Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

Marvel United speel ik ook regelmatig nu. De zoon (8) is grote fan. De dochter (7) iets minder, maar ze speelt het wel graag.
Hier ook (Enkel met de vriendin wel) - is gewoon een luchtig tussendoortje als we ergens 45min hebben. Juist spijtig dat we momenteel nog vastzitten aan corebox en dat de expansions pas ten vroegste voor ergens 2021 zijn.

Zonet ontdekt na 12 sessies dat we een regel in Pandemic Legacy S0 verkeerd spelen. Het is een detail, maar het heeft gigantische invloed op de boardstate en manier van spelen.
We kunnen beide wel wenen nu, het spel is voor de vuilbak 😭.

Zonet ontdekt na 12 sessies dat we een regel in Pandemic Legacy S0 verkeerd spelen. Het is een detail, maar het heeft gigantische invloed op de boardstate en manier van spelen.
We kunnen beide wel wenen nu, het spel is voor de vuilbak 😭.
Je doet het verder zoals ervoor en ziet het als 'houserule' of is het gamebreaking?

Je doet het verder zoals ervoor en ziet het als 'houserule' of is het gamebreaking?
Het is eigenlijk wel gamebreaking. Hierdoor hebben we op die 12 sessies nog maar 3 incidenten gehad en nog geen enkele uitbraak. Ons bord is bijna maagdelijk als het op toezicht aankomt en geïnfecteerde steden enkel door de campaign...

Da's wel zuur in dat soort spel. Heel de beleving is zo toch anders dan dat het bedoeld is.

Mercado de Lisboa: heb deze solo getest, voor mij geslaagd, vlotte thinky game.
Paleo: met 4 spelers. Level 3 al 4 keer verloren. Je hebt precies echt wel veel geluk nodig in dit spel. Al 3 keer nipt verloren, voelt zuur aan en de goesting om nogmaals zelfde level te spelen is een beetje weg.

Paleo: met 4 spelers. Level 3 al 4 keer verloren. Je hebt precies echt wel veel geluk nodig in dit spel. Al 3 keer nipt verloren, voelt zuur aan en de goesting om nogmaals zelfde level te spelen is een beetje weg.
Gisteren level 1 & 2 gespeeld. Te veel geluk in een spel vind ik maar niets. Ik hou mijn hart vast voor level 3 als ik het zo lees.

Nog eens Nemesis gespeeld maar met de expansiecharacters en void seekers. Vond het wat minder dan het origineel al had ik wel een interessantere missie gekregen.
Heb men persoonlijk doel wel gehaald (andere speler afmaken :devilish:) maar uiteindelijk zijn wel wel alleen gesneuveld...

afgelopen zaterdag was terug gamedag. Zo'n 12 uur non-stop bordspellen gespeeld met 2 spelers.
De 'zwaardere' games worden in begin gespeeld en naar einde toe gaan we naar de minder heavy games (vooral omdat er 's avonds al eens een streekbier op tafel komt)
  • a feast for odin : topper, in mijn top 3 aller tijden (met uitbreiding The Norwegians)
  • seasons : eerste maal gespeeld, degelijk medium weight spel
  • tekhenu : deze is aan het stijgen voor mij. begint in mijn top-20 binnen te sluipen
  • clever tot de 3de macht : de moeilijkste van het trio 'clever' spellen maar daardoor ook wel de leukste van de 3
  • praga caput regni : niet alleen het mooiste bord maar ook het beste nieuwe bordspel van de laatste maanden
  • aquatica : een leuke medium weight dat erg vlot speelt.
  • man muss auch gönnen können : momenteel mijn favoriete roll&write
  • the red cathedral : een heel toffe medium eurogame dat niet heel lang duurt. ook top dat alles in een klein doosje past
  • Qwixx : mijn favoriete roll&write als ik niet teveel zin heb om te denken
  • New York Zoo : mijn minst favoriete Uwe Rosenberg. zal die zelf nooit kiezen om te spelen maar heb er ook niets op tegen als die op tafel komt

Gisteren Court of the Dead gespeeld. Visueel zeer mooi spel en zat op zich wel goed in elkaar maar toch net iets teveel random factor om er een topper van te maken...
Met veel zin aan begonnen maar kon mijn verwachtingen niet inlossen. Misschien ooit nog wel eens een poging geven.

afgelopen zaterdag was terug gamedag. Zo'n 12 uur non-stop bordspellen gespeeld met 2 spelers.
De 'zwaardere' games worden in begin gespeeld en naar einde toe gaan we naar de minder heavy games (vooral omdat er 's avonds al eens een streekbier op tafel komt)
  • a feast for odin : topper, in mijn top 3 aller tijden (met uitbreiding The Norwegians)
  • tekhenu : deze is aan het stijgen voor mij. begint in mijn top-20 binnen te sluipen
  • clever tot de 3de macht : de moeilijkste van het trio 'clever' spellen maar daardoor ook wel de leukste van de 3
  • praga caput regni : niet alleen het mooiste bord maar ook het beste nieuwe bordspel van de laatste maanden
  • the red cathedral : een heel toffe medium eurogame dat niet heel lang duurt. ook top dat alles in een klein doosje past
  • New York Zoo : mijn minst favoriete Uwe Rosenberg. zal die zelf nooit kiezen om te spelen maar heb er ook niets op tegen als die op tafel komt
Is The Norwegians echt een grote plus? Heb net Odin, maar nog niet kunnen spelen en aan het twijfelen voor Norwegians aangezien die meestal aangeraden wordt voor 2 spelers

Ow, maar namen tussen die ik niet kende, maar die ik wel toegevoegd heb aan mijn (ellenlange) wishlist. Praga caput regni & The Red Cathedral .. New York Zoo ligt hier ook nog ongeopend, leuk met twee of meer tot z'n recht met meerdere?

Ow, maar namen tussen die ik niet kende, maar die ik wel toegevoegd heb aan mijn (ellenlange) wishlist. Praga caput regni & The Red Cathedral .. New York Zoo ligt hier ook nog ongeopend, leuk met twee of meer tot z'n recht met meerdere?
New york zoo enkel maar met 2 gespeeld en werkt wel maar is gewoon minder mijn soort spel

Is The Norwegians echt een grote plus? Heb net Odin, maar nog niet kunnen spelen en aan het twijfelen voor Norwegians aangezien die meestal aangeraden wordt voor 2 spelers
Ja het maakt het spel nog beter. Ik speel niet meer zonder die expansie. Is gewoon moeilijk te vinden en dat is echt jammer.

Root: toch ineens veel voor de eerste keer we het speelde. (met 4 spelers).
Wel een tof spelleke precies

dit weekend een gans weekend gegamed.
Volgende spellen kwamen op tafel.
  • Honey Buzz
  • century golem edition
  • praga caput regni
  • catan kaartspel
  • qwixx
  • the castles of burgundy
  • escape the dark castle
  • aquatica
  • welcome to...
  • ticket to ride
  • mann muss auch gönnen können
  • sagrada
  • hallertau
  • seasons
  • merv
  • clever tot de 3e macht

Van die mensen die hele weekends boardgamen, ik ben jaloers :p.

Hier vrijdag voor het eerst Terra Mystica gespeeld. Direct met 5, amai, wat een clusterfuck, maar wel een heeeel goed spel.
Zaterdag dan een potje Marvel Champions met 2 (Hawkeye Leadership & Ms Marvel Agression tegen Zola) om daarna een keertje Duelosaur Island te spelen. Die laatste is niet slecht, maar komt toch niet in de buurt van het origineel :D

Hier vrijdag voor het eerst Terra Mystica gespeeld. Direct met 5, amai, wat een clusterfuck, maar wel een heeeel goed spel.
Hoe kunt ge nu nog nooit Terra Mystica gespeeld hebben :eek2:. Indeed zalig goed spel, waar ik blijkbaar heel slecht in ben want ik verlies altijd.

Terug
Bovenaan