Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

kanban ev (2 spelers) : eerste maal dat deze op tafel kwam en loste alle verwachtingen in. hopelijk kan ik deze snel terug spelen. ik denk dat dit wel eens 1 van mijn favoriete spellen zou kunnen worden
Volgende keer met 3 of 4, je zal nog iets meer brainpower nodig hebben :p

manhattan project : energy empire (3 spelers) : eerste maal dat deze op tafel kwam en loste de verwachtingen in. Goed spel dat we de komende weken nog wel zullen spelen
Deze vind ik echt leuk. Heel simpel spel, snel uit te leggen, weinig downtime en (relatief) snel te spelen... maar toch challenging genoeg om interessant te blijven.

Het heeft ook een heel logische en duidelijke "GUI", en dat is iets waar ik altijd blij van word.

Eerste sessie met The 7th Continent. Moet zeggen, dit is toch al beter dan ik verwacht had. Het exploreren is heel plezant. De mechanics doen me wat denken aan Vrijdag gecombineerd met Journeys in Middle-Earth, maar dan nog verder uitgebreid. Ben wel doodgegaan op het einde van deze 2u-sessie: gelukkig speelde ik op Easy Mode en kon ik dus een eerst death “negeren”.

Welk ras speelt ge?
Winnen he, de eer van onze BG groep. hoog houden.
@Strijkijzer genadeloos afmaken als hij erbij zit :angry:.
We zijn moeten stoppen vanaf ronde 5 helaas. Iemand heeft een illegal move gemaakt die we eingelijk allemaal hadden gemist en super veel impact heeft gehad en praktisch niet konden reverten want er was teveel gebeurd ondertussen.

We zijn moeten stoppen vanaf ronde 5 helaas. Iemand heeft een illegal move gemaakt die we eingelijk allemaal hadden gemist en super veel impact heeft gehad en praktisch niet konden reverten want er was teveel gebeurd ondertussen.
:lint: :lint: :lint:

Pek ende veren!!!!

Na iets meer dan 6u gestorven aan mijn eerste curse in The 7th Continent. Vanavond direct een nieuwe run starten, I’m hooked!
Solo? Hier veel uren gespeeld samen met mijn vrouw. De nieuwe hebben we dan ook gebacked..

On Topic: House of Treasure Itzamna's Eye; escape room met legpuzzel, viel beter mee dan verwacht

Gloomhaven 2 scenario's gecomplete - het einde komt dichter! Daarna afgesloten met Wonderlands War en ruim gewonnen 🥳

Ook vrijdag gespeeld, Unmatched, Rex vs Dr.Sattler :p. Die T-Rex mini dat daar bij zit is toch ook van de pot gerukt, maar wel cool :D.

Daarna hebben Venom en Vision (beide in precon-deck) zwaar op hun doos gekregen van The Hood in het potje Marvel Champions!

Vrijdag nog eens met 2 spelers volgende games gespeeld :
  • Kanban EV : 2de maal dat we dit spel speelden en topper. Valt qua regels echt wel mee en speelt redelijk vlot voor een heavy game. Kijk ernaar uit om dit met 3 spelers eens te spelen wat het nog wat pittiger zou maken qua worker placement
  • Ark Nova : topgame die ik ondertussen al 11 keer gespeeld heb dit jaar. blijft nog altijd even plezant.
  • Le Havre : 1 van Uwe Rosenberg zijn beste games (A Feast for Odin is nog beter imo) Speelt best met 2-3 spelers naar mijn mening
  • Funfair : leuk afsluitertje, simpel en fun

Gisteren sinds lange tijd nog eens New Angeles (FFG) gespeeld. 4player game, wat de onderhandelingen wat deed blokkeren bij momenten. Heb het gevoel dat alle rollen nodig zijn om voldoende mogelijkheid te geven tot constante deals met shifting alliance. We waren eigenlijk ook te braaf, want boardstate was helemaal opgekuist 2 rondes voor het eind met voldoende marge op threat.

But I won in the end! I'll take it :-p

Dark Souls boardgame. Eens een campaign gestart met drie.
Ik snap de commentaar op dat spel perfect. Maar ik hou wel van die grind. Zeker wanneer je een derde of vierde keer een kamer doet: je weet wat er gaat gebeuren, je kan daar perfect op inspelen en zo die kamer in één of twee turns clearen.

Dark Souls boardgame. Eens een campaign gestart met drie.
Ik snap de commentaar op dat spel perfect. Maar ik hou wel van die grind. Zeker wanneer je een derde of vierde keer een kamer doet: je weet wat er gaat gebeuren, je kan daar perfect op inspelen en zo die kamer in één of twee turns clearen.
Mijn houserule is dat als ik een encounter kan verslaan zonder estus of speciale abilities te gebruiken, dat ik bij reset gewoon standaard die souls bijkrijg. 't is allemaal vrij voorspelbaar dus als het een keer gelukt is zal het de volgende keer ook wel lukken.

Ik gebruik ook zwarte sleeves voor de boss-kaarten, waardoor we (enfin ik, niemand wil dat met mij spelen :cry: ) pas bij het door de fog gate lopen weten welke baas het gaat zijn. Zeker eens bepaalde bosses al vaak de revue gepasseerd zijn wordt het anders wat te makkelijk om te anticiperen op bepaalde zaken en dat neemt toch veel van de moeilijkheid weg (bv magic - physical damage).

Terug
Bovenaan