Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

En gisteren Chapter 5 van Tainted Grail: The Lost Knight gedaan. Toch een heel andere dynamiek in deze campaign ivm Fall of Avalon. Veel meer gestuurd, veel meer survival, veel minder verloren lopen en veel minder mogelijkheden om te grinden/powerlvl'en of xp te farmen. Ik heb wel vernomen dat het spel veel opener wordt vanaf Chapter 10.
Verhaal sluit wel mooi aan en wat je geleerd hebt of nog weet van de vorige campaign kan je wel helpen in deze campaign. Nog steeds enorme fan.

Kwakzalvers + de kruidenheksen expansie.

Blijft wel een goed spel, al vind ik dat de expansie weinig toevoegd buiten dat het spel makkelijker wordt en je je fouten te niet kan doen.
Die pot op het einde is ook wel een gift voor de winnaar, waar de rattenstaarten het goed balanceren gaat de "overloop pot?" de sterkste speler(s) nog een extra bonus geven. Maar je kan het nu met 5 spelen en dat is altijd leuk in dit soort spellen.

Topper van de avond: bohnanza, blijft goed.

Vanavond mij nog eens wagen aan Arkham Horror: The Card Game. Lang geleden, dus vraag mij af of ik best begin met de introcampaign of mij gewoon in Dunwich Legacy smijt.

Vanavond mij nog eens wagen aan Arkham Horror: The Card Game. Lang geleden, dus vraag mij af of ik best begin met de introcampaign of mij gewoon in Dunwich Legacy smijt.
Als je het al vaak gespeeld hebt, maar even geleden, merk ik dat het allemaal wel snel terug komt :). Het is natuurlijk een eigen keuze, maar zou direct met Dunwich starten (heb de intro al verschillende keren gedaan).

Rummikub? Of zoals ik het noem: zakske trek. Hopelijk is hem snel leeg want dan is het gedaan.
Wat bedoel je met zakske trek ?
Kwakzalvers + de kruidenheksen expansie.

Blijft wel een goed spel, al vind ik dat de expansie weinig toevoegd buiten dat het spel makkelijker wordt en je je fouten te niet kan doen.
Die pot op het einde is ook wel een gift voor de winnaar, waar de rattenstaarten het goed balanceren gaat de "overloop pot?" de sterkste speler(s) nog een extra bonus geven. Maar je kan het nu met 5 spelen en dat is altijd leuk in dit soort spellen.

Topper van de avond: bohnanza, blijft goed.
Kwakzalvers is inderdaad een toffe game, blij dat ik dan toch nooit die expansie ´s gekocht heb zo te horen.

Kwakzalvers is voor mij echt zo'n spel dat geen expansies nodig heeft imo. Er zit genoeg afwisseling in het basisspel waar voor mij helemaal niks op aan te merken valt, topspel.

Het is random tegels uit de zak halen tot iemand de goeie heeft, alles kan afleggen en het spel gedaan is.

0 nadenken, 0 taktiek en (voor mij natuurlijk) 0 spel.
Rare redenering van jou.
Wij hebben mensen op leeftijd in ons familie, die graag eens een spelletje Rummikub spelen.
Niks mis mee.

Carnegie
Voor de tweede keer kunnen spelen. Is wel een heel tof spel: de mechanics werken goed, het is tactisch, het thema is er mooi in verweven en de productie is meer dan in orde (voor de Deluxe-versie). Het is met heel veel zaken rekening houden, dus het is wel een spel dat nog beter gaat worden met meer spelen, lijkt mij.

Ark Nova
Fun maar het voelde wel als lang duren. Was de eerste keer, dus zeker nog is een kans geven. Geluk met de kaarten heb je wel nodig in dit spel heb ik de indruk.

Zaterdag was het weer zo ver:

Cerebria : Eingelijk nog echt héél tof en de art is prachtig, maar as per Mindclash games en al hun games => Duurt ff om uit te leggen.
Modern Art : 1 van de beste Auction/Bidding games imo

Ark Nova nu een tweede maal gespeeld. Zal in mijn collectie blijven en is een leuk thema en zeer leuke game die een aantal mechanismen heel leuk weet te combineren. Ik had wel wat geluk met de kaarten die ik had, trok en kon snappen om mijn initiële strategie verder uit te bouwen en te versterken. Iets te eenzijdige overwinning omdat de engine bij de andere speler niet wou opstarten en direct veel achterstand opliep en de andere minder goede combo's had dan mij.
Ik zal wel niet gauw nog zo een score halen :)

Cerebria : Eingelijk nog echt héél tof en de art is prachtig, maar as per Mindclash games en al hun games => Duurt ff om uit te leggen.
Das echt zo een ondergewaardeerd spel. Het Team-concept komt heel erg goed tot zijn recht, de gameplay is heel interactief, het ziet er ongelooflijk goed uit, het thema is echt gewoon tof gevonden en de mechanics zitten goed in elkaar. Mssn niet het niveau van Trickerion of Anachrony, maar het zal er toch niet ver naast zitten!

Hier was het vrijdag nog ies van dat:
- King of Tokyo met 5 om op te warmen. Eerste keer dat ik dat spel kan winnen :p
- 1923 Cotton Club. Stond al lang op lijstje om te spelen en eindelijk is het er van gekomen. Veel spel in een klein doosje :D

Das echt zo een ondergewaardeerd spel. Het Team-concept komt heel erg goed tot zijn recht, de gameplay is heel interactief, het ziet er ongelooflijk goed uit, het thema is echt gewoon tof gevonden en de mechanics zitten goed in elkaar. Mssn niet het niveau van Trickerion of Anachrony, maar het zal er toch niet ver naast zitten!

Hier was het vrijdag nog ies van dat:
- King of Tokyo met 5 om op te warmen. Eerste keer dat ik dat spel kan winnen :p
- 1923 Cotton Club. Stond al lang op lijstje om te spelen en eindelijk is het er van gekomen. Veel spel in een klein doosje :D
100% gelijk! En inderdaad, was aangenaam verrast van het team-concept!

Terug
Bovenaan