Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

Idem: Vorige zaterdag TI4

Rassen:

1. Sol
2. Naalu
3. Jol-Nar
4. Titans
5. Sardakk
6. Nekro

Uiteindelijk hebben de Titans gewonnen, maar de rest zat op 9 of 8 punten. Redelijk spannend naar het einde toe. Een van de spannendste sessies (met de nodige salt).

Overlaatst:
- Kemet sand and blood
- dune imperium en dune imperium uprising.

Worker placement, area control, cart drafting en e beetje vechten. Is toch mijn favoriete combo geworden.

Nog eens een potje Nemesis.

Dat spel heeft zeker z'n flaws maar stelt imo nooit teleur. Elke keer gebeurt wel iets waardoor elke sessies iets unieks heeft en dat game een hele tijd nadien nog voor de geeft kunt halen.

Oath: Kutspel veel te lange uitleg en na 5uur er de brui aan gegeven..
Ark Nova: Worker placement, mini puzzelgame, coole beestjes :) Basically een zoo maken en ondertussen zoveel mogelijk punten te scoren. Heel leuk, ik vind het puntensysteem wel goed, maar
Too many bones: Veel dobbelsteentjes smijten en character building. we hebben de unbreakable versie gespeeld met de lava map, voegt wel iets toe tov de standard map
Spirit Isand: goed spel, heel tactisch, wat leuk kan zijn maar tegen dat punt was mijn hoofd al verzadigd met nadenken dus het stak een beetje tegen. Los van het feit dat het wel een goed co-op spel is

Eergisteren voor het eerst een Exit spel gespeeld: Ontvoering in Fortune City. Zat goed in elkaar, maar tegen 't einde bleken we duidelijk toch iets te moe voor zo'n spel. Lang gedaan over een aantal dingen waar we normaal wel sneller mee weg zouden gegaan zijn. 1 puzzel die we allicht nooit zonder hulp zouden gehad hebben.

Smaakt wel naar meer!

Vaalbara kaartspel waarbij je met je stam een zo goed mogelijk rijk moet opbouwen. Speelt heel snel en gemakkelijk en best toch wat diepgang en verschillende strategieën. Best een leuk spelletje.

Agricola (Originele versie)

Dankzij de campaign voor de nieuwe versie van Awaken Realms wou ik mijn geheugen eens opfrissen. Is dat spel echt zo goed voor mij na al die jaren. En wil ik hiervan een "mooiere" versie.

Ik was vergeten hoe hard dat spel wel niet is. Constant het mes op de keel om die gezinsleden te voeden. Zeker als je niet optimaal gespeeld hebt zoals ik. In slechts 14 rondes moet je zorgen dat je van alles een beetje hebt om minpunten te voorkomen en dan liefst nog wat kaartjes die punten opleveren en wat focus leggen op bepaalde zaken anders zal je score maar triestig zijn. Zoals bij mij gisteren :D

Je start elk spel met 14 kaarten. (7 ambachten en 7 kleine investeringen) In de nieuwe versie zitten alle decks +- 1600 kaarten. Om van dat aantal geniet van te hebben zal je heel veel dit spel moeten spelen. Ook al is Agricola een goed spel, het is me de nieuwe versie niet waard. Het aanbod van mijn games is te groot om deze enkel te spelen en eerlijk gezegd ik vind de oldskool compactere stijl mooier dan de nieuwe.

Nog eens robot quest arena boven gehaald. Met aangepaste shop regel is het veel leuker omdat de shop veel sneller wisselt dan. Anders blijven er heel het spel kaarten liggen die niemand wil.

Mijn zoontje net 5 geworden en als hij de doos ziet wil hij altijd spelen. Tot nu toe nog geen poging gestart maar eens proberen dan.
Het is wat helpen natuurlijk. En mijn vrouw tegenhouden om ze compleet af te maken, die gaat altijd los in dat spel :lol:

Ook Flash Point geprobeerd, dat gaat ook al een beetje. Vandaag Santorini met de zoon gedaan, maar dat was nog wat te vroeg.

Het is wat helpen natuurlijk. En mijn vrouw tegenhouden om ze compleet af te maken, die gaat altijd los in dat spel :laugh:

Ook Flash Point geprobeerd, dat gaat ook al een beetje. Vandaag Santorini met de zoon gedaan, maar dat was nog wat te vroeg.
Koala kart speelt ie al vlot(en onder 2e dobbelsteen). Was ook ooit aanrader van jou hier dacht ik.

Koala kart speelt ie al vlot(en onder 2e dobbelsteen). Was ook ooit aanrader van jou hier dacht ik.
Ja, daar was de zoon ongelofelijk fan van. Intussen is hij het al wat beu, al haalde hij het gisteren ook nog eens boven

Het was een bordspeldag voor vaderdag gisteren :woohoo:

Al een paar avonden The Witcher old world gespeeld met 5 maar het duurt zo lang dat we het nog nooit uitgespeeld hadden. Vorige zaterdag uit miserie een brunch georganiseerd om 11u en er na het eten aan begonnen. Om 17u was het eindelijk uitgespeeld. Toch echt overdreven eigenlijk.
Wel een coole dag:)

Deep regrets gespeeld, kende het totaal niet maar beviel me enorm. zo veel zelfs dat ik het overweeg om zelf in de collectie te hebben
Cyclades legendary editions zeker een verbetering tegen over het origineel. Maar volgens mij spelen wij veel te braaf en traag. spel heeft zeker 4u geduurd :oink:

Ondertussen 3 keer Galactic Cruise gespeeld. Ik vind deze echt wel leuk in elkaar zitten met de verschillende acties maar vooral ook gewoon fun omdat je die cruises eerst bouwt, dan volk zoekt om ze te vullen en dan te lanceren. Deze wil ik echt nog wel spelen en door de constante switch up van actie-locaties, cruise-goals en technologies is het ook constant anders. Toppertje van dit jaar voor mij!

Had laatste een raketje met 4 'chill' kamers: Yoga Studio, Tea Café, Observation Deck en Massage Lounge. Chilste cruise ooit! :D

Terug
Bovenaan