreven zoals in het boekje en dan weg met de trainingwieltjes.

Ik was Eyrie. Slechts eenmaal in Turmoil gegaan wat denk ik best ok is, maar ook wel wat weggedoken in 1 kant van de map. Had niet echt de matching suits om een doorsteek naar de actie te forceren en mijn roosts uit te breiden.

Woodland Uprising was de winnaar, waren heel explosief naar het einde toe.

Moeilijk om een degelijke mening te vormen na 1 keer te spelen, gezien de strategie maar komt wanneer iedereen meer comfortabel is met de mechanics van alle factions.

Gisteren eerste keer Root, base game. Learning game gespeeld met de eerste 2 beurten beschreven zoals in het boekje en dan weg met de trainingwieltjes.

Ik was Eyrie. Slechts eenmaal in Turmoil gegaan wat denk ik best ok is, maar ook wel wat weggedoken in 1 kant van de map. Had niet echt de matching suits om een doorsteek naar de actie te forceren en mijn roosts uit te breiden.

Woodland Uprising was de winnaar, waren heel explosief naar het einde toe.

Moeilijk om een degelijke mening te vormen na 1 keer te spelen, gezien de strategie maar komt wanneer iedereen meer comfortabel is met de mechanics van alle factions.
Een spel dat mij al lang intrigeert maar nog niet heb durven kopen omdat ik twijfel of het hier veel op tafel zou komen. Kan je het met iets vergelijken qua feeling en spelwijze?

Terug
Bovenaan