Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

Door slaapgebrek en twee kleine kinderen komen er hier momenteel helaas geen zware spellen op tafel. Het zwaarste spel dat ik mijn vrouw heb kunnen overtuigen om te spelen de laaste weken is Nusfjord, best wel een interessante Rosenberg. Al denk ik dat hij meer tot zijn recht komt met 2 spelers.

Verder zijn het hier voornamelijk tile placement spellen genre Miyabi, Alice's Garden enz hier momenteel. We zijn ons vooral door de campaign van My City aan het werken.

Gelukkig is er voor mij ook nog BGA voor het zwaardere werk af en toe.
second! al een maand geleden ofzo...

Vrijdag nog een keertje Kanban EV gespeeld met 4 op Tabletopia. Blijft toch eentje waar de hersentjes van kraken, maar achteraf wel een grote voldoening als je je garages vol ziet staan :).

Zondag dan met 2 een potje Underwater Cities gespeeld! Blijft toch ook een van de favorieten :)

Het Mysterie van Eldorado (eindelijk kunnen ophalen, nog eens merci @StanTem!)
Shadows over Camelot: somehow blijf ik deze toch echt nog wel leuk vinden :tongue:
Het nieuwe bordspel van Bloodborne: moet nog wat meer spelen om een mening te vormen, vermoedelijk wordt het 'wel leuk, niet wauw'

Through the ages: a new story of civilization.
Had al 1x gespeeld op bga, nu irl. had beetje schrik van de administratie maar valt eigenlijk zeer goed mee.
Nu met 2 gespeeld en de kortere tutorialversie. Zal heel anders spelen met meerdere spelers maar dan zal er meer downtime zijn.
Denk wel leuk indien gespeeld met mensen die het al wat kennen zodat het vlot blijft spelen.

Through the ages: a new story of civilization.
Had al 1x gespeeld op bga, nu irl. had beetje schrik van de administratie maar valt eigenlijk zeer goed mee.
Nu met 2 gespeeld en de kortere tutorialversie. Zal heel anders spelen met meerdere spelers maar dan zal er meer downtime zijn.
Denk wel leuk indien gespeeld met mensen die het al wat kennen zodat het vlot blijft spelen.

Ik vind dat een moeilijk spel om een engine in op te bouwen. Ik geraak precies nooit vertrokken.

Zaterdag Dominant Species en ChinaTown gespeeld. Laatste nooit gespeeld maar verdomd leuk! Beide ook gewonnen voor nen keer :p

Het spelen gaat goed vooruit met 2 tijdens een lockdown.
We zitten nu al in 2021 aan 223 keer een spel gespeeld.
Dit waren tot nu toe 63 verschillende bordspellen.

We spelen iedere speeldag 1 nieuw bordspel tussen alle andere in.
Dit weekend waren de nieuwe bordspelen : Rococo deluxe editie en Star Wars: Rebellion.

Rococo deluxe editie is prachtig qua artwork, componenten, inhoud...Werkelijk een hebbeding.
Het spel zelf is ook top en speelt heel erg vlot met 2.
Een medium weight eurogame dat snel aan te leren is en toffe gamemechanismes bevat.
Aanrader.

Star Wars : Rebellion is al wat meer werk om op tafel te krijgen en duurt ook behoorlijk lang (zo'n 3 uur)
Hier is het moeilijk om na 1 sessie een eindoordeel te geven.
Beide kanten hebben een totaal verschillend doel en je zal dit spel maar echt kunnen beginnen spelen en doorgronden eens je een paar keer met beide kanten hebt gespeeld.
maar ik kan nu al zeggen dat ik deze snel terug wil spelen. Lijkt me wat Star Wars betreft de game om te hebben als fan van de originele trilogie

Ik vind dat een moeilijk spel om een engine in op te bouwen. Ik geraak precies nooit vertrokken.
Ja net daarom dat het mij aanspreekt denk ik, is niet de standaard engine opbouwen maar ook afhankelijk van de andere spelers.
Altijd een keuze maken maar ik denk soms niet te veel laten afleiden door de kaarten die passeren.
Moet het nog wat meer spelen maar nu is het ook plezanter om op bga te spelen aangezien veel dingen nu duidelijker zijn door het irl eens te spelen.

Star Wars : Rebellion is al wat meer werk om op tafel te krijgen en duurt ook behoorlijk lang (zo'n 3 uur)
Hier is het moeilijk om na 1 sessie een eindoordeel te geven.
Beide kanten hebben een totaal verschillend doel en je zal dit spel maar echt kunnen beginnen spelen en doorgronden eens je een paar keer met beide kanten hebt gespeeld.
maar ik kan nu al zeggen dat ik deze snel terug wil spelen. Lijkt me wat Star Wars betreft de game om te hebben als fan van de originele trilogie
Goed spel. Ik heb ook de uitbreiding. Vraagt wel wat tijd ja.

Gespeeld afgelopen weekend:

Detective city of angels
My city
Praga Caput Regni
Trails of Tucana
Clever Cubed
Endeavor
Kwakzalvers Alchemisten
Aeon's end legacy (laatste spel)

The Lord of the Rings: Journeys in Middle-Earth met mijn madam. Woensdag chapter 1 en vandaag chapter 2. Vandaag op ons doos gekregen: 1 of andere Elite Orc die poor Bilbo 2x one-shotte (de tweede keer was er te veel aan).
Wel super tof spel en precies toegankelijker dan Imperial Assault voor mijn vrouw.

The Lord of the Rings: Journeys in Middle-Earth met mijn madam. Woensdag chapter 1 en vandaag chapter 2. Vandaag op ons doos gekregen: 1 of andere Elite Orc die poor Bilbo 2x one-shotte (de tweede keer was er te veel aan).
Wel super tof spel en precies toegankelijker dan Imperial Assault voor mijn vrouw.
Hier staat Imperial Assault hoger op de ranglijst. Zonder app voorlopig. De campaign btw, skirmish vindt ze maar niets.

Lord of the rings uitgespeeld en verkocht.

Productief dagje gehad vandaag
- Marvel United
- Tainted Grail (net in chapter 8)
- Chronicles of Crime
- Nemesis (Ship exploded :( )

Marvel United speel ik ook regelmatig nu. De zoon (8) is grote fan. De dochter (7) iets minder, maar ze speelt het wel graag.

Vrijdag: memoir 44' New Flight Plan 4 scenario's
Zaterdag: Burgle Bros 2; War of Whispers; Just one; Bedriegers Bedrogen

Terug
Bovenaan