Welke boardgames heb je laatst gekocht?

Zwaar aan het twijfelen om Mini Express aan te schaffen. Vind die echt goed, maar het is weer een spel met treintjes uiteraard. Samen met de Iron Rails trilogie zou dat wel passen. Op den duur beginnen de treinspellen echt te boomen bij mij :p

Age of Steam, Irish Gauge, Ride The Rails, Iberian Gauge, Mini Express, Steamrollers, Ticket to Ride. Aangevuld met wat hybrides: 'AuZtralia', Brass, Russian Railroads..

Nemesis lockdown & stretch goals
Heel benieuwd naar, introductie leek me echt iets voor mij maar aan de andere kant lijkt de leercurve vrij groot maar dat zien we dan wel weer :-)

Zwaar aan het twijfelen om Mini Express aan te schaffen. Vind die echt goed, maar het is weer een spel met treintjes uiteraard. Samen met de Iron Rails trilogie zou dat wel passen. Op den duur beginnen de treinspellen echt te boomen bij mij :p

Age of Steam, Irish Gauge, Ride The Rails, Iberian Gauge, Mini Express, Steamrollers, Ticket to Ride. Aangevuld met wat hybrides: 'AuZtralia', Brass, Russian Railroads..
Chicago Express is ook een goeie!

Zelf net Septima gebacked :p Mindclash games hebben vaak zeer mooie games.

Ik ook, hoop in de plegde manager nog wat Trickerion stuff te kopen.
Bot Factory heb ik ook gebacked.

Hier zijn de laatste nieuwe aanwinsten Star Wars Outer Rim - Unfinished Business (meer variatie met de uitbreiding, de cardcount verdubbelt zowat en de introductie van een paar nieuwe elementen). Zal volgende week getest worden.
De andere aanwinst is The Transcontinental. De KS heeft nogal wat moeite gehad om geleverd te kunnen worden met een creator die serieuze mentale problemen heeft gekend.

Grand Austria Hotel !!!

Eindelijk kunnen kopen! De prijs is helaas wel een stuk naar boven gegaan tegenover vroeger :)

Laatst bewerkt:
Grand Austria Hotel !!!

Eindelijk kunnen kopen! De prijs is helaas wel een stuk naar boven gegaan tegenover vroeger :)

Heb die vorig jaar ook kunnen oppikken, was gelukkig rond de €40 nog toen. De exemplaren die je nu nog vindt, gaan inderdaad voor €60+ over de toonbank precies.

Mijn laatste aankopen zijn enkele uitbreidingen, voor Teotihuacan, Lost Ruins of Arnak en Dark Souls The Card Game.
Daarnaast ook Bot Factory Kickstarter gepledged, als Lisboa bundel, dus met Lisboa en Mercado de Lisboa inbegrepen (die laatste was dan gratis en Lisboa net geen €100).

Een cadeau online besteld en ineens een paar zaken voor mezelf ook gekocht.
Sprawlopolis: zoek ik al lang, maar voor een spel van € 9 ga ik geen € 6 verzending betalen, dus nu is het wel mooi meegenomen.
Marvel Champions: twijfelde al lang om deze te halen omdat ik Arkham Horror TCG heb, maar het feit dat de game length minder lang is dan een AH scenario, is ideaal (en kan dus gemakkelijker eens op tafel komen). Ik denk ook dat mijn vrouw dit ook eens zal willen spelen, terwijl ze nu mijlenver weg blijft van AH 😂.

Marvel Champions: twijfelde al lang om deze te halen omdat ik Arkham Horror TCG heb, maar het feit dat de game length minder lang is dan een AH scenario, is ideaal (en kan dus gemakkelijker eens op tafel komen). Ik denk ook dat mijn vrouw dit ook eens zal willen spelen, terwijl ze nu mijlenver weg blijft van AH 😂.
Beware of completionism :)

Ben er ook ooit luchtig aan begonnen, nu is er een lopende bestelling lopende op al het nieuwe dat uitkomt :p. Mssn ies een apart topicje openen hierrond :). Altijd leuke verhalen hierrond te vertellen :p

Ik ben gestopt met Marvel Champions (vriend heeft het ook). In de plaats daarvan ben ik overgeschakeld naar Unmatched.

Beware of completionism :)

Ben er ook ooit luchtig aan begonnen, nu is er een lopende bestelling lopende op al het nieuwe dat uitkomt :p. Mssn ies een apart topicje openen hierrond :). Altijd leuke verhalen hierrond te vertellen :p
Verschrikkelijk :D Ik heb momenteel alles en met de lokale gameshop afgesproken dat als er iets binnen is ik een berichtje krijg dat het klaar ligt :D

Nu even wat minder tijd maar vorige week toch al begonnen aan Sinister Motives-campaign met Justice Venom (ik speel altijd true solo).

Ik ben gestopt met Marvel Champions (vriend heeft het ook). In de plaats daarvan ben ik overgeschakeld naar Unmatched.
Unmatched is totaal niet vergelijkbaar met MC vind ik nu wel. Vind het ook helemaal niet zo top als sommigen zeggen. Beetje rondlopen en kletsen uitdelen met predefined decks :p
Verschrikkelijk :D Ik heb momenteel alles en met de lokale gameshop afgesproken dat als er iets binnen is ik een berichtje krijg dat het klaar ligt :D

Nu even wat minder tijd maar vorige week toch al begonnen aan Sinister Motives-campaign met Justice Venom (ik speel altijd true solo).
Hier ook, Gamevault legt gewoon iets aan de kant en spaart op tot ik er ies omgeraak (of hij het omdat het wat veel wordt gewoon thuis komt afleveren :p). Ik moet zelfs niet meer zeggen wat ik wil, van alles 1 stuk!

Speel ook te weinig, vaak als ik dan ies alleen thuis zit plof ik in de zetel en start ik die Xbox op, maar met ne maat doen we wel heel af en toe op ons tempo verder met de campaigns. Nu net begonnen aan de GotG-campaign. Hopelijk heb jij een betere Justice Venom als die precon, amai die is crap :p. (hoewel, kan ook aan The Hood liggen :p)

Unmatched is totaal niet vergelijkbaar met MC vind ik nu wel. Vind het ook helemaal niet zo top als sommigen zeggen. Beetje rondlopen en kletsen uitdelen met predefined decks :p
Nee is totaal niet vergelijkbaar, maar terwijl de ene Marvel Champions koopt, koop ik Unmatched. Is onnozel om alle 2 MC te kopen vind ik. Kost al genoeg. En meestal spelen we het toch samen.

Nee is totaal niet vergelijkbaar, maar terwijl de ene Marvel Champions koopt, koop ik Unmatched. Is onnozel om alle 2 MC te kopen vind ik. Kost al genoeg. En meestal spelen we het toch samen.
Ah mja, das waar, maar tis toch ook ne grote Marvel-fan die het graag zelf ook heeft :p. En deckbuilding is ook toffer om zelf te doen, niet af te hangen van de andere zijn decks en gebruikte kaartjes :). Maar, we gaan hier off-topic. Zal wel eens een nieuwe topic openen rond MC zelf, redelijk wat mensen spelen dat nog precies :)

We zouden met een vriendgroepje graag ons willen storten op boardgzmes.
Maar omdat we allemaal beginners zijn zien die spellen er nogal ingewikkeld uit.
Ik heb in mijn jeugdjaren nog Heroquest gespeeld, dus graag ook opnieuw zoiets in dat genre.
Één vd vrienden stelde Gloomhaven; jaws of the lion voor

Bezint eer ge begint met kopen kopen kopen. Probeer eerst uit te zoeken waar uw voorkeuren liggen (gelijk bij film of muziek ofzo) : zwaar strategische doordenkers, licht vertier confronterende spellen of samenwerking...? Probeer eens een spellenclub te bezoeken en probeer gewoon verschillende zaken uit. Videogame achtergrond? Dan kunt ge wss ook 'complexe' board games aan.

We zouden met een vriendgroepje graag ons willen storten op boardgzmes.
Maar omdat we allemaal beginners zijn zien die spellen er nogal ingewikkeld uit.
Ik heb in mijn jeugdjaren nog Heroquest gespeeld, dus graag ook opnieuw zoiets in dat genre.
Één vd vrienden stelde Gloomhaven; jaws of the lion voor

Ik zou eerst wat opzoeken welke soorten boardspellen er allemaal zijn en dan je keuze maken.
Test ook eerst een paar spellen uit op volgende sites vooraleer je iets zou kopen:

Hier een video met een paar tips:

Terug
Bovenaan