Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

Mijn vrouw had deze gebacked met alle expansions maar het ligt hier nog steeds te liggen na het wel al een keer opgesteld te hebben :(. Wist niet dat dit een 4x was. Toch nog eens proberen op tafel te krijgen dan.
Ik kom het wel uitleggen, echt superspel !! 😁
Maar indeed, van het snel te bekijken zou ge niet verwachten dat het een 4X game is.

Gisteren 2 games gespeeld:
- Obsession 2E: Kak spel, boring AF. Ga ik direct terug verkopen.
- Root: Blijft een top spel.

Vandaag 2 keer Maximum Apocalypse, eens met de zombies om er terug in te komen en dan eens tegen de mutants. Allebei gewonnen, blijft een leuk spel voor tussendoor.

Zaterdag nog eens een hele namiddag gespeeld.

The Thing
Leuk spel,

Flamecraft
Monder mijn ding maar wel leuk vormgegeven

Kites
Fantastisch chaotisch spel waar ge veel op elkaar roept

Tinderblox
Kort maar spannend dexterity spel.
De dag nadien nog gespeeld met de nichtjes van mijn vriendin, fantastisch

Zeer veel Sleeping Gods hier de laatste tijd. Echt wel een geslaagd spel, veel aangenamer dan 7th Continent om met meerdere spelers te doen. 7th Continent staat mij dan weer meer aan om solo te spelen.

Ik moet dringend ook nog eens voortdoen met Arkham Horror: TCG.
Die Sleeping Gods ziet er heel interessant uit. Ik heb er al wat filmpjes van gezien maar dat vind ik altijd moeilijk dan het echt fysiek te zien. Hoe lang duurt het voor je de regels onder de knie hebt?

edit: Moet je dit spel ook op tafel kunnen laten liggen (voor de volgende sessies)?
edit2: Too Many Bones ben ik ook aan het bekijken, die al gespeeld?

Laatst bewerkt:
Die Sleeping Gods ziet er heel interessant uit. Ik heb er al wat filmpjes van gezien maar dat vind ik altijd moeilijk dan het echt fysiek te zien. Hoe lang duurt het voor je de regels onder de knie hebt?
Regels zijn vrij straightforward. 'k Vind het absoluut geen moeilijk/complex spel, ideaal voor iets op't gemakje te spelen na de werkdag.
edit: Moet je dit spel ook op tafel kunnen laten liggen (voor de volgende sessies)?
Nope, je kan op eender welk moment het spel "opslaan" en opruimen.
edit2: Too Many Bones ben ik ook aan het bekijken, die al gespeeld?
Yep, die is dan weer een stuk ingewikkelder en meer "heavy". Zeer plezant wel, maar geen eenvoudig spel om te winnen en duurt ook echt wel lang om een spel uit te spelen. Reken maar aan 3-4 uur de eerste paar keren, als ge uw Gearloc wat beter kent en de flow van het spel onder de knie hebt kan dat misschien een uurtje zakken.

Voor de eerste keer Ark Nova gespeeld. Met 2.
Ik snap nu wel goed waarom daar zoveel hype rond is. Ik ben altijd onder de indruk van iets wat er op het eerste zicht super complex uitziet, toch relatief makkelijk te spelen is omdat de symbolen en reminders zo goed zijn ingewerkt. Ook de mechanic rond de acties vond ik heel leuk.

Uiteindelijk ook gewonnen met 6-4. Mijn tegenspeler was ingegaan op Sponsors terwijl ik er daar zo goed als geen van in mijn hand heb gehad. Dus gewoon diertjes in de zoo gezet en geprobeerd te focussen op basic groene kaarten (conservation?).

Voelde voor mij ook plezanter om te spelen dan iets als Barrage waar je heel snel vast komt te zitten als je geen 5 beurten vooruit plant. Hier kon je precies meer spelen met wat je op het moment hebt in plaats van u vastpinnen op iets om dan een uur later een zotte combo te doen.

Laatst bewerkt:
Hier kon je precies meer spelen met wat je op het moment hebt in plaats van u vastpinnen op iets om dan een uur later een zotte combo te doen.
Let er wel op: als je wat verder vooruit denkt, kan je je scores wel een heel stuk verhogen. 6-4 is laag (het is natuurlijk je eerste spel, dus zeker normaal). Maar als je meerdere beurten op voorhand begint te denken en dus de volgorde van je acties optimaal uitdenkt, kunnen die scores een stuk hoger liggen.
Hetgeen natuurlijk ook wel waar is, is dat je door het verschijnen van kaarten in het midden en door het feit dat er geen vast aantal ronden is, flexibeler kan zijn bij dat plannen: het enige waar je op moeten letten, is dat je tegenstander zijn twee scorepionnen niet te dicht bij elkaar komen. Is dat wel het geval, kan je proberen sneller te handelen (alhoewel ik het sowieso wel een beetje speel als een race - zo ga je vaker je tegenstander negatieve scores aansmeren).

Let er wel op: als je wat verder vooruit denkt, kan je je scores wel een heel stuk verhogen. 6-4 is laag (het is natuurlijk je eerste spel, dus zeker normaal). Maar als je meerdere beurten op voorhand begint te denken en dus de volgorde van je acties optimaal uitdenkt, kunnen die scores een stuk hoger liggen.
Hetgeen natuurlijk ook wel waar is, is dat je door het verschijnen van kaarten in het midden en door het feit dat er geen vast aantal ronden is, flexibeler kan zijn bij dat plannen: het enige waar je op moeten letten, is dat je tegenstander zijn twee scorepionnen niet te dicht bij elkaar komen. Is dat wel het geval, kan je proberen sneller te handelen (alhoewel ik het sowieso wel een beetje speel als een race - zo ga je vaker je tegenstander negatieve scores aansmeren).
Ohja absoluut, maar ik had vooral niet het idee dat je echt vast kan komen te zitten en geen kans meer maakt. Terwijl ik dat in Barrage wel had (toegegeven, ook nog maar 1x gespeeld).

Hoe meer spellen ik speel, hoe meer ik wel merk dat ik niet voor mega-ultra-combo final move spellen ben. Ligt er allicht ook aan dat ik/we liever iets nieuws proberen ipv 5-10x hetzelfde te doen. Dan lukt dat ook wel makkelijker natuurlijk.

Ohja absoluut, maar ik had vooral niet het idee dat je echt vast kan komen te zitten en geen kans meer maakt.
Hmm, als je een beetje pech hebt met de kaarten, kan dat absoluut wel. En zeker als je tegenstander dan wel een beetje deftige kaarten heeft. Zo heb ik ooit van mijn vrouw gewonnen met 35 tegen -25 :unsure:.

Gisteravond met een bevriend koppel The Search for Planet X gespeeld. Goed onthaald door hen, zal misschien nog wel eens bovengehaald worden. En ook The Crew: The Quest for Planet Nine. Wat een heel leuk spel! We hebben dit 2u gespeeld en tot missie 9 geraakt. Dit wil ik nog spelen en heeft me veel goesting gegeven om Mission Deep Sea te kopen, want ik hoor dat daar een goede 2-player variant in zit.

Jaws of the lion: scenario 10 voltooid.
Door omstandigheden was het al enkele weken geleden dat we nog gespeeld hadden.

Gisteravond met een bevriend koppel The Search for Planet X gespeeld. Goed onthaald door hen, zal misschien nog wel eens bovengehaald worden. En ook The Crew: The Quest for Planet Nine. Wat een heel leuk spel! We hebben dit 2u gespeeld en tot missie 9 geraakt. Dit wil ik nog spelen en heeft me veel goesting gegeven om Mission Deep Sea te kopen, want ik hoor dat daar een goede 2-player variant in zit.
Wij hebben beiden, maar vinden de eerste toch beter. Op boardgamegeek vind je ook nog extra (home made) missies.

Stuur maar een pb als je de 2 speler regel variant wil. Je hebt hiervoor geen extra componenten nodig en kan ook bij de originele versie gebruikt worden.

Terug
Bovenaan