Argent zat tussen een Astroid field en supernova in, vlakbij een hyperlane. Die grensde dan aan de slice van Jol-Nar. Daarnaast zat ik, links van me Hacan en tot slot Sardak.
Ik had niet langer gekeken dan m'n neus lang was bij het kiezen van een startplek. Ik zag een rode techskip die ik graag wou. Maar de rest van de omliggende planeten had amper resources.
- Ronde 1: Cruiser 2 gemaakt en Mecatol rush gedaan. Niemand had Warfare dus jammer genoeg te weinig units op goed uit te breiden.
Hacan vindt meteen een gamma wormhole.
- Ronde 2: mijn cruiser en infantery van Mecatol gehaald om Primor te nemen (legendary planet). Wegens weinig resources heb ik trade genomen om toch cash te hebben. Ik had 6 planeten, inclusief m'n homesystem die samen 8 resources boden. 3 daarvan in m'n homesystem. Gevolg: weinig plastic.
Ook slechte exploration en secret objective. Ik kreeg relic fragments (van elke kleur eentje) terwijl andere tradegoods kregen of een een fucking mech konden plaatsen. Mijn secret was om 5 dreads op het bord te hebben; Argent moest 4 mechs hebben, had Hope's End (geeft telken een Mech én dan nog eens "Local Fabricators" (bij exploration 1 trade good voor 1 mech op de planeet die je explored".
Eerst skirmishes tussen Sardak en Hacan. Ik had wat deals met Hacan links van me (I needed the money) en een truce met Jol-Nar rechts van me.
Agenda fase komt op tafel en we kunnen kiezen tussen een extra level 1 of 2 objective. Argent zet haar rider in: 1VP als er een level 1 op tafel komt. Ik was speaker en had dus de bepalende stem. Voor level 1 gegaan aangezien ik zelf zwak stond en hoopte op een makkelijker objective.
- Ronde 3: wat gevechten tussen Hacan en Sardak. Ik maak een deal met Sardak en Argent om me met rust te laten op Mecatol. Zij mochten hun commodities refreshen (ik had weeral trade) en ik zou niet voor Imperial en "het Mecatol Punt" gaan. Mecatol en m'n twee planeten met 0 resource maar samen 3 influence gebruikt om zo tokens via de secondary van Leadership binnen te harken.
Met Hacan een kleine combat gehouden om een fleet token te verkrijgen.
Lone cruiser van Sardak aangevallen en zo tweede token gekregen.
Jol-Nar en Argent wisselen Support For The Throne en Cease Fire uit.
- Ronde 4: zelfde idee en 3e keer op rij trade genomen. Zelfde deal met Sardak en Argent gesloten.
Waar tokens opbouwen en met m'n TG's plastic op tafel brengen. Argent kiest wel voor Imperial. Ik bereid me voor op ne storm.
Ik haal m'n 5 dreads op het bord. Jol-Nar techt War suns. Hacan en heeft nog altijd ruzie met Sardak en ook met Argent (op het wormhole system waar alle wormholes naar linken).
Ik spreek met Jol-Nar af om een ship af te zonderen en zo een token te nemen en in m'n fleetpool te krijgen.
Net op het moment dat ik denk dat het er goed uit ziet speelt Argent de Imperial uit.
1 Public gescoord. Op't eind van de ronde ook.. Staat ze op kousenvoeten ineens op 7.
Ik ontdek Mirage: holy shit, that was cool! Extra planeet uit het niets én dan nog eens 2 fighters elke ronde.
- Ronde 5: Ik ga zelf voor Leadership. Ik heb m'n Commander en wil op pad!
Sardak valt Mecatol aan. Jammer want ik wou nog één ronde van die 6 influence profiteren.
Hacan gebruikt z'n hero en zet gratis al z'n dreads, flagship en mechs op tafel. Hij had 2 level 2 Stardocks in z'n homesystem en is op weg naar Argent. Ik help hem daarbij via m'n agent. Uiteraard tegen betaling. Hacan geraakt in het Argent home system en richt een ravage aan. Spannende combat want hij verliest veel en kan slechts één planeet innemen. Jammer genoeg wel nadat Argent weer een objective kan claimen.
Hij bouwt een kleinere vloot in z'n homesystem (een dread en 2 cruisers).
Ik ga zelf achter de omliggende planeten van Argent.
Sardak profiteert om naar m'n slice te gaan. Gelukkig heb ik 2 goeie fleets: telkens een mix van dreads en cruisers als backbone met wat fighters aangevuld. De ene die achter Argent aan ging, stuur ik richting Sardak home turf. De andere richting Primor.
Jol-Nar triggert het cease fire met Argent.
- Rond 6: Argent lijkt het moeilijk te krijgen. Trekt omliggende ships naar het homesystem om het terug in handen te krijgen.
Jol-Nar gaat richting Mecatol met War Suns, hij denkt dat Argent in de touwen ligt ondanks de 9 punten.
Home system probeert ze terug in te nemen maar lukt deels: uiteindelijk krijgt ze via haar hero wel haar fleet terug daar. Ze krijgt de resten van de Hacen vloot kapot maar de planeet innemen lukt niet.
Ik denk hetzelfde en laat begaan en focus op Hacan. Alles ligt daar voor het rapen. Dus ik beweeg één fleet stelsematig naar daar, onderweg pak ik Sardak aan die op dat moment nog maar peanuts heeft. Jol-Nar helpt met Sardak terug te dringen, vanuit Mecatol startende. Argent doet zelfs ook een duit in't zakje en pakt nog een Sardak planeet met 1 destroyer en 1 infanty
Fleet 1 geraakt bij Hacan's homesystem dat ik moeiteloos inneem (3 dreads & 3 cruisers, 5 fighters en 1 infantry).
Fleet 2 maar naar m'n homesystem om via ne rush volgende ronde het home system van Jol-Nar aan te vallen.
Eind van de ronde grote verrassing wanneer Argent haar secret objective haalt: "Mine Rare Metals" (control 4 hazardous planets).
Die planeet dat ze zo casual wegpikte van Sardak was hazardous en gaf haar dus het VP dat ze nog nodig had. Mega verrassend en goed gespeeld.
We waren te gefocussed op dat homesystem. De paar planeten die ze had waren toevallig bijna allemaal nog rode.
Support for the throne heeft in onze groep weeral iemand aan de overwinning geholpen. Mensen moeten dat echt minder rap uitdelen..
All in all: zeer tof game. Eerste keer dat ik militair zo sterk stond. Mahact is zalig, vooral de commander.
Dankzij het early game en de fleettokens vd rest had ik echt veel tokens zodat ik met fleets overal naar toe kon. Ze waren niet gigantisch sterk (3 dreads, 3 cruiser 2) maar ik kon gewoon de fights kiezen waar ik in't voordeel was. Echt jammer dat ik dat geen rondje extr kon doen.