Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

Nog op zoek naar iemand? of reeds begonnen?
En base game of de full versie? met remmen enzo? :p
Race is bezig met 9, maar voor de volgende is er dus nog een laatste plekje vrij, zal je dan uitnodigen.
Is full versie met remmen, bodywork, repair points in de pits, variabel weer, kwalificatie, alles erop en eraan. Beetje verslavend :p

Coralia gespeeld (zat in een tweedehands pakket dat ik kocht). Meh. Vond er niet veel aan. 🙃

Planet daarintegen: leuk en luchtig spel ! Geen idee of het in de collectie gaat blijven maar het is wel nog plezant om met die wereldbol te prutsen. 😁

Galileo Project. Heel tof. Deed me wat denken aan Zenith en dat vind ik een geweldig spel. Aanrader! 😁

Harvest Dice. Tja, het was 4 euro dus nam ik deze mee maar het is wel héél simpel. 't Was wel nekeer tof voor tussendoor. 🤓

Tawantinsuyu, eindelijk! Na 5 jaar da het toch op mijn wishlist stond, is het er eindelijk ies van gekomen. En hij is HEEEL goed bevallen. Het sap liep uit mijn oren achteraf van de keuzes en planning maar zeer voldoeninggevend afgesloten!

Tawantinsuyu, eindelijk! Na 5 jaar da het toch op mijn wishlist stond, is het er eindelijk ies van gekomen. En hij is HEEEL goed bevallen. Het sap liep uit mijn oren achteraf van de keuzes en planning maar zeer voldoeninggevend afgesloten!
Nog nooit van gehoord. ziet er wel leuk uit :)

Hier gisteren: Ahoy met 3
Ene van onze groep is nogal fan van Ledergames dus diene koopt die allemaal.
Root, oath,.. etc, Allemaal zeer assymetrische games.

Ik vond het niet echt goed..
Ene was precies een singleplayer spel aan het spelen. En de anderen zijn gewoon ja.. Een beetje elkaar aan het kloten op verschillende manieren.
En uiteindelijk had diene singleplayer speler 2 keer zoveel punten als ons :)
Ik vond het niet echt geslaagd.

De laatste maand enkele nieuwe boardgames gespeeld waaronder Ark Nova.

Dit spel is echt fantastisch leuk. Ik vind het echt zo leuk om een dierentuin zo efficiënt mogelijk te bouwen en ik dater toch wat spanning in zit als je verder in het spel komt om conservation points te scoren.

De afgelopen week heeft Mage Knight nog eens op tafel gelegen. Of toch op het tapijt, wegens plaatsgebrek op tafel.

Het eerste spel gewonnen door een waanzinnig coole combo van een viertal kaarten te kunnen spelen. Daar is het spel toch erg goed in, er zijn zoveel mogelijkheden dat je soms pas in de beurt zelf beseft wat er allemaal kan. Tweede spel verloren, daar had ik vrij snel veel wonden, daar heb ik dan geprobeerd bewust een strategie te volgen waar je wonden krachtig kan inzetten (ook weer cool dat dat kan). Dat ging een hele tijd best goed, tot mijn held zich in de laatste nachtfase uiteindelijk maar leegbloedend te rusten heeft gelegd tegen een boom, met uitzicht op de laatste stad die ze niet meer kon veroveren.

Ik zoek op termijn nog weleens een nieuw solospel te kopen. Spirit Island of Gloomhaven lijken me wel interessant. Maar misschien ga ik eerst nog eens het luchtigere genre op en met Flamme Rouge een Tour De France rijden. En Mechs Vs Minions heb ik hier ook nog liggen. Dat blijft ook leuk.

Nemesis.
Mijn broer had het voor zichzelf gekocht met kerst :)
Zeer thematisch Alien spel, iedr zijn eigen verborgen agenda maar ge moet toch samenspelen om het te halen.
2uur uitleg en dan 3uur gespeeld, dus wat aan de zware kant :p
Maar het was wel leuk tot ineens alle "defect" tokens gebruikt waren en de regel is dan dat u schip ontploft.
Dus vrij anti-climactisch einde. Volgende keer iets meer letten op hoeveel tokens er nog over zijn :)

Beetje meer uitleg bij vorige post:
Er zijn 3 types tokens die allemaal hetzelfde eindresultaat hebben als de voorraad ervan op is, game over.
Defect, brand en nog iets maar die zijn we zelf niet tegengekomen.
2 keer een event kort op elkaar gehad dat all revealed X type rooms get a defect token. Ge hebt acties dage kunt doen om die te repairen maar we zagen de sense of urgency niet. De actie is ook heel "duur" ik denk dat het ook afhankelijk is van u class, we hadden niemand die engineer was maar ik kan mij voorstellen dat die vrij cheap kan repairen.

Nemesis.
Mijn broer had het voor zichzelf gekocht met kerst :)
Zeer thematisch Alien spel, iedr zijn eigen verborgen agenda maar ge moet toch samenspelen om het te halen.
2uur uitleg en dan 3uur gespeeld, dus wat aan de zware kant :p
Maar het was wel leuk tot ineens alle "defect" tokens gebruikt waren en de regel is dan dat u schip ontploft.
Dus vrij anti-climactisch einde. Volgende keer iets meer letten op hoeveel tokens er nog over zijn :)
Super Super tof spel! Ik vind het niet zo erg als het even duurt om de regels uit te leggen, maar wel als het rulebook onduidelijk is. Afschuwelijk.
Wij gebruiken trouwens deze versie: iets langer, maar alles wordt superduidelijk uitgelegd.

Jaaaa... Nemesis.. vind ik ook een fantastisch spel!
Het komt niet zo heel vaak op tafel, omdat het wel redelijk lang duurt, maar ik zeg er nooit nee tegen :love:
Zelfs al redden we het meer niet dan wel :p

Afgelopen weekend nog eens een rondje TI.
Weeral tweede geworden. Volgens de BGG logs: 8 keer played, 5 keer tweede en 1 keer derde. Ik speel dus wel goed maar ni goed genoeg.
Wel toffe dag. Naaz Rokha speler is gewonnen, had wel wat geluk: één van de eerste objectives: 2 planeten met attachments. Eerste stage 2 objective: 3 planeten met attachments. Voor iemand dat door die decks kan scheuren, heel haalbaar. Daarna krijgt hij ook de Tomb & Crown of Emphidia in handen. Dus easy VP's.

Zelf Saar gespeeld en ondervonden die best leuk en vrij sterk zijn. Helaas een fout gemaakt door m'n 2 fleets te splitten: één van de twee uit elkaar gehaald om Mecatol te pakken. Maar daarna bleven er 1 sterke en 2 zwakkere over en daar de prijs voor betaald.

Anyway, blijft een leuk spel en elke wanneer we spelen krijgen we 's middags honger, kijken we op de klok en merken we dat het al bijna 14u is ipv 12u. Time flies dus :)

Afgelopen weekend nog eens een rondje TI.
Weeral tweede geworden. Volgens de BGG logs: 8 keer played, 5 keer tweede en 1 keer derde. Ik speel dus wel goed maar ni goed genoeg.
Wel toffe dag. Naaz Rokha speler is gewonnen, had wel wat geluk: één van de eerste objectives: 2 planeten met attachments. Eerste stage 2 objective: 3 planeten met attachments. Voor iemand dat door die decks kan scheuren, heel haalbaar. Daarna krijgt hij ook de Tomb & Crown of Emphidia in handen. Dus easy VP's.

Zelf Saar gespeeld en ondervonden die best leuk en vrij sterk zijn. Helaas een fout gemaakt door m'n 2 fleets te splitten: één van de twee uit elkaar gehaald om Mecatol te pakken. Maar daarna bleven er 1 sterke en 2 zwakkere over en daar de prijs voor betaald.

Anyway, blijft een leuk spel en elke wanneer we spelen krijgen we 's middags honger, kijken we op de klok en merken we dat het al bijna 14u is ipv 12u. Time flies dus :)
Thunders Edge?

Terug
Bovenaan