Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

Nu ik de eerste keer door de campaign van Arkham Horror ben, eens begonnen aan mijn expansions van Imperial Assault, anders kan ik die aankopen niet blijven verantwoorden naar mijn vrouw :p.
App campaign van Jabba’s Realm gestart, begint in ieder geval al toffer dan de standaard app campaign en de nieuwe characters geven ook wat mogelijkheden. Ben benieuwd naar de rest!

Gisteren voor de eerste keer een Andor spel gespeeld. Deel 3 de laatste hoop.

Het was de intro scenario (nr 11). Ofwel hebben we iets serieus verkeerd gedaan ofwel is het gewoon echt moeilijk want das niet te doen.
Misschien na 2 of 3 keer spelen dat we zouden winnen, maar van een intro scenario zou ik toch makkelijker verwachten...

Anachrony met 3 spelers live. Genieten 🤓

Om andor te winnen (van wat ik me nog herinner) mag je enkel de monsters doden die noodzakelijk zijn anders is het tijdverlies + het legende spoor gaat naar boven en dat is je timer...

afgelopen zaterdag volgende games gespeeld met 4 personen :

• Hallertau : deze al enkele malen met 2 gespeeld en ook met 4 is dit spel super. Dit wordt een blijver in de kast en zal nog veel op tafel komen. Aanrader!
  • Sagrada : deze is altijd leuk. makkelijk qua regels maar toch soms goed nadenken welke dice je zal nemen. een perfect tussendoortje tussen heavier games
  • new york zoo : niet super maar gewoon een degelijk spel
  • Hadara : deze is super. Eerste maal dat we deze met 4 speelden en speelt even vlot als met 2 daar iedereen tegelijkertijd zijn acties uitvoert. Mag niet ontbreken in je gamekast
  • man muss auch gönnen können : 1 van mijn favoriete roll&writes.

Gisteren voor de eerste keer een Andor spel gespeeld. Deel 3 de laatste hoop.

Het was de intro scenario (nr 11). Ofwel hebben we iets serieus verkeerd gedaan ofwel is het gewoon echt moeilijk want das niet te doen.
Misschien na 2 of 3 keer spelen dat we zouden winnen, maar van een intro scenario zou ik toch makkelijker verwachten...
Is wel natuurlijk al de derde in de reeks - als je Andor nog nooit gespeeld hebt zal dat heel pittig geweest zijn :D. Als je kan zou ik toch voorstellen om eerst deel 1 te spelen. En probeer het te zien als een puzzel (niet elk monster gaan afmaken)

Vrijdag Kanban EV met 4, eens mijn eigen fysieke versie, hurray! Dat spel is zo elegant en zit zo verdomd goed in elkaar!

Zaterdag dan een spelleke The Magnificent met 2 en daarna potje It's a Wonderful World! Had deze laatste nog niet gespeeld. Niet slecht, maar snap de 136 plaats op bgg nu ook niet helemaal!

Vorige zaterdag eindelijk Dune Imperium met 4 kunnen spelen in 't echt. Tot dan had ik het fysiek enkel met 2 gespeeld en met 4 al regelmatig op TTS. Wat een topspel :love2:

Vorige week begonnen met de campaign van Clank! Legacy: Acquisitions Incorporated. Is ons eerste echte legacy game. Ben wel benieuwd wat er nog volgt.

On Mars eindelijk nog ies gespeeld! Op Tabletopia en met 3... Eerste keer voor een van de spelers die uiteraard met grond is gelijk gemaakt :p.

Was veel te lang geleden :)

Deze week Clank! in Space en drie keer Hadara waarvan 1 keer met beide mini expansions. Blijf ik een tof spel vinden.

- Rising Sun (Won!)
- Dune (Lost, maar waren met 4 en niet echt een aanrader imo. Met 6'en blijft het beste)
- Food Chain Magnate (+module van expansion... Won!)

Dinsdag nog eens met 2 Grand Austria Hotel. Blijft toch een ongelooflijke leuke puzzel, telkens anders door het personeel en de gasten die komen aanschuiven :). En neen, ik heb de uitbreiding niet gebacked :)

Na een maand hebben we eindelijk nog eens tijd gevonden om LOTR: Journeys in Middle-Earth verder te doen. Dikke failure van de missie aan ons broek.
We zijn nu op het punt gekomen: als we de volgende missie verliezen, is het einde campaign :(.

Gisteren brieven uit whitechapel gespeeld.. ook een vermakelijke game!

Afgelopen zaterdag nog eens met 4 enkele spellen gespeeld
  • Hansa Teutonica : was voor ons allen de eerste maal. deze zit heel erg goed in elkaar. het spel is niet complex qua regels maar heeft erg veel diepgang. het was ook al snel duidelijk dat je goed moet anticiperen op wat anderen aan het doen zijn om ze proberen wat dwars te zitten zodat ze niet teveel punten bij elkaar sprokkelen. lijkt me een topper te zijn
  • Teotihuacan : deze maal ook met de late preclassic period expansion. de toevoeging van de 4de tempel en de priesters maakt dit spel (wat ik al top vond) nog beter.
  • de kwakzalvers van kakelenburg : een erg leuk push your luck spelletje. een favoriet lichter spel om tussen de zwaardere te spelen
  • ticket to ride : een classic en terecht. komt regelmatig op de tafel in onze groep
  • mandala stones : een abstract puzzelspel dat redelijk snel speelt. niet super maar ook niet slecht.
  • qwixx : de ideale afsluiter om te spelen op het einde van een lange speldag/nacht en na de nodige bieren te hebben gedronken. speelt snel, is niet zo moeilijk en is fun

Is Marvel Champions trouwens de moeite? Lijkt me tof, maar weet niet goed waar ik ga aan beginnen :D
Is een zeer tof spel :) er zit al genoeg gameplay in de core box, dus op zich zal je dan wel een goed idee hebben van of het jouw ding is.

En zet voor de rest maar 15 euro per maand opzij voor alle hero packs :unsure:

Terug
Bovenaan