Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

Vrijdag 3 potjes gespeeld:
- The Magnificent
- Kingdomino
- King of Tokyo.

De laatste 2 waren vooral om de anderen aan tafel een plezier te doen, maar The Magnificent blijf ik een leuke puzzel vinden :)
King of Tokyo komt hier vaak als opener of afsluiter op tafel, blijft amusant!

Zaterdag voor het eerst Unmatched gespeeld. Robin Hood vs Bigfoot en dan eens gekeken naar al die andere characters. Zit goed in elkaar, al weet ik niet in hoeverre alles gebalanceerd is. Bigfoot had imo al veel advantages tegenover Robin Hood bijvoorbeeld.

Mijn Unbroken eindelijk in handen gekregen en gespeeld. Leuke solo filler game, maar 'k heb een beetje schrik om het te spelen omdat ik mij toch niet van de indruk kan ontdoen dat de kaarten allemaal wat goedkoop aanvoelen :unsure:

Nog eens Seize the Bean bovengehaald. Blijft een leuke game (die ik schijnbaar maar niet kan winnen :unsure:)! Enige dat mij stoort: te lange opzet en afbraak voor het spel dat het “maar” is.

Ticket to Ride
Blijft een goeie game, zeker eens leuk om met 5 te spelen. Met 2 punten verloren (allez, tweede geworden).

The Quest for El Dorado
Wat een topspel blijft dit! Het deckbuilding aspect gecombineerd met het race element werkt zo goed, I love it! Het helpt natuurlijk wel dat ik nog eens kon winnen.
Ticket to ride speelt de dochter graag.

De zoektocht naar El Dorado speel mijn vrouw dolgraag.
Weet alleen niet of die uitbreiding iets is, Helden & Demonen ?

iX5CapR.png

Patchwork en kwakzalvers van de partij vanavond. :thumb:

Gloomhaven onze campaign aan het afwerken, zijn er bijna volledig door qua main quests.
Massive Darkness 2 - tutorial level nog eens gedaan voor de rules op te frissen zodat we volgende week ofzo kunnen starten

omdat ik mij toch niet van de indruk kan ontdoen dat de kaarten allemaal wat goedkoop aanvoelen :unsure:
Raar, dat gevoel heb ik net helemaal niet.. Geen idee of ze een 'linnen finish' hebben, maar cheap zijn ze zeker niet gemaakt :)

Vrijdag was het hier nog ies tijd voor een absolute klassieker met 4: Power Grid / Hoogspanning / Funckenschlag 😊

Dat spel blijft heerlijk spelen. Competitief tot op het bod en de eeuwige strijd om eerst aan de beurt te komen :p

Nemesis.

1x per jaar komt deze is piepen, ik ben van mening dat dit spel veel te hard is door de hoeveelheid geluk die je nodig hebt in dit spel.

Nu zijn we in ronde 4 allemaal gestorven omdat er 2 brandjes waren en we een slechte kaart trokken, Ik vind dat absurd.

Anderen in de groep zij enorm lyrisch over dit spel maar dat snap ik eigenlijk niet zo goed. Hun beste argument is dat een (semi) coop moeilijk moet zijn en die enorme geluksfactor er altijd zou moeten inzitten.

Note: geef mij maar een mansions of madness.

Raar, dat gevoel heb ik net helemaal niet.. Geen idee of ze een 'linnen finish' hebben, maar cheap zijn ze zeker niet gemaakt :)
Ja, geen idee, ik zeg ook dat het maar een indruk was :) ze zijn precies wat dunner dan de meeste kaarten die ik in mijn handen krijg, en dan voelt het rap wat zwakker/goedkoper aan.

Hun beste argument is dat een (semi) coop moeilijk moet zijn en die enorme geluksfactor er altijd zou moeten inzitten.
Bij sommige co-op games werkt dat, bij andere niet. Thematisch gaat een Mansions of Madness bv. vooral om het verhaal waar de meerwaarde komt uit het effectief kunnen uitspelen van dat verhaal, terwijl bij een Nemesis het toch vooral gaat om het gevoel van "het kan hier alle momenten gedaan zijn", en dan moet dat op een of andere manier er ook wel ingebakken zitten natuurlijk. Als ik bij een lang scenario van MoM goed bezig zou zijn en na 2 uur iets tegenkom dat mij quasi instant doet verliezen, komt dat spel nooit meer op tafel. Bij een Kingdom Death of zelfs Marvel Champions stoort mij dat een pak minder.

Nemesis.

1x per jaar komt deze is piepen, ik ben van mening dat dit spel veel te hard is door de hoeveelheid geluk die je nodig hebt in dit spel.

Nu zijn we in ronde 4 allemaal gestorven omdat er 2 brandjes waren en we een slechte kaart trokken, Ik vind dat absurd.

Anderen in de groep zij enorm lyrisch over dit spel maar dat snap ik eigenlijk niet zo goed. Hun beste argument is dat een (semi) coop moeilijk moet zijn en die enorme geluksfactor er altijd zou moeten inzitten.

Note: geef mij maar een mansions of madness.
En toch staat deze game al lang op mijn verlanglijstje.
De vibe en scenario spreken me vooral aan.

Ik vond dat ook leuk als ik 11 was, gelukkig ingezien dat ik mis was :p een open map waar uw movement afhankelijk is van een dobbelsteen worp, is een van de slechtste bg mechanismen ooit.

Terug
Bovenaan