Welke boardgames heb je laatst gekocht?

Merlin Big Box Edition, Cascadia en Imperium: Classics.
Cascadia alvast goedgekeurd, ook door het vrouwtje. Een leuk en mooi ogend tile-laying spel.

Na wat "onderzoek" de volgende solo-games gekocht: Railroad Ink Deepblue Edition (is geen solo game, maar zal voornamelijk solo gespeeld worden) en Vrijdag. Eigenlijk zocht ik naar The 7th Continent en Hostage Negotiator, maar die kon ik precies moeilijk vinden (webshops van hier in het dedicated topic overlopen). Dus als iemand deze zou weten te vinden, laat maar weten ;).
Gisteren op facebook via Outlet Games mij ook nog laten overtuigen voor The Search for Planet X (staat al een tijd op de lijst).

Ik heb Dragomino gekocht als communiegeschenk voor een nichtje, steek er nog wel een geldsom bij, ik ben niet zo gierig 😅 maar ik wou ook niet "alleen maar geld" geven, zo onorigineel...

Probleem is als ik de regels lees, dat ik dit spel eigenlijk zelf ook zou willen hebben. :ROFLMAO: Is eigenlijk Kingdomino maar nog eenvoudiger (voor pakweg 4 tot 10 jarigen) maar de 8-jarige in mij denkt dan: met draken is alles toch beter niet? 🐲

Veel hangt af van de eitjes die je verzamelt, heel wat randomness dat er dus bij komt kijken. Ok voor met de kleine te spelen maar als volwassenen is het toch niet dat.

Ontopic: Cascadia, ik had deze als pre-order bij Spelonk.

gloomhaven voor men bday. Te duur om occasioneel te kopen dus een goed excuus. Reeds enkele potjes gespeeld. Super plezant dat steeds vraagt naar meer. Wou het in eerste plaats ook solo spelen maar de hele opbouw houdt dat toch wat tegen. Ben dan ook met de PC versie begonnen, wat anders speelt (totdat het effectieve campaign gelanceerd wordt) maar toch fijn om de mechanics te kennen, strategieen te ontwikkelen voor wanneer ik weer eens het bordspel uithaal :)

De Crew: Op weg naar de 9e planeet

Van t weekend in de lokale spellenwinkel de demo gespeeld en vandaag gekocht. Zalige trick-game, zelfs perfect voor mee naar het café te nemen of snel tussendoor.
2 speler variant ook best wel leuk!

The Manhattan Project : energy empire.
Deze al een tijdje geleden besteld in de lokale spellenwinkel en is eindelijk binnengekomen.
Nu nog tijd vinden om deze te spelen :)

stond al een tijdje op mijn verlanglijstje. ben benieuwd...

Noob vraagje: met solo games wordt dan 1 vs 1 bedoeld of is dat een game die je helemaal op je eentje kan spelen? Dus zonder andere mensen.

- Legacy of DragonHolt
- Forgotten Waters
- Detective: A Modern Crime Board Game

2 speler plezier (hopelijk)

The Manhattan Project : energy empire.
Deze al een tijdje geleden besteld in de lokale spellenwinkel en is eindelijk binnengekomen.
Nu nog tijd vinden om deze te spelen :)

stond al een tijdje op mijn verlanglijstje. ben benieuwd...
Ik vind dat echt een SUPER spel. Ik denk dat ik het ook in mijn top 10 had gezet hier op BG, en als niet hoort het daar. Dat is mijn beste ontdekking 4 jaar geleden ofzo.
Geweldige mengeling van worker placement met "card-combo-building", die echt wel pittig is, maar heel makkelijk in executie en uitleg. Speelt ook perfect met 2 als met meerdere.

Preorder van Tabanussi en Origins: The First Builders via Outlet Games.
Geen Spiel dit jaar voor mij, dus zullen de aankopen net als vorig jaar eerder via OFLGS gebeuren.

Verder ook nog aan het twijfelen om Flame Craft te kopen als cadeau voor het vrouwtje, gezien zij verslaafd is aan draken.

Terug
Bovenaan