Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

Ik weet nog niet wat ik moet denken van The Gallerist :P Moet het nog eens spelen inderdaad voor ik een echte judgement kan geven 🙃
Ik wil echt Dominant Species nog eens spelen ... Blijft mijn #1

Ik ben enkele weken geleden solo aan mansion of madness begonnen. Omdat deze nu al even de positie van 'shame' had in mijn kast. Ik kreeg ze vooral niet gespeeld met volk.
Uiteindelijk alle scenario's + 1 DLC de revue laten passeren. Heb er eigenlijk solo veel plezier mee beleefd en volgens mij heb ik niet al te veel fouten gemaakt.
Begonnen met Escape from Innsmouth en geëindigd met Rising Tide. het opslaan was alleszins een goed idee om even een break te nemen tussen een spel door en eigenlijk leg je dat spel snel goed terug neer. Moet mijn mening wel wat herzien dat het overmatig dobbelen kan tegensteken. Het viel reuze mee, maar dat is misschien omdat je solo kan doorspelen. En een sucky worp balanceert hem ook wel ergens doorheen je game. Soit, fun game, en ergens hoop ik ze nog es te kunnen spelen met mijn vrouw!

Intussen aan act 2 begonnen in Middara. Nog altijd niet zeker of het een absolute topper of een subtopper zal worden aan het einde van de rit, maar het ziet er nog altijd veelbelovend uit.
Begonnen met Escape from Innsmouth en geëindigd met Rising Tide. het opslaan was alleszins een goed idee om even een break te nemen tussen een spel door en eigenlijk leg je dat spel snel goed terug neer. Moet mijn mening wel wat herzien dat het overmatig dobbelen kan tegensteken. Het viel reuze mee, maar dat is misschien omdat je solo kan doorspelen. En een sucky worp balanceert hem ook wel ergens doorheen je game. Soit, fun game, en ergens hoop ik ze nog es te kunnen spelen met mijn vrouw!
Is een van mijn favorieten. Gebruik van de app is echt een meerwaarde, en tonnen beter dan de first edition (die eigenlijk ook al een topspel was).

Mijn weekendsessies:

Aeon's end legacy
My City
Chronicles of Crime 1400
Cartographers
Trails of Tucana
De kwakzalvers: alchemisten
Pan Am

Laatst bewerkt:
Gisteren voor het eerst Space Race gespeeld met 2.. Combineert Engine Building met een beetje Area Control en Tableau Building..

Geen slecht spel, zeker voor herhaling vatbaar, maar niet met 2.. Te vrij en te open en spelers lopen elkaar niet vaak in de weg.

Wel cool ontwerp en ook grafisch wel goed in elkaar gestoken :)

Lost Ruins of Arnak. Zeer leuk spel, zal wel nog wat zoeken worden naar de beste opties.
Verder ook nog Azul tussen door en El Dorado, ook wel leuk spel.

Nog altijd Middara hier. Enige nadeel aan het spel is dat ik om de 30 minuten aan mijn vrouw moet uitleggen wie - and I quote - "die slet is", maar voor de rest is het echt wel een topper. Qua gameplay vind ik Gloomhaven beter/diepgaander, maar qua verhaal steekt Middara er dan weer bovenuit. Moeilijk kiezen tussen die twee.

Caverna voor de eerste keer gespeeld.
Heel veel opties en verschillende strategieën mogelijk. Ik ben fan van Rosenberg en deze lijkt op het eerste zicht ook een topper te zijn.
Speelde alvast heel vlot met 2 spelers

Pfoe eindelijk Nemesis eens gespeeld, wat een topspel! Echt volledig mijn meug. Daarbij dat ik als enige op het einde nog op het schip zat en nog een extreem spannend laatste kwartier heb beleefd en toch nog overleefd heb. Kan al niet wachten tot de volgende sessie!

Pfoe eindelijk Nemesis eens gespeeld, wat een topspel! Echt volledig mijn meug. Daarbij dat ik als enige op het einde nog op het schip zat en nog een extreem spannend laatste kwartier heb beleefd en toch nog overleefd heb. Kan al niet wachten tot de volgende sessie!
Da's ook mijn nummer 1. Altijd spannend 🙂

Da's ook mijn nummer 1. Altijd spannend 🙂

We hebben deze nog nooit gewonnen :cry2:😂 ... Idd, ook 1 van de tofste games :D

Zaterdag hebben we Trickerion gespeeld en een sessie Mechs vs Minions.
Volgende zaterdag staat weer een epic Twilight Imperium op de planning !!

The Red Cathedral afgelopen weekend voor de eerste keer gespeeld.
Heel erg leuk medium weight game.
Speelt vlot en het mechanisme om resources te vergaren is heel leuk.
Ook wel tof dat het in een kleine doos zit, zo kunnen er meer spellen in mijn kast :)

Vrijdag was het weer Agricola, mensen wouden het nog ies herspelen :D. Nooit afslaan!
Zondag dan voor het eerst sinds lang nog ies Pipeline gespeeld! Dat blijft zo een heerlijke puzzel!

Door slaapgebrek en twee kleine kinderen komen er hier momenteel helaas geen zware spellen op tafel. Het zwaarste spel dat ik mijn vrouw heb kunnen overtuigen om te spelen de laaste weken is Nusfjord, best wel een interessante Rosenberg. Al denk ik dat hij meer tot zijn recht komt met 2 spelers.

Verder zijn het hier voornamelijk tile placement spellen genre Miyabi, Alice's Garden enz hier momenteel. We zijn ons vooral door de campaign van My City aan het werken.

Gelukkig is er voor mij ook nog BGA voor het zwaardere werk af en toe.

Dit weekend Lisboa voor de eerste maal (en ook een tweede maal) gespeeld.
We waren met 2 spelers en onze initiële vrees dat het game te moeilijk zou zijn was niet nodig.
De playthrough op youtube van Before You Play toont heel goed aan hoe het spel in elkaar zit en met daarna nog eens samen de regels te overlopen hadden we voldoende om het spel aan te vatten.
Het moeilijkste is om de volgorde in de verschillende flows goed te hebben, maar hiervoor hadden we een flowchart afgedrukt die te vinden was op bgg.

De game zelf is volledig mijn ding. I love it. Elke keuze is belangrijk en je moet met heel veel rekening houden maar eens je het spel speelt lijken de keuzes die je maakt vanzelfsprekend.
Dit is er eentje dat ik nog veel wil spelen!

Terug
Bovenaan