Welke boardgames heb je laatst gekocht?

Dat zou ik toch aanvechten bij Bpost. Die BTW berekening, hoe komen ze daar bij?
Bij 21% btw op jouw totaalbedrag (want ze rekenen de vervoerskosten ook helaas) -> 45,81 EUR + 19,50 EUR kom ik dan op een 21% btw uit van 13,72 EUR. Dat zou al 17 euro voor je opleveren.

Onder die 20 euro formaliteitenkosten ga je helaas niet onderuitkomen, heb ik tevergeefs geprobeerd.
Ik heb geprobeerd om een antwoord te krijgen via de chatfunctie van Bpost, maar die werkt voor geen meter. Ik heb ook gebeld, maar na vijftien minuten in de wacht heb ik de telefoon weer neergelegd. Ik heb hier echt geen geduld of energie voor, dus ik laat het zo gaan.

Ik heb geprobeerd om een antwoord te krijgen via de chatfunctie van Bpost, maar die werkt voor geen meter. Ik heb ook gebeld, maar na vijftien minuten in de wacht heb ik de telefoon weer neergelegd. Ik heb hier echt geen geduld of energie voor, dus ik laat het zo gaan.
Hen eens taggen samen met test aankoop waar je de situatie uitlegt.. helpt soms beter dan rechtstreeks privé te sturen.

Wat vind je van fate of the fellowship?
Enkel nog maar solo gespeeld, en de makkelijkste graad, want het is wel veel om te onthouden imo.
Grote puzzel, met heel veel kleine dingen waar je op moet letten. Dus ik speel het makkelijkst, maar vind het toch moeilijk. Van de 6 keer solo nog maar 1 keer gewonnen op het nippertje, terwijl ik denk wel dat ik ergens iets gemist had 😅

Het is leuk, mooi, Pandemic-systeem maar wel ver te zoeken, en (misschien te) moeilijk (voor mij).

Op Spiel (Essen): Collect! (simpel kaartspelletje als filler)
Verder ook deze besteld na getest/gezien te hebben.

Tag Team, Echoes of Time en Origin Story.

Forest Shuffle. Zag er op filmpjes niet bijster geweldig uit maar speelt zo goed in het echt ! Al aan het kijken om de uitbreidingen erbij te kopen en/of de nieuwe versie, Dartmoor. 🦊

Coffee Rush. Heel tactiele game met kwalitatieve components. Je krijgt er superschattige mini koffiekopjes bij die je vervolgens moet vullen met koffiebonen, water, melk,... Echt een heel gemakkelijk spel maar gewoon al door het thema en de onderdelen vind ik het een plekje in de collectie waard. ☕

Landmarks. Woordenspelletje waarbij je een team door een map moet leiden via tegeltjes waarop je een woord schrijft. Doet wat denken aan Codenames. Woordassociaties maken is het hoofdmechanisme. Eigenlijk is het spel bedoeld als partygame maar je kan het ook perfect met 2 spelen! 😸

Ik speel Forest Shuffle ook erg graag, maar heb al enkele mensen gehad die het maar niks vinden 😟

Ik speel Forest Shuffle ook erg graag, maar heb al enkele mensen gehad die het maar niks vinden 😟
Moet zeggen, toen ik wat let's play's had bekeken, sprak het me echt niet aan. Toch gedacht van allez, het staat zo hoog op de ranglijsten overal en 't was best cheap bij bol dus gewoon gekocht en getest en het was meteen dikke liefde. Het speelt zo ontzettend smooth en snel. Enkel het abrupt eindigen van het spel na de derde winterkaart vinden we iets teveel een sfeerspons zijn maar dat verhelpen we door de derde winterkaart toch wel laag in het deck te shufflen. 🙃

Van mijn vriendjes gekregen als verjaardagscadeau!

HafafkL.jpeg

De afgelopen periode is er redelijk wat nieuw in huis gekomen!

Slay the Spire heb ik 2e hands op de kop kunnen tikken... fameus koopje voor "maar" 50€. Nog niet kunnen spelen, maar ik ken de videogame-variant wel.
Unmatched: TMNT zou ook een van de komende dagen moeten toekomen.

Een week of 2 geleden waren we op Spel en zijn we uiteraard ook niet met lege handen vertrokken.
Ik heb daar Keep the heroes out gekocht, en ik vond die zo plezant dat ik ondertussen de uitbreiding Boss Battles heb besteld. Veel keuze uit clans om mee te spelen die allemaal wel anders aanvoelen. Heeft een beetje gelijkenissen met Pandemic, imo, maar deze ga ik meer op tafel krijgen. Mijn vriendin speelt graag mee, dat is altijd een pluspunt!
Mijn vriendin ging voor Harmonies (voelt als een kruising tussen tiny towns en Cascadia; en ik vind beide spelen wel best OK), King of Tokyo duel, Via Magica , Codenames Pictures en Century: Golem Edition.

De afgelopen periode is er redelijk wat nieuw in huis gekomen!

Slay the Spire heb ik 2e hands op de kop kunnen tikken... fameus koopje voor "maar" 50€. Nog niet kunnen spelen, maar ik ken de videogame-variant wel.
Unmatched: TMNT zou ook een van de komende dagen moeten toekomen.

Een week of 2 geleden waren we op Spel en zijn we uiteraard ook niet met lege handen vertrokken.
Ik heb daar Keep the heroes out gekocht, en ik vond die zo plezant dat ik ondertussen de uitbreiding Boss Battles heb besteld. Veel keuze uit clans om mee te spelen die allemaal wel anders aanvoelen. Heeft een beetje gelijkenissen met Pandemic, imo, maar deze ga ik meer op tafel krijgen. Mijn vriendin speelt graag mee, dat is altijd een pluspunt!
Mijn vriendin ging voor Harmonies (voelt als een kruising tussen tiny towns en Cascadia; en ik vind beide spelen wel best OK), King of Tokyo duel, Via Magica , Codenames Pictures en Century: Golem Edition.
Heb jij dat ook voor met TMNT dat er iets is fout gelopen met de verzendmethode waardoor er toch import taks moet betaald worden? Ik mocht onverwachts 92 euro extra betalen of ik kreeg mijn spel niet :mad: echt heel erg fucked.
Heb meteen een terugbetaling aangevraagd maar heb een beetje schrik voor hoe dat gaat lopen.

Bij mij is het gewoon zonder gedoe geleverd.
Had het in de mail gelezen dat er inderdaad wel mensen zijn bij wie er extra kosten bij kwamen..
Het feit dat ze er al van weten en alle tussenschakels al hebben aangesproken, zal er hopelijk wel voor zorgen dat je je geld snel terug krijgt..

(Ja jongens, 92€ onverwacht moeten neerleggen is niet min, amai)

Pakketje op tweedehands met onder andere Planet, Earth en Photosynthesis (we gaan de natuurtoer op jaja 😹). Nog geen enkele ervan gespeeld dus ben benieuwd !

Heb mij de laatste weken een beetje laten gaan. Moest eerst plaats maken in mijn kast door wat spellen te verkopen maar dat is mislukt.

TMNT Unmatched :angry:
Emberheart
Valheim
Orbit
7 Wonders Duel uitbreidingen
Taveernen van de Oude Stad
Snails (basically Worms)
Explorers of Navoria (twee keer gespeeld en valt enorm in de smaak)
Clever Deluxe (eerste editie die ik koop omdat het voor het eerst niet te lelijk is om te willen kopen)
Witte Kasteel Matcha
Black Forest
Nucleum
Bruxelles 1893 - Belle Epoque
Trailblazer John Muir Trail
Spooktacular
Flip 7

Terug
Bovenaan