Welke boardgames heb je laatst gekocht?

Toch maar ook Ark Nova besteld, straks ben ik hier de enige op het forum die het niet heeft.
Heb het niet en zal het ook niet kopen :p. Vrijdag nogmaals gespeeld en het was de eerste keer dat het tegenviel. Kreeg totaal niet de juiste kaarten terwijl mijn buurman echt zot veel roofdieren te pakken kreeg!

3u duurde het (met 3 newbies) maar het was 2u te lang op die moment..

3u duurde het (met 3 newbies) maar het was 2u te lang op die moment..
Moet wel zeggen, dit is voor mij echt zo’n spel waarbij ik heel ongeduldig wacht op mijn volgende beurt (omdat je vaak wel 1 of ander plan hebt, of slechte kaarten hebt en zo snel mogelijk een plan wil kunnen maken) en dus ben ik heel blij dat we dit met 2 spelen. Ik kan me niet voorstellen dat ik 3 beurten moet wachten op die van mij…

Duurt dat soort spellen niet altijd ontiegelijk lang met 4 spelers? Het zou hier vooral zijn om solo te spelen, ik krijg mijn madam hier toch nooit voor verkocht als er geen miniaturen van de diertjes bijzitten.

Straks mijn bestellingen bij de FLGS ophalen:

- Marvel Champions: Mutant Genesis
- Marvel Champions: Cyclops
- Marvel Champions: Phoenix
- Unmatched: Cobble & Fog
- Misschien terwijl ik er toch ben Clever ofzo. Iets kleins voor tussendoor. :unsure:

Is dat Spelonk of heb jij een andere FLGS? (Ik dacht dat je van die streek was)
Ik vraag het omdat ik misschien een nieuwe FLGS kan leren kennen in de buurt :)

Laatst bewerkt:
Is dat Spelonk of heb jij een andere FLGS? (Ik dacht dat je van die streek was)
Ik vraag het omdat ik misschien een nieuwe FLGS kan leren kennen in de buurt :)
Spelonk is inderdaad dichtbij, maar ik werk in Gent dus ga eigenlijk bijna standaard naar de Spelgezel. In Ninove kom ik eigenlijk quasi nooit.

Ik moet er wel bij vermelden dat ik mij volledig bewust ben van het feit dat Spelonk een groter aanbod heeft en goedkoper is, dus dat het moeilijker en moeilijker wordt om niet af en toe eens naar Ninove te rijden :unsure:

Laatst bewerkt:
Straks mijn bestellingen bij de FLGS ophalen:

- Marvel Champions: Mutant Genesis
- Marvel Champions: Cyclops
- Marvel Champions: Phoenix
- Unmatched: Cobble & Fog
- Misschien terwijl ik er toch ben Clever ofzo. Iets kleins voor tussendoor. :unsure:
Het "kleintje" voor tussendoor was Under Falling Skies.

Intussen is er ook Unmatched: Battle of Legends Vol 2. onderweg.

Het "kleintje" voor tussendoor was Under Falling Skies.
noice-brooklyn-ninenine.gif

7 Wonders gekocht vorige week. Wil die vanavond spelen maar er zijn mensen bij die nog nooit een boardgame gespeeld hebben. Doenbaar?
ja, denk het wel, is voor mij ook een instapper. Toch de gewone en niet de duel versie he :)
Paar kleine mechanieken uitleggen, maar is op zich een betaalsysteem :D

7 Wonders gekocht vorige week. Wil die vanavond spelen maar er zijn mensen bij die nog nooit een boardgame gespeeld hebben. Doenbaar?
Het lijkt veel op het eerste zicht. Hoe ik het doe: zorg dat jij het snapt, leg het mechanisme kort uit aan de andere (manieren van winnen, en de acties die ze kunnen doen) en beginnen spelen. Er zitten normaal gezien ook wel handige overzichtskaartjes bij.

Het voordeel is dat je maar echt rekening moet houden met de spelers links en rechts van jou.

Oei, inderdaad, dacht dat je het al eens gespeeld had. Doorgeven van kaarten en de laatste blijft over. tenzij je speciale wonder eigenschap hebt, maar die zijn enkel op de B kanten dus aangeraden om met de A kant te spelen.

Ik denk dat ik het zelf ooit eens gespeeld heb lang geleden :p Maar niet dat ik de regels nog ken.
Misschien moet ik iets pakken dat ik zelf al kan uitleggen.

Terug
Bovenaan