Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

Frosthaven; 40 scenario's ver ofzo. Begint wel aan te slepen, moeten nog 2 classes unlocken. Geen idee waar het verhaal naartoe gaat of hoe we het einde kunnen bereiken. We zijn net gestart in de tweede winter.

Denk dat ik er nu wel mijn mening over kan geven: Classes zijn interessanter dan in Gloomhaven en de scenario goals ook gevarieerder maar f*ck wat is dat spel veel admin geworden. Heel vaak en veel special rules tijdens de scenario's. De uitgebreide outpost phase leek op papier wel een leuke toevoeging, in praktijk gewoon veel te veel admin voor wat je ervan terug krijgt. Items , hoewel er massa's zijn, zijn ze nog steeds niet wow. De puzzels in het puzzle book zijn te ver gezocht. En al zeker 1 die fouten in de druk bevat waardoor het heel lastig was om de oplossing te vinden.

Bon... Als iemand me kan helpen naar de snelste weg naar het einde, graag in spoiler tag :) Wij hebben het na meer dan een jaar spelen precies een beetje gehad. Door Frosthaven liggen er nog heel wat ongespeelde games hier te wachten.
Tijdens corona hebben mijn vriend en ik letterlijk elke dag Gloomhaven gespeeld... Frosthaven kwam nadien en waren ontzettend burnt out, dus even niet meer gespeeld.
Uiteindelijk toch 8-tal scenarios gedaan, maar heel die City phase (of hoe het ook heet) is echt een drag... Ook lijkt het ons vele moeilijker met 2 in vergelijking met Gloomhaven.

Inventions: Evolution of Ideas!

De laatst nieuwe Lacerda, and it delivers again! Ok, het is niet zoals Kanban maar het is wel een uitermate goed spel! Breiinbrekers, combo's opzetten en dat op een gemeenschappelijke 'map' met ideeën en uitvindingen!

Wel enkele kleine helaasjes:
- Thema komt er minder goed uit. Je kan bv. later in het spel de bril uitvinden, maar zelfs als het 'glas' nog niet is uitgevonden..

- gemeenschappelijk bord is impact op elkaar en dus soms ook langere denktijden..

La bij al: Wanneer speel ik hem opnieuw? Plz?

Op Spel (in Antwerpen) had ik de 2 Unmatched dozen van Jurassic Park gekocht. Een vriend die er ook was, had Robin Hood VS Bigfoot meegenomen.
Die spellen hebben bijna een half jaar gewoon in de kast gelegen (as you do).
Een week of 2 geleden hebben ik en mijn vriendin de raptor set eens gespeeld. Ze vond het frustrerend spelen.

Maar nu hebben deze week eens met 4 gespeeld. 2 vs 2
Met willekeurig toegewezen characters.
Dat is toch plezant hoor 😅🤣

Met als gevolg dat er onmiddellijk sets zijn bijgekocht geweest 😅
Heb de Roodkapje VS set liggen.
Ook al 2 jaar niet gespeeld. Zal het maar eens bovenhalen!

Gisteren nog eens Tamashi boven gehaald (tutorial opnieuw moeten spelen - spelregels vergeten) blijft heel tof qua mechanics!
Vandaag Etherfields Expansion nog eens 2 dromen gespeeld top hoe ze die variatie blijven doen in elke dream :)

Gisteren na 3 jaar nog eens Wasteland express delivery service gespeeld. blijft toch 1 van mijn favoriete games buiten dat je wel wat tijd kwijt bent met het op te zetten.

Afgelopen week aan zee geweest en vanwege het weer wat gezelschapsspellen gespeeld. De topper was Flamme Rouge, het wielrenspel.

Kort, eenvoudig en toch heel erg leuk. Een aanrader als je niet-boardgame fanaten hebt die je moet overhalen.
Het is simpel gezegd een soort ganzenbord met extra mechanics en een deck van kaarten ipv een dobbelsteen om te kijken hoe ver je rijdt. Echt een topspel!

Gekocht en gespeeld: Sky Team

Heel leuke co-op 2 player game. Basis-game is simpel gehouden, maar de uitbreidingen (modules in de doos) zien er al wat moeilijker uit.
Je mag enkel tussen de worpen door communiceren, na de worp is het enkel hints geven door het plaatsen van de dobbelstenen, wat heel goed werkt.

Gekocht en gespeeld: Sky Team

Heel leuke co-op 2 player game. Basis-game is simpel gehouden, maar de uitbreidingen (modules in de doos) zien er al wat moeilijker uit.
Je mag enkel tussen de worpen door communiceren, na de worp is het enkel hints geven door het plaatsen van de dobbelstenen, wat heel goed werkt.
Gisteren ook een paar keer gespeeld, het thema was voor mij een groot struikelblok, maar het is gewoon enorm fun, zeker met de extra scenario's.

Gisteren ook een paar keer gespeeld, het thema was voor mij een groot struikelblok, maar het is gewoon enorm fun, zeker met de extra scenario's.
Idd, ik heb ook niet per se iets met het thema, maar het zit gewoon heel goed in elkaar, 't is ne leuke puzzel en het ziet er goed uit.

Sky team staat hier ook nog op het lijstje van te willen hebben spellen

Laatste games die ik met mijn vriendin gespeeld heb

Mycelia: leuk en licht spel, valt zeer in de smaak bij ons.

Through the desert: deze valt wat minder in de smaak bij mijn vriendin, ik vind het wel een leuke. Nog maar 1x gespeeld

Mobile Markert: deze na lange tijd nog eens op tafel gehaald. en wij hadden beide het gevoel dat er maar 1 echte strategie in zit om te winnen. deze gaat de collectie verlaten

Dungeon acedemy: ook deze was zeer lang geleden. We herinnerde deze al heel leuk maar nu was dat gevoel er zo niet meer dus gaat ook uit de collectie

Carcassonne safari: blijft voor ons een leuke, ook vanwege het andere thema. Standaard carcassonne doet het niet voor ons.

Games met vrienden.

Cubitos: 1ste keer, basis spel, i like it, heeft wat weg van kwakzalvers

cthulhu: death may die: zeker een leuk spel, maar dit type spel zal nooit mijn favoriet worden.

Laatst bewerkt:

Iemand al gespeeld ? Blijkbaar wel sireus de moeite
Ik heb het liggen, maar nog niet gespeeld. Ik ben wel in verlof binnenkort, misschien dat ik me er wel eens aan zet dan en wie weet start ik de echte game dan ook nog eens op, zou niet bepaald een slecht idee zijn begot.

Sprekende over een board game spelen en dan digitaal beginnen verder spelen. Ik heb twee weekends terug eens wat Carcassonne gespeeld met men vriendin toen we op weekend waren. Echt een vet spel, ondertussen ook in groep eens gespeeld, maar vind het 1 v 1 gelijk veel toffer en tactischer. Heb ondertussen ook op steam voor €2 de digitale versie gekocht en een goeie 6/7 uur gespeeld 😅 ook dat is best wel dikke fun.

Welke uitbreidingen raden anderen mij hier aan, ik had ergens gelezen dat de eerste met de herbergen en kathedralen wel goed is en vooral een simpele uitvergroting met meer tactische opties zonder echt grote nieuwe elementen toe te voegen.

Welke uitbreidingen raden anderen mij hier aan, ik had ergens gelezen dat de eerste met de herbergen en kathedralen wel goed is en vooral een simpele uitvergroting met meer tactische opties zonder echt grote nieuwe elementen toe te voegen.
Enkel die, andere uitbreidingen veranderen voor mij het spel te veel. Ik heb de oude versie nog. Ik heb de rivier (maar zit nu al in basisspel, dacht ik) en de uitbreiding. (Wat nu "herbergen en kathedralen" heet.)

Enkel die, andere uitbreidingen veranderen voor mij het spel te veel. Ik heb de oude versie nog. Ik heb de rivier (maar zit nu al in basisspel, dacht ik) en de uitbreiding. (Wat nu "herbergen en kathedralen" heet.)
De meeste dingen dat ik zag veranderd voor mij vaak ook net iets te veel. Er is ergens een uitbreiding waar je bijvoorbeeld stoffen en materialen verzameld en punten verdient op het einde daar mee. Dat vond ik te ver van de basis van het spel liggen gelijk. Maar in diezelfde uitbreiding zaten dan bv wel pionnen van varkens om je boeren meer punten te laten opbrengen. Dat vond ik dan weer wel interessant, maar dat is gewoon 1 klein iets uit die hele uitbreiding.

Rivieren zit inderdaad in het basisspel nu en de abt ook. Rivieren vond ik niet zo een grote meerwaarde hebben persoonlijk.

Gisterenavond nog eens Dune Uprising gespeeld na onze summer break dat we alle jaren doen.
Man i love the mechanics en gewoon het hele spel eigenlijk.
Normaal moesten we Gloomhaven verder spelen maar na Dune gespeeld te hebben zeiden we allemaal wel dat Dune op zich toch een beter spel is, zo spannend als gisteren hebben we het nog nooit gehad en het was echt het laatste conflict, laatste battle en laatste intrigue card die over de einduitslag beslist hebben. Zalig (ookal verloor ik door die laatste intrigue kaart maar boeie :-D)

Terug
Bovenaan